Saugumo patikra Šarm aš Šeicho ir kituose Egipto oro uostuose tapo didžiausiu rūpesčiu po spalio 31 d. Rusijos keleivinio lėktuvo katastrofos, įvykusios po 23 min. išskridus iš Šarm aš Šeicho oro uosto, kuri nusinešė visų lėktuvu skridusių 224 žmonių gyvybes.

JAV ir Britanijos tyrėjai mano, jog į lėktuvą buvo įnešta bomba. Rusija sustabdė skrydžius į Egiptą, kol nebus sustiprinta saugumo patikra oro uostuose, rašo The Business Insider.

Septyni pareigūnai iš Šarm aš Šeicho oro uosto papasakojo AP apie saugumo patikros trūkumus, tiesa, kabėjo anonimiškai, nes neturi įgaliojimų bendrauti su žiniasklaida. Keli iš jų minėjo, jog vadovybei buvo pranešta apie prastai veikiantį bagažo skenavimo prietaisą, tačiau jo nepakeitė.

Vienas pareigūnas sakė, kad mažą atlyginimą gaunantys policininkai, stebintys skenavimo prietaisus, imdavo kyšius: „Neįsivaizduojate, kiek kartų rasdavau krepšių, pilnų narkotikų ar ginklų, kuriuos jie praleisdavo už 10 eurų ar panašiai.“

Bagažas tikrinamas skenavimo aparatu, o rankinis bagažas tikrinamas kitu skenavimo aparatu prieš sėdant į lėktuvą. Deja, bagažo, kuris gabenamas lėktuvo bagažinėje, skenavimo aparatas dažnai neveikia, pabrėžė visi kalbėję oro uosto pareigūnai AP.

Vienas teigė, kad 10 metų senumo skenavimo aparatai genda, nes operatoriai nemoka tinkamai jais naudotis. Pareigūno nuomone, tai veikiau „žmogiško kvailumo“ nei techninių gedimų problema. „Mačiau, kaip juos išjungdavo, kad sutaupytų elektros“, – sakė jis.

Kitas pareigūnas nurodė, kad prieš atvykus tarptautiniams ekspertams tikrinti saugumo, skeneris puikiai veikdavo.

Praėjusį penktadienį Rusija pasekė Britanijos pavyzdžiu (kuri sustabdė skrydžius į Šarm aš Šeichą) ir sustabdė visus skrydžius į Egiptą. Airija irgi sustabdė skrydžius į kurortą, o nemažai Vakarų Europos vyriausybių rekomendavo savo piliečiams nevykti į Egiptą.

Tušti užsakomųjų skrydžių lėktuvai iš Rusijos skrido į Šarm aš Šeichą parsigabenti rusų ir britų turistų. Tiesa, saugumo sumetimais, lėktuvai neėmė lagaminų į bagažo skyrių.

Šiuo metu Šarm aš Šeiche apklausiami visi oro uosto darbuotojai, dirbę tada, kai išskrido vėliau katastrofą patyręs Rusijos lėktuvas.

Katastrofos priežastis padės tirti FTB

Independent.co.uk informuoja, kad FTB sutiko padėti Rusijos pareigūnams tirti lėktuvo katastrofos virš Sinajaus pusiasalio priežastis.

Vieni amerikiečių pareigūnai teigė, jog rusai nori padėti atlikti teismo medicinos tyrimą, siekiant nustatyti lėktuvo katastrofos priežastis, kiti sakė, kad rusų pareigūnų prašymas buvo abstraktesnis.
Dauguma lėktuvo nuolaužų išsimėčiusios aštuonių kvadratinių mylių plote dykumoje, bet kelios lėktuvo dalys išgabentos į Rusiją tirti.

Dar atnaujinta

Rusija skelbia per parą iš Egipto parskraidinusi jau 11 tūkst. turistų. Dar daugiau turistų namus turėtų pasiekti sekmadienį.

Šiandien Sankt Peterburge laikomos ypatingos mišios lėktuvo tragedijos aukoms, iš kurių daugiausiai buvo Rusijos piliečių.

Ketvirtas Rusijos nepaprastųjų situacijų ministerijos pasiųstas lėktuvas su Sinajaus pusiasalyje nukritusio lėktuvo aukų palaikais išskrido iš Kairo į Sankt Peterburgą.

„Nepaprastųjų situacijų ministerijos lėktuvas paliko Kairo oro uostą ir išskrido Sankt Peterburgo link. Lėktuvas gabena nelaimės aukų palaikų fragmentus ir asmeninius daiktus, rastus lėktuvo sudužimo vietoje“, - sakė ministerijos šaltinis.

Sankt Peterburge identifikuoti jau 58-ių aukų kūnai.

Ekspertai kalba apie 90 proc. tikimybę, kad sudužusiame Rusijos lėktuve buvo bomba

Tyrėjai teigia esantys 90 procentų tikri, kad garsas, likus kelioms sekundėms iki sudužimo, girdimas Egipte nukritusio Rusijos lėktuvo juodosios dėžės įraše, yra sukeltas sprogusios bombos, informuoja „Sky News“.

„Prietaisų parodymai ir juodosios dėžės įraše girdimo garso analizė rodo, kad tai buvo bomba“, - „Reuters“ sakė vienas iš Egipte esančios tyrėjų komandos narių.

JAV ir Britanija jau anksčiau yra pareiškusios, kad praėjusį šeštadienį aviakatastrofą tikriausiai sukėlė sprogstamasis užtaisas orlaivyje. „Islamo valstybė“ jau prisiėmė atsakomybę dėl išpuolio.

Kaip AP pasakojo septyni pareigūnai, Egipto Šarm el Šeicho kurorto oro uoste jau seniai gausu saugumo spragų: čia prastai veikia bagažo skenavimo įrenginiai, apieška prie įėjimų prie vartų vykdoma atmestinai, o pareigūnai yra linkę imti kyšius. Anot jų, mažus atlyginimus gaunantys oro uosto policininkai, dirbantys su rentgeno spindulių aparatais, vos už dešimtį eurų praleisdavo lagaminus, prikimštus ginklų ar narkotikų.

Sekmadienį Didžiosios Britanijos užsienio reikalų sekretorius Philipas Hammondas pareiškė, kad dėl pastarosios nelaimės turi būti sugriežtintas skrydžių saugumas.

Sankt Peterburge 224-iais varpų dūžiais pagerbtos lėktuvo katastrofos Egipte aukos

Sankt Peterburgas sekmadienį prisiminė lėktuvo katastrofos Egipto Sinajaus pusiasalyje aukas, už kurias nuskambėjo 224 Šv.Isakijaus katedros varpų dūžiai.

Per emocingas pamaldas viename garsiausių buvusios imperinės sostinės simbolių giedojo kamerinis choras, buvo susirinkę keli šimtai žmonių.

Pilkame rudens danguje spindint auksiniam katedros kupolui, jos varpas suskambėjo 224 kartus – už visas katastrofos aukas.

Ceremoniją tiesiogiai transliavo nacionalinė televizija, kuri, aidint varpui, rodė aukų nuotraukas.

Šv.Isakijaus katedros, kuri yra muziejus, darbuotojai sakė, kad ta katastrofa pareikalavo ir vienos jų kolegės, Irinos Šarovos, bei jos 13 metų dukters gyvybių.

Viena gedėtojų, Ala Michailova, sakė negalinti liautis galvojusi apie šią tragediją – daugiausiai aukų pareikalavusią Rusijos aviacijos katastrofą.

„Praėjo savaitė, bet vis dar negaliu atsigauti, – sakė ši 38 metų moteris. – Manau, kad tai, ši žaizda liks su mumis amžinai.“

„Airbus A-321“, kuriuo skrido 224 žmonės, daugiausia – rusų turistai, spalio 31 dieną sudužo Sinajaus pusiasalyje skrisdamas atgal iš Egipto kurorto Šarm *****aš Šeicho į Sankt Peterburgą.

Dauguma keleivių buvo iš Sankt Peterburgo ir jo regiono.

Vašingtonui ir Londonui pareiškus nuomonę, kad rusų keleivinis lėktuvas galėjo sudužti dėl bombos, Maskva penktadienį sustabdė visus skrydžius į Egiptą.