Iš visų įmanomų „Boeing 737“ sudužimo Rostovo prie Dono uoste oro uoste versijų galima drąsiai atmesti versiją apie teroro išpuolį ar techninius nesklandumus. Tokią nuomonę televizijos „Dožd“ eteryje išsakė Rusijos aviacijos konstruktorius, aviacijos ekspertas V. Lukaševičius.

„Lėktuvas dvi valandas skraidė aplink oro uostą, jei lėktuve kažkas būtų buvę, ekipažas būtų turėjęs užtektinai laiko apie tai pranešti. Be to, gana didelė smūgio į žemę trajektorija rodo, <...> kad tai veikiausiai pilotų klaida arba oro sąlygos, arba pilotų klaida ir labai sudėtingos oro sąlygos“, – pabrėžė ekspertas.

Jis paaiškino, kad oro uosto rajone buvo labai stiprus šoninis vėjas, todėl pilotui reikėjo atlikti labai sudėtingą manevrą labai nepalankiomis sąlygomis, be to, naktį.

„Iš esmės yra du pagrindiniai klausimai – kodėl jie ėmė laukti geresnių oro sąlygų, skraidydami aplink oro uostą, t. y. kodėl nenuskrido į atsarginį aerodromą? O kitas klausimas – kodėl neuždarė oro uosto? Todėl, kad leidimasis kitame oro uoste – neišvengiami finansiniai nuostoliai lakūnams, mažesnė alga. Taigi lakūnai nusprendė padeginti kurą laukdami, užuot leidęsi kitame aerodrome, patyrę daugiau išlaidų aptarnavimui, gavę baudos balų““, – aiškino specialistas ir pridūrė, kad į Rostovo prie Dono oro uostą negalėjo nusileisti nė vienas lėktuvas, sukdamas ratus. Nusileisti bandė dar keli lėktuvai, tačiau jiems nepavyko.

„Mes – oro uosto dispečeriai. Mes matome, kad atskrenda keli lėktuvai ir nesileidžia. Dvi valandas neįmanoma nusileisti. Savaime suprantama, metas uždaryti oro uostą. Bet uždaryti oro uostą – vėl pinigai, kadangi nėra skrydžių – nėra pinigų. Iš esmės, apsieinant be smulkmenų, vėl žmonės žuvo per pinigus“, – pabrėžė ekspertas.

Kovo 19-osios ryte Rostovo prie Dono oro uoste sudužo oro linijų bendrovės „FlyDubai“ lėktuvas. Per aviakatastrofą žuvo 62 žmonės. Avarijos priežastimis įvardina techninius gedimus, oro sąlygas ir pilotų klaidą.

Atnaujino darbą

Rusijos pietvakarinio miesto Rostovo prie Dono pirmadienį vėl atnaujino darbą, praėjus dviem dienoms po pigių skrydžių bendrovės „Flydubai“ lėktuvo katastrofos, nusinešusios visų 62 jame buvusių žmonių gyvybes.

Laineris „Boeing 737“, skridęs iš Dubajaus į Rostovą prie Dono, sudužo ir sprogo, kai iš antro karto nepataikė nutūpti ant tako per smarkų vėją ir lietų.

„Oro uostas dabar veikia visu pajėgumu“, – vienas oro uosto atstovas sakė naujienų agentūrai AFP.

Rostovo srities pareigūnai sekmadienį sakė, kad darbininkai baigė valyti oro uosto taką nuo nuolaužų, kurios, pasak tyrėjų, buvo pažirusios iki 1,5 km nuo sudužimo vietos.

Skrydžiai iš Rostovo prie Dono oro uosto buvo atnaujinti pirmadienį apie 6 val. 30 min. Grinvičo (8 val. 30 min. Lietuvos) laiku, bet skrydžiai į tą 1 mln. gyventojų turintį miestą buvo atidėti arba atšaukti.

Pareigūnai pradėjo baudžiamąjį tyrimą, mėgindami išsiaiškinti, ar šią katastrofą, per kurią žuvo visi 55 keleiviai ir septyni įgulos nariai, nulėmė pilotų klaida, techninis gedimas, ar blogi orai.

Abi lėktuvo juodosios dėžės buvo rastos avarijos vietoje, bet jos „smarkiai apgadintos“, nurodė Rusijos tarpžinybinis aviacijos komitetas, pridūręs, kad duomenų nuskaitymui ir analizei prireiks laiko.

Dubajaus valstybinės pigių skrydžių bendrovės „Flydubai“, kuri yra Jungtinių Arabų Emyratų oro vežėjų flagmanės „Emirates Airlines“ antrinė įmonė, ekspertai padeda vykdyti šį tyrimą, pridūrė Rusijos tyrėjai.

DELFI primena, kad Rusijos pietiniame regione tyrėjai sekmadienį ėmėsi tirti, kodėl įvyko oro bendrovės „Flydubai“ keleivinio lainerio katastrofa, nusinešusi visų 62 jame buvusių žmonių gyvybes, gelbėtojams baigus operaciją nelaimės vietoje.

Lėktuvas „Boeing 737“, skridęs iš Dubajaus į Rusijos pietinį miestą Rostovą prie Dono, sudužo ir užsiliepsnojo šeštadienį paryčiais, nepataikęs nutūpti ant tako esant nepalankioms meteorologinėms sąlygoms. Kaip pranešama, laineris mėgino nutūpti iš antrojo karto po to, kai kelias valandas skraidė ratu aplink oro uostą.

Tyrėjai patvirtino, kad per katastrofą žuvo visi 55 keleiviai ir septyni įgulos nariai. Aukos buvo devynių šalių piliečiai; iš jų 45 buvo Rusijos piliečiai.

Susisiekimo ministras Maksimas Sokolovas sekmadienį sakė, kad gelbėjimo tarnybos baigė paieškų ir gelbėjimo operaciją 6 val. Grinvičo (8 val. Lietuvos) laiku avarijos vietoje, kur lėktuvo nuolaužos buvo pažirusios didelėje teritorijoje.

Rusijos valstybinė televizija parodė apsaugos kamerų vaizdo įrašą, kuriame matoma, kaip laineris nosimi įsirėžia į žemę ir sprogsta, nors jo autentiškumas nebuvo patvirtintas.

Katastrofa įvyko tuo metu, kai galiojo perspėjimas dėl smarkaus vėjo. Tuo metu taip pat smarkiai lijo.

Pareigūnai taip pat sakė pradedantys surinktų palaikų ir jų dalių atpažinimą pagal jų artimųjų duotus DNR mėginius.