Apie tai Egipto naujienų portalui „Al-Masry Al-Youm“ pranešė šaltinis tiriamojoje komisijoje, kuri analizuoja nukritusio lainerio savirašių prietaisų informaciją, informuoja lenta.ru.

Nepataisomą variklio gedimą esą liudija juodųjų dėžių duomenys.

Leidinio pašnekovas, nepanorėjęs viešinti tapatybės, pabrėžė, kad tyrėjai vis dar neatmeta teroristinio išpuolio tikimybės. Sprogimo priežastis – variklio defektas arba bombos detonacija – paaiškės, kai bus atlikta ant žuvusių kūnų ir lėktuvo nuolaužų rastų dalelių analizė.

Šaltinis taip pat pridūrė, kad savirašiai prietaisai užfiksavo spartų aukščio sumažėjimą.

„Sprogimas buvo stiprus, sugedo iš karto abu varikliai, todėl sudegė laineris“, – reziumavo portalo pašnekovas.

Oficialiai ši informacija nėra patvirtinta.

DELFI primena, kad Egipto vyriausybės oficialus atstovas Husamas al Kavišas antradienį atskleidė pagrindinę šios katastrofos versiją: labiausiai tikėtina, kad įvyko techninis lėktuvo gedimas.

Tai H. al Kavišas pareiškė per interviu televizijai „Al Hayat“, rašo newsru.com. „Dirbtiniai palydovai, kuriuos turi Jungtinės Valstijos ir Rusija, atmetė katastrofos dėl teroristinio išpuolio tikimybę. Visi ženklai liudija, kad lėktuvas nukrito dėl techninių sutrikimų viduje“, - Egipto pareigūno žodžius citavo „Ria Novosti“.

H. al Kavišas nurodė, kad pasibaigus paieškų operacijai, dabar ministrų kabineto laukia rezultatų tyrimas ir „juodųjų dėžių“ duomenų analizė. Šie darbai prasidėjo jau vakar.

Rusijos specialistai mano, kad lėktuvas danguje subyrėjo dėl sprogimą sukėlusio korpuso išsihermetinimo, kurio priežastis dar reikia nustatyti. Pasak ekspertų, tai liudija faktas, kad lėktuvo nuolaužos išsibarstė 30 kvadratinių kilometrų teritorijoje. Be to, tai, kad įgula nespėjo pasiųsti nelaimės signalo, rodo, kad lėktuve ji įvyko staiga. Egipto civilinės aviacijos ministerijos atstovai anksčiau abejojo tokiomis išvadomis.

Ekspertai toliau bando išnagrinėti garso įrašą

Pareigūnai toliau bando gauti informacijos iš garso įrašymo mechanizmo katastrofą Egipte patyrusiame keleiviniame lėktuve, kai ankstesnis jų mėginimas dėl prietaiso apgadinimo patyrė nesėkmę.

Vokietijos aviacijos katastrofų tyrimų federalinio biuro atstovas Germoutas Freitagas sakė, kad skrydžio duomenų įrašus buvo bandoma iššifruoti antradienį, tačiau kol kas tyrimo rezultatai nepaskelbti.

Pasak jo, lėktuvo pilotų kabinoje buvęs garso įrašymo prietaisas negalėjo būti iš karto patikrintas, nes buvo apgadintas, tačiau trečiadienį tyrėjai bandė toliau.

Tyrime dalyvauja du vokiečių ekspertai, kadangi lėktuvas buvo pagamintas Vokietijoje, ir du ekspertai iš Prancūzijos, kur buvo statomas laineris.

Lėktuvui sudužus šeštadienį virš Egipto Sinajaus pusiasalio, žuvo visi 224 juo skridę žmonės.

Artimieji jau atpažino 33 katastrofos aukų palaikus, sakė trečiadienį Sankt Peterburgo vicegubernatorius Igoris Albinas per telekonferenciją.

Nepaprastųjų situacijų ministras Vladimiras Pučkovas informavo, kad Egipto pareigūnai išplėtė lėktuvo liekanų paieškos zoną iki 40 kvadratinių kilometrų.

Rusijos pareigūnai kol kas neskelbia nelaimės priežasties, sakydami, kad dar vyksta tyrimas.

Du JAV pareigūnai antradienį sakė naujienų agentūrai „The Associated Press“, kad iš JAV palydovo orbitoje gautas vaizdas, rodantis lėktuvo viduje pasireiškusį karščio pliūpsnį, po kurio lėktuvas ėmė kristi.

Toks infraraudonojo spinduliavimo įvykis gali reikšti įvairius dalykus: ir bombos ar sugedusio variklio sprogimą. Vienas minėtų pareigūnų, kalbėjęs anonimiškai, nes nesąs įpareigotas bendrauti su žiniasklaida, sakė, kad raketos smūgis į „Metrojet“ („Kogalymavia“) lėktuvą yra atmestinas, neaptikta ir variklio degimo požymių.

Kai kurie aviacijos ekspertai anksčiau spėjo, kad būtent bombos sprogimas yra labiausiai tikėtina versija, o kiti priminė 2001-aisiais buvusį atvejį, kai tam pačiam „Metrojet“ lėktuvui nerangiai tupiant buvo apgadinta uodega. Gali būti kad po to ši lėktuvo dalis nebuvo patikimai sutaisyta.