Tokią išvadą padarė atlikę tragedijos tyrimą rusų leidinio „Novaja gazeta“ žurnalistai, praneša news.liga.net.

Žurnalistų duomenimis, zenitinių raketų komplekso pristatymui ir jo panaudojimui Luhansko separatistų pusėje vadovavo buvęs bataliono „Zaria“ vadas (kurio slapyvardis Olegas ar Bugoras), tuo metu buvęs Luhansko gynybos ministro pavaduotoju. Jis vedė derybas dėl zenitinių raketų komplekso pristatymo su Andrejumi Ivanovičium (slapyvardis – Orionas), tuo metu buvusiu separatistų „kariniu patarėju“. Asmeniškai pažinojusių Orioną karių teigimu, jis – rusų kariuomenės karininkas.

Kaip tvirtina tyrimo autoriai, paskui „Buk“ patalpino viename tuščiame kariuomenės sandėlyje, kur jis prastovėjo iki liepos 14 dienos. Šaltinių duomenimis, kompleksą atvežė į Donbasą be raketų, tik įrenginį.

Naktį į liepos 15-ąją (vadinamosios komendanto valandos metu) „Buk“ gabeno maršrutu Krasnodonas–Pervomaiskas–Krasnyj Lučas, o kitą naktį atgabeno į Snežnyj Torez rajoną. Kelyje „Buk“ lydėjo automobilis su raide „K“ – separatistų „komendantūra“.

Kaip rašoma tyrime, raketų paleidimo įrenginys separatistams buvo perduotas Snežne. Tolimesnio įrenginio maršruto koordinatorius iš Donecko separatistų buvo asmuo, pravarde Bibliotekininkas (jis parvežė „Buk“ atgal po tragedijos). Įrenginį lydėjo asmuo, pravarde Giurza, kurį patys separatistai vadina Rusijos specialiųjų tarnybų karininku. Tyrimo autoriams nepavyko patikrinti, ar jis susijęs su Rusijos specialiosiomis tarnybomis.

Šaltinio teigimu, būtent Giurza buvo šalia „Buk“ tą akimirką, kai raketa buvo paleista į lėktuvą, o paskui vyko į lėktuvo kritimo vietą. Jis vienas iš pirmųjų pranešė apie keleivinio lėktuvo tragediją.
Su „Buk“ gabenimo operacija buvo susijęs ir Donecko generolas majoras, pravarde Chmuryj, taip pat eiliniai Buriatas ir Bocmanas.

Kaip rašo leidinys, liepos 17-osios ryte paleidimo įrenginį išsiuntė į pozicijas Snežno rajone. Liudytojų teigimu, paleidimo įrenginio mašina važiavę asmenys nebuvo panašūs į vietos separatistus. Kompleksą atgabenus į įvykio vietą buvo duota komanda antroje dienos pusėje laukti Ukrainos karinių oro pajėgų karinio transportinio lėktuvo „An-26“.

Liepos 17 d. apie 20 val., jau po „MH17“ sudužimo, „Buk“ pastebėjo kelyje iš Snežno į Matvejev Kurganą Rostovo srityje, o naktį į liepos 18-ąją įrenginį pervežė per sieną.

Nyderlandai ir Malaizija pasiūlė sukurti tarptautinį tribunolą dėl „MH17“ reiso lėktuvo tragedijos tyrimo, Ukraina šiai idėjai pritarė. Vienintelė tribunolo sukūrimui kategoriškai prieštarauja Rusija.

Primename, kad 2014 m. liepos 17 d. buvo numuštas „Malaysia Airlines“ keleivinis lėktuvas „Boeing 777“. Lėktuvu skrido 298 žmonės – 15 ekipažo narių ir 283 keleiviai. Visi žuvo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2104)