Šiuo metu vyksta kambarinių, viešbučio budinčiųjų ir kitų darbuotojų apklausos, taip pat tikrinama, ar jie neturi kokių nors sąsajų su ekstremistais, praneša „The Telegraph“.

Po kelias dienas trukusių oro uosto darbuotojų apklausų kol kas neįvardijami jokie įtariamieji, ir tuo metu, kai Egipto vyriausybė yra „90 proc. tikra“, kad lėktuvas buvo susprogdintas, šalies policija kelia naujas versijas.

Didžiosios Britanijos tyrėjai mano, kad bomba buvo padėta lėktuvo bagažo skyriuje, ir įtarimai pirmiausia krito ant oro uosto darbuotojų ir bagažo tvarkytojų. Tačiau dabar tikrinama versija, kad sprogmenys turistų bagaže buvo paslėpti dar viešbutyje.

Remiantis žiniasklaidos pranešimais, pareigūnus labiausiai domina tie viešbučių darbuotojai, kurie darbo metu turi teisę įeiti į svečių kambarius – kambarinės ir kitas aptarnaujantis personalas.

Kaip jau skelbta, pareigūnai jau apklausė 30 Šarm aš Šeicho oro uosto darbuotojų. Teigiama, kad pareigūnai kalbėjosi su Oro navigacijos, techninio aptarnavimo darbuotojais ir skrydžių bendrovės „Egypt Air“ atstovais.

Šarm aš Šeicho viešbučių sargybiniai naudoja netikrus sprogmenų detektorius

Kol Didžiosios Britanijos ir Egipto pareigūnai Šarm aš Šeiche įstrigusius keleivius tikina, kad imamasi visų priemonių jų saugumui užtikrinti, paaiškėjo, kad kai kurių kurorto viešbučių darbuotojai naudoja netikrus sprogmenų detektorius.

Šiame Raudonosios jūros kurorte viešbučių apsaugos darbuotojai naudoja tariamus detektorius, kurie, kaip manoma, yra pagaminti pagal tuos prietaisus, kuriuos visame pasaulyje pardavinėjo šiuo metu kalintys britų sukčiai, rašo independent.co.uk.

Tai paaiškėjo tuo metu, kai tūkstančiai turistų lieka įstrigę šalyje, kurioje po spalio 31 dieną įvykusios Rusijos lainerio katastrofos, nusinešusios 224 žmonių gyvybes, buvo imtasi sustiprintų saugumo priemonių.

Tačiau „The Sun“ žurnalistai aprašė, kaip patikrinimo postuose prie kelių prabangių Šarm aš Šeicho viešbučių sargybiniai jų automobilį ir bagažą tikrino „burtininko lazdelę primenančia antena“.

Vienas sargybinis paaiškino, kad instrumentas skirtas tam, kad užkirstų kelią automobilių sprogimams, tačiau mažas plastikinis įrankis neturėjo jokio ekrano ar baterijų – prie jo buvo pritvirtinta tik paprasta automobilio radijo antena.

Saugumo analitikas Paulas Beaveris laikraščiui sakė, kad toks prietaisas primena kelių šalių vyriausybėms parduotus detektorius, kurie, kaip paaiškėjo prieš dvejus metus, buvo netikri.

„Jie neturi energijos ką nors aptikti ir klaidina žmones, suteikdami jiems įsivaizduojamą saugumo jausmą“, - pridūrė jis.

„Atakas planuojantys ISIS kovotojai galėtų tai suprasti ir iš karto žinotų, kad jie patikrinimo postuose nuo nieko neapsaugo“.

Didžiosios Britanijos užsienio reikalų ministerija nurodė žinanti apie tokius prietaisus, bet pridūrė, kad kurorte taikomos ir kitos saugumo procedūros.

„Visame kurorte naudojami oro uosto tipo skeneriai, tarnybiniai šunys, apieškomi žmonės. Turistų saugumą užtikrina metalo detektoriai, privati apsauga, policija ir stebėjimo kameros“, - sakė vienas ministerijos atstovas.

„Mes toliau reikšime savo būgštavimus dėl minimų prietaisų“.

„Nors mes atnaujinome rekomendacijas dėl skrydžių į Šarm aš Šeichą, pavojaus lygio pačiam kurortui nekeitėme“, - pridūrė jis.

Rusijos skrydžių bendrovės „Kogalymavia“ lėktuvas A321, skridęs iš Šarm aš Šeicho į Sankt Peterburgą, sudužo spalio 31 dieną. Lėktuvu skrido 217 keleivių ir septyni ekipažo nariai – visi žmonės žuvo.

Praeitą savaitę Egipto specialiosios tarnybos pradėjo analizuoti Šarm aš Šeicho oro uosto stebėjimo kamerų įrašus, darytus lėktuvo A321 pakilimo dieną. Pagrindinis pareigūnų tikslas – nustatyti, ar į lėktuvą buvo patekę įtartinų asmenų. Jie taip pat renka duomenis apie visus, kurie prieš pakilimą buvo lėktuvo viduje. Skelbiama, kad atliekama detali analizė degalų, kurie buvo naudojami lėktuve, apklausti ir maistą tiekiančios bendrovės atstovai.

Bendrovės „Airbus“ vadovas pirmadienį pareiškė, kad kol kas neaptikta jokio gedimo Egipte spalio 31 dieną nukritusio Rusijos oro linijų „Metrojet“ (Kogalymavia) lainerio „Airbus A-321“ nuolaužose.

Atsiribodamas nuo šios tragedijos emocijų ir užuojautos, galiu pasakyti, kad kol kas tai, ką gavome iš tyrėjų, negalėjo sukelti jokio veiksmo, techninio veiksmo, sietino su mumis (mūsų firma, lėktuvo eksploatavimu), su „A-321“ laivynu“, – sakė šių lėktuvų gamyklos Europoje vyriausiasis vykdomasis pareigūnas Fabrice'as Bregier.

Savaitgalį Egipto pareigūnai pareiškė: tikimybė, kad Rusijos lėktuve „Airbus А321“, nukritusiame Sinajaus pusiasalyje, sprogo bomba, siekia net 90 proc.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (880)