Tai, kad traumos panašios į patirtas dėl sprogimo, vienaip ar kitaip patvirtinama, o „pats lėktuvas sprogti ore negalėjo“, – rašo Vakarų žiniasklaida, kurią cituoja inopressa.ru.

Vokietijoje pagamintas rusų oro linijų bendrovės keleivinis lėktuvas su tarptautinio konsorciumo turbinomis nukrenta Egipte. Šiuo metu vyksta katastrofos priežasčių tyrimas. Kiekviena pusė – Rusija, Egiptas, gamintojas „Airbus“ (prancūzų ir vokiečių kompanija) bei aviakompanija „Metrojet“ paiso savų interesų, rašo leidinio „Frankfurter Allgemeine“ žurnalistas Florianas Siebeckas.

Rusija dalyvauja tyrime, nes „Metrojet“ (aviakompanija „Kogalymavia“) – Rusijos užsakomųjų skrydžių vežėja. Iš pradžių Maskva planavo savarankiškai šifruoti savirašius prietaisus, bet Rusijos federalinės aviacijos agentūros vadovo Aleksandro Neradko teigimu, Egipto valdžia nesutiko jai pateikti radarų duomenų ir pačių savirašių prietaisų (juodųjų dėžių).

Kas pastatyta ant kortos Rusijai? V. Putinas palaiko Sirijos prezidentą Basharą al Assadą – oficialiai kovoje prieš „Islamo valstybę“ (IS) (uždraustą Rusijoje), bet iš esmės kovoje su B. al Assado oponentais. Viena iš IS atšakų pareiškė, kad numušė lėktuvą dėl Rusijos karinio įsikišimo Sirijoje.

Egiptas suinteresuotas tyrimu, nes lėktuvas subyrėjo virš Sinajaus pusiasalio – „krizinio regiono, keliančio nemažai problemų Egipto turizmo šakai“, aiškina autorius.

Dėl priešpriešos tarp Egipto kariškių ir islamistų Vakarų turistai vengia vykti į Sinajaus pietuose esantį Šarm el Šeichą, renkasi Hurgadą ir Marsa Alamą. Taigi vietos turizmas priklauso nuo rusų turistų.

Būtent egiptiečiai atliks tyrimą ir spręs dėl tarptautinių tyrėjų priėjimo prie katastrofos vietos. Jie taip pat kontroliuoja lėktuvo savirašių prietaisų duomenų, radiolokacinių duomenų ir liudininkų parodymų išdavimą, rašoma straipsnyje.

O kas svarbu aviakompanijai? „Metrojet“ yra „nedidelė aviakompanija, po katastrofos kyla klausimas dėl tolimesnio jos egzistavimo, juo labiau, kad jos istorijoje jau yra avarijų su žuvusiaisiais“.

2011 m. sausio 1 d. „Tu-154“ turėjo skristi iš Surguto į Maskvą, tačiau startuodamas užsidegė, todėl žuvo trys žmonės, 43 nukentėjo, primena leidinys.

„The Times“ šaltinis patikslino informaciją, kurią antradienį gavo „LifeNews“: „traumas nuo sprogimų“ ir nudegimus, apie kuriuos kalbėjo reportaže, patyrė tik 20–25 žmonės.

„LifeNews“ savo svetainėje rašė, kad keleiviai, sėdėję lėktuvo gale, patyrė „traumas nuo sprogimų“ ir nudegimus. Tačiau nepasisakęs pavardės „šaltinis, artimas tyrimui Egipte“, pranešė: „Didelė dalis sužalojimų – traumos nuo bukų smūgių, plėštinės žaizdos ir lūžiai, rodantys, kad krista iš didelio aukščio.“

Tas pats šaltinis pasakojo leidiniui: „Nors kai kurių aukų kūnuose rasta šrapnelių, manoma, kad tai lėktuvo nuolaužos, o ne šiaip kokio objekto, kuris pateko iš išorės. Susidaro įspūdis, kad kai staiga padidėjo spaudimas, nuo kūnų nuplėšė odą. Tai skatina spėti, kad lėktuvas subyrėjo ir staigiai krito.“

Ekspertai, su kuriais konsultavosi ispanų leidinys ABC, mano, kad tokio lėktuvo sprogimas pakilus į orą niekaip negali būti susijęs su gedimu, kuris būtų paaiškinamas jo būsena ar kokia veiklos anomalija.

„Nebūna techniškai nepataisomų gedimų, kurie galėtų sukelti tokio pobūdžio įvykį. Reikėtų daugelio nepataisomų dalykų ir kažkokių išskirtinių aplinkybių“, – sakė aviacijos inžinierius Alejandro Herrera.

Oficialios komercinės aviacijos pilotų kolegijos vicesekretorius Borja Diazas Capelli iškėlė dvi hipotezes, kurias pats pavadino mažai tikėtinomis: konstrukcinis defektas, sukėlęs salono „sprogstamąjį išsihermetizavimą“, arba variklio užsidegimas, kuris persimetė į degalų baką.

B. Diazas Capelli mano, kad suinteresuotos pusės (Egipto ir Rusijos valdžia, lėktuvo gamintojas) skleidžia „iškreiptą informaciją“, atitinkančią jų interesus. Jis neatmeta tikimybės, kad lėktuvą numušė arba bomba sprogo viduje.

„Informuoto šaltinio duomenimis, pirminė informacija, gauta iš Rusijos keleivinio lėktuvo, nukritusio Egipte, juodųjų dėžių, nerodo, kad piloto kabinoje būtų aptarinėjama kokio nors mechaninio ar sisteminio pobūdžio problema“, – rašo „The Wall Street Journal“. Pilotai negavo jokio signalo, pranešančio apie būsimą katastrofą.

Jei savirašio prietaiso duomenys negalės tiksliai parodyti, kas iš tiesų įvyko lėktuve, tyrimas detaliai analizuos antrą savirašį prietaisą.

„Tarptautinė tiriamoji grupė pradėjo įrašinėti duomenis. Pagal įprastą procedūrą, iš pradžių pateikiamas pirminis savirašio prietaiso duomenų nuskaitymas, paskui – parametrinis“, – aiškino žurnalistai.

Informuoto šaltinio teigimu, ekipažas veikiausiai turėjo labai mažai laiko arba visiškai jo neturėjo tam, kad reaguotų.

„Garsų, įrašytų piloto kabinoje, taip pat ir triukšmo fono, analizė gali suteikti raktą, aiškinantis, kas sukėlė lėktuvo irimą leidžiantis. Bet šis procesas gali trukti dienas arba savaites“, – rašoma straipsnyje.

Pirminiai vertinimai veikiausiai bus toliau analizuojami ir nebus skelbiami, kol visa tiriamoji grupė nepadarys apibendrinamųjų išvadų.

Kadangi tyrimui vadovauja Egiptas, šios šalies valdžia sprendžia, ką įleisti į laboratoriją, kur tiriamos juodosios dėžės, pabrėžia straipsnio autoriai.

Pagal planą, per pirminį duomenų nuskaitymą, dalyvaus visų tyrime dalyvaujančių šalių atstovai, taip pat ir kompanijos „Airbus“ atstovai.

Pagal bendrą schemą, iš juodosios dėžės turi būti išimtas skaitmeninis atmintinis prietaisas, įdėtas į nesugadintą savirašį rietaisą, o tada informaciją galima įrašyti elektroniniu būdu. Kai kurie tyrimo dalyviai kartais prašo atskiros pirminių duomenų kopijos tolimesnei analizei, aiškina leidinys.