Ryšys su turbopropeleriniu lėktuvu „Twin Otter“ nutrūko praėjus maždaug 8 min. po to, kai orlaivis anksti trečiadienį pakilo iš turistinio miesto Pokaros miesto.

Armija pasiuntė sraigtasparnius ir karius į kalnuotąjį Mjangdės regioną, už maždaug 220 km į vakarus nuo Katmandu, kur vietos gyventojai pranešė pastebėję numanomas oro bendrovės „Tara Air“ lainerio nuolaužas.

Rajono administracijos vadovas Sagaras Mani Pathakas sakė, kad „nėra jokios tikimybės, kad kas nors būtų likęs gyvas per šį sudužimą“, naujausią iš virtinės žmonių gyvybių pareikalavusių aviakatastrofų šioje neturtingoje Himalajų šalyje.

„Maža grupė pasiekė sudužimo vietą atlikti pradinių tyrimų, – nurodė jis. – Atrodo, lėktuvas įsirėžė į kalno šlaitą. Nuolaužos tebeliepsnojo, kai atvyko komanda, kūnai buvo išsibarstę.“

„Tara Air“ nurodė, kad lėktuve buvo trys įgulos nariai ir 20 keleivių, tarp jų – po vieną Kinijos ir Kuveito pilietį.

Visi kiti buvo nepaliečiai, tarp jų du vaikai.

Bendrovės pranešime sakoma, kad meteorologinės sąlygos buvo geros, kai lėktuvas išskrido į Džomsomą – daug turistų pritraukiantį Himalajų rajoną, esantis už maždaug 20 minučių skrydžio nuo Pokaros.

Aukų artimieji susirinko Pokaro oro uoste, išgirdę liūdną naujieną. Tačiau S.M.Pathakas sakė, kad visa gelbėtojų komanda trečiadienį nespės pasiekti avarijos vietos, esančios maždaug 4,9 km aukštyje virš jūros lygio.

„Siunčiame komandas pargabenti palaikų, bet jos dar neatvyko. Toje vietoje negali nutūpti sraigtasparnis, – nurodė administratorius. – Orai blogėja; gali pradėti snigti. Ir mažai tikėtina, kad jie šiandien sugebės ką nors nugabenti žemyn.“

„Tara Air“ yra privačios Nepalo oro bendrovės „Yeti Airlines“ antrinė įmonė. „Yeti Airlines“, įkurta 1998 metais, aptarnauja skrydžius į daugelį atokių Nepalo vietovių.

Ankstesnis žmonių gyvybių nusinešęs incidentas šioje bendrovėje buvo 2010 metais, kai Nepalo rytuose sudužo užsakomojo reiso lėktuvas, skraidinęs turistus iš Butano.

Patyręs pilotas

Oro susisiekimas yra populiarus Nepale, kuriame kelių tinklas menkai išvystytas. Daug gyvenviečių, ypač kalnuose, pasiekiamos tik pėsčiomis arba oru.

Aviacijos ekspertas Kunda Dixitas sakė, kad to skrydžio maršrutas yra netoli dviejų itin aukštų viršukalnių – Daulagirio ir Anapurnos, kur dažnai pučia labai stiprūs vėjai.

„Dauguma lėktuvų per tą rajoną skrenda prieš 9 val. 30 min., nes vėliau pakyla labai smarkus vėjas, – jis sakė naujienų agentūrai AFP. – Labai keista (kad įvyko ta avarija), nes lėktuvas buvo naujutėlaitis, o tą rytą buvo giedra. Pilotas – labai patyręs ir atsargus; skridau su juo tik prieš 10 dienų.“

Nepale, kuris dar neatsigavęs po pernai balandį įvykusio niokojančio žemės drebėjimo, per kelerius pastaruosius metus įvyko virtinė aviacijos katastrofų, skaudžiai smogusių šalies turizmo sektoriui.

Daugumos tų nelaimių priežastimi laikoma menka pilotų patirtis, prasta vadyba ir netinkama orlaivių techninė priežiūra.

Prieš dvejus metus kitas lėktuvas „Twin Otter“, priklausantis nacionalinei oro bendrovei „Nepal Airlines“, įsirėžė į kalno šlaitą pakilęs iš Pokaros. Tąsyk žuvo visi 18 orlaivyje buvusių žmonių.

Šalies aviacijos sektorių nuolat kritikuoja tarptautinės agentūros, o Europos Sąjunga 2013 metais uždraudė visoms Nepalo bendrovėms rengti skrydžius į ES oro uostus.

ES susisiekimo komisaras Siimas Kallas tuo metu sakė, kad Nepalo civilinės aviacijos saugumo padėtis „nepalieka mums jokios kitos išeities“.

Ankstesnė didelė aviacijos katastrofa Nepale įvyko pernai gegužę, kai esant blogiems orams sudužo JAV kariuomenės sraigtasparnis, dalyvavęs pagalbos misijoje po šalį supurčiusio žemės drebėjimo. Tąsyk žuvo šeši amerikiečių jūrų pėstininkai ir septyni kiti žmonės.