Italijos sostinėje kalbama, kad naujasis Jono Pauliaus II automobilis - tai demoniškas ultramodernios technikos šuolis į Apaštalų Sostą. Vatikanas - tradicijų valstybė. Todėl technologijų ir dizaino naujovės kelią anapus storų miesto valstybės sienų skinasi sunkiai.

Pavyzdžiui, dviejų aukštų namo dydžio Kalėdų prakartėlė Šv. Petro aikštėje nesikeičia jau kelis dešimtmečius - nei išvaizda, nei konstrukcija.

Arba šveicarų gvardiečių uniforma - tokia ji buvo prieš penkis šimtmečius, kai modelius nupiešė Michelangelo, lygiai tokia pati ir šiandien. Užtat Vatikanas, matyt, neabejingas automobilių madoms.

Naujoji Jo Šventenybės "Lancia" atspindi naujausias šios srities tendencijas. Šv.Petro įpėdinis jas net sugebėjo aplenkti: jau metai, kai Jonas Paulius II važinėja unikaliu "Lancia" prototipu.

Juodasis limuzinas - tai italų pramoninės grupės FIAT, kurios sudėtyje yra ir "Lancia", Kalėdų dovana popiežiui. Ji buvo įteikta lygiai prieš metus, kai viso pasaulio katalikai šventė 2000-ąjį Kristaus gimimo jubiliejų.

Iki tol oficiali popiežiaus mašina buvo senas šarvuotas "Mercedes". Juodas antikvarinių formų automobilis priminė muziejinį katafalką, o pontifiko pasivažinėjimai po Romą - iškilmingą laidotuvių procesiją.

Galiausiai "Mercedes-Benz" koncernas nutarė pataisyti tiek savo, tiek popiežiaus įvaizdį ir pasiūlė Jonui Pauliui II keisti mašiną į naujesnę. Vokietijos prestižinių automobilių gamintojai jau buvo išsikovoję neoficialių Šventojo Sosto automobilių tiekėjų vardą. Daugelis XX amžiaus pontifikų rinkdavosi "Mercedes-Benz".

Ypač išgarsėjo popiežiaus Jono XXIII limuzinas "Mercedes-Benz 300 D Rio". Ši senovinę indaują primenanti mašina buvo 5,6 metro ilgio, ją varė 6 cilindrų, 3 litrų variklis.

Kristaus jubiliejaus išvakarėse Štutgartą (Vokietija) aplenkė Turinas (Italija), pasiūlęs Jonui Pauliui II "Lancia" prototipą. Kalėdinę FIAT grupės dovaną Šventasis Sostas priėmė.

Naujoji popiežiaus mašina Romoje sukėlė polemikos audrą, kuri sustiprėja kiekvieną sykį, kai pontifikas išvažiuoja pro Bronzinius miesto valstybės vartus. Kai kas popiežiaus "Lancia" vadina tobulumo viršūne.

Kai kas, ypač vyresni hierarchai iš Vatikano kurijos, rauko nosį ir patyliukais šneka, jog radikalus dizainas šv.Petro įpėdiniui netinka prie veido. Jono Pauliaus II automobilis vieniems yra techninės harmonijos, elitinio dizaino kūrinys, o kitiems - nesuvokiamas stiliaus akibrokštas.

Bet popiežiui akibrokštai nebaisūs. Kažkada jį kritikavo dėl sporto aistros, stebėjosi nesibaigiančiomis apaštalinėmis kelionėmis po pasaulį. Kažkas nerimavo, jog Vatikanas ėmė naudotis internetu ir elektroniniu paštu.

Galiausiai Katalikų bažnyčios dvasinis lyderis nusprendė sėsti į "Lancia" prototipą. Modernaus dizaino limuzinas tapo oficialiu popiežiaus automobiliu.

Popiežiaus "Lancia" - tai netiražuojamas tarpinis variantas tarp parodose prieš porą metų demonstruoto koncepto "Dialoghos" ir ateinantį pavasarį serijiniu būdu pradedamo gaminti limuzino "Lancia Thesis".

Visus tris modelius sukūrė dizaino studija "Centro Stile Lancia", kuriai vadovauja amerikiečio Michaelas Robinsonas. Tačiau itališkame automobilyje nėra nieko amerikietiška, nebent matmenys. Ilgis - net 5,5 metro.

Svarbiausias šio "Lancia" prototipo išorės akcentas - vertikalaus skydo formos radiatoriaus grotelės. Aristokratiškos galios įspūdį sustiprina ir stambūs, apvaliai išlenkti priekiniai sparnai. Jie užsibaigia originaliais trapeciniais žibintais.

Šoniniai automobilio langai alsuoja taikia simetrija. Tai būdinga praėjusio amžiaus viduryje važinėjusių automobilių detalė. Žvilgtelėję į popiežiaus mašiną, specialistai iš karto atpažįsta praeitin nugrimzdusias "Lancia" dizaino tradicijas.

Amerikietis M.Robinsonas įkvėpimo sėmėsi studijuodamas tokius automobilių architektūros paminklus kaip "Lancia Aurelia" bei "Lancia Flaminia". Popiežiaus automobilio vidus įrengtas pagal visas Vatikano protokolo direktyvas.

Didžiulė mašina padalyta į du šarvuotus salonus: priekinį, skirtą vairuotojui, ir gerokai erdvesnį galinį. Čia keliauja popiežius ir jo asmeninis sekretorius. Aukščiausiajam Bažnyčios hierarchui skirtas savotiškas sostas - ant nedidelės pakylos įrengtas odinis ergonominis krėslas.

Mašinos salonas labiau primena prabangios jachtos kajutkompaniją nei lengvojo automobilio kabiną. "Lancia" vidus dekoruotas juoda ir vyšnine oda, visiškai plokščios grindys - pliušu. Grindų ir stogo perimetrą puošia originalus apšvietimas. Ties vidine du salonus skiriančia pertvara įrengtas staliukas, ryšio priemonės.

"Lancia" pritaikyta ne tik komfortiškoms kelionėms, bet ir apaštalinėms misijoms. Esant reikalui, mašina tampa važiuojančia popiežiaus tribūna, tikru papamobiliu. Kai elektriniai varikliai atidaro iš specialaus anglies pluošto pagamintą automobilio stogą, popiežius gali atsistoti ir, laikydamasis už apdairiai įtaisytų rankenų, sveikinti tikinčiuosius.

Bet žmonės Joną Paulių II turi ne tik matyti, bet ir girdėti. Todėl automobilyje įrengta galinga garso stiprinimo sistema ir aštuoni išorėn nukreipti garsiakalbiai.