Ši operacija strigo dėl blogų orų, kurie neleido narams prisidėti ieškant lėktuvo „Airbus A320-200“, sekmadienį skraidinusio 162 žmones ir nukritusio pakeliui iš Indonezijos antrojo didžiausio miesto Surabajos į Singapūrą.

Indonezijos vadovaujamos reiso QZ8501 lėktuvo nuolaužų paieškos sutelktos Javos jūros šiaurinėje dalyje netoli Karimatos sąsiaurio, kur jau rasti 22 lavonai ir iškeltos kai kurios sudužusio lainerio liekanos. Jokių gyvų likusių žmonių nebuvo rasta.

„Kaupiantis įrodymams ir duomenims, labai tikėtina, kas mes artėjame prie „AirAsia“ lėktuvo korpuso, sprendžiant iš to, ką aptiko laivai“, – žurnalistams sakė Indonezijos paieškų ir gelbėjimo agentūros operacijų direktorius Supriadi.

Ankstesni pranešimai, kad tiriant sonaru jūros dugną pavyko aptikti lėktuvo korpusą, nebuvo patvirtinti, sakė pareigūnai.

Du laivai, kuriuose įrengti hidrofonai – akustinių signalų detektoriai – penktadienį išplaukė iš Borneo pietinio uostamiesčio Pankalan Buno, nurodė Indonezijos pareigūnai.

Vienu iš tų laivų plaukia Prancūzijos katastrofų tyrimo agentūros BEA ekspertai, kurie dalyvauja tiriant visų „Airbus“ lėktuvų katastrofas. Kita vertus, pareigūnai nebuvo tikri, ar audringi orai leis panaudoti jautrius hidrofonus.

Supriadi, kuris, kaip ir daugelis indoneziečių, turi tik vardą, sakė kad penktadienio rytą numanomoje katastrofos vietoje lijo, bangų aukštis siekė 3–4 metrus, o vėjo greitis buvo apie 30–40 mazgų (55–74 kilometrai per valandą).

Kol kas nežinoma, kodėl įvyko ši katastrofa, kuri buvo pirmoji nuo pigių skrydžių bendrovės veiklos pradžios 2002 metais. Tyrėjai kelia prielaidą, kad lėktuvas galėjo pradėti nevaldomai kristi, kai mėgino staigiai pakilti, kad išvengtų audros. Nelaimė įvyko praėjus apie 40 minučių po to, kai lėktuvas pakilo iš Surabajos.

Pareigūnai anksčiau sakė, kad juodųjų dėžių paieškos gali užtrukti apie savaitę. Tyrėjai tikisi, kad tų prietaisų informacija padės atskleisti, kas vyko pasmerkto lainerio pilotų kabinoje paskutinėmis minutėmis prieš lėktuvui sudūžtant.

Nors paieškas trikdo nepalankūs orai, ši operacija techniniu požiūriu daug paprastesnė negu dvejus metus trukusios paieškos po oro bendrovės „Air France“ lėktuvo sudužimo giliuose Atlanto vandenyno vandenyse 2009 metais arba iki šiol rezultatų nedavusios pastangos surasti oro bendrovės „Malaysia Airlines“ reiso MH370 lėktuvą, dingusį pernai kovą.

„AirAsia“ lėktuvas sudužo gana sekliuose vandenyse, todėl ekspertai sako, kad surasti jo juodąsias dėžes nebus sunku, jeigu veikia jų akustiniai švyturiai, kurių signalus galima užfiksuoti už 2–3 kilometrų. Akumuliatorių, maitinančių tuos prietaisus, energijos turėtų pakakti apie 30 dienų.

Jūroje netoli numanomos katastrofos vietos iki šiol buvo rasti 16 žuvusiųjų palaikai. Septynios aukos buvo rastos penktadienį, o šešias iš jų aptiko vienas JAV karinių jūrų pajėgų laivas, sakė nacionalinės paieškų ir gelbėjimo tarnybos vadovas Bambangas Soelistyo. Tarp iškeltų liekanų buvo lagaminas, avarinio išlaipinimo čiuožynė ir gelbėjimosi liemenė.

Aukų palaikai gabenami skaičiais pažymėtuose karstuose į Surabają, kur susirinkę žuvusiųjų – daugiausiai indoneziečių – artimieji. Pareigūnai renka artimųjų DNR mėginius, kurie padės atpažinti rastus palaikus.

Žuvusiųjų giminaičiai, kurių daugelį apėmė didžiulis sielvartas, kai antradienį televizija parodė pirmuosius nuolaužų vaizdus, nuolat budi ir meldžiasi Surabajos oro uoste.

Kai kurie keleiviai sėdėjo savo vietose prisisegę diržus

Paieškos komandos jau paėmė 30 žuvusių žmonių iš nukritusio „AirAsia“ lėktuvo, o vienas Indonezijos karinio jūrų laivyno pareigūnas sakė, kad penki iš jų buvo rasti su vis dar užsegtais diržais savo vietose.

Pulkininkas Yayanas Sofiyanas, karo laivo „Bung Tomo“ vadas, televizijai „Metro“ sakė, kad tie penki lavonai buvo tarp septynių, penktadienį ištrauktų iš Javos jūros ir įkeltų į šį laivą.

Indonezijos paieškos ir gelbėjimo tarnybos vadovas Henry Bambangas Soelistyo vėliau sakė, kad iš viso jau paimti 30-ies tame lėktuve buvusių žmonių lavonai.

Lėktuve, kuris nukrito sekmadienį, pakeliui iš Indonezijos į Singapūrą, buvo 162 keleiviai ir įgulos nariai.

Indonezija sumažino „AirAsia“ lėktuvo paieškos rajoną

Indonezijos komandos, iš Javos jūros jau ištraukusios nukritusio „AirAsia“ lėktuvo nuolaužų ir 30 lavonų, penktadienį sumažino paieškos rajoną ir viliasi, kad artėja prie katastrofos vietos.

Prancūzijos ir Singapūro tyrėjai prisidėjo prie pareigūnų, ieškančių lėktuvo „Airbus A320-200“, kuris sekmadienį su 162 žmonėmis per audrą dingo iš radiolokatorių ekranų, pakeliui iš antrojo pagal dydį Indonezijos miesto Surabajos į Singapūrą.

Paieškos komandos dislokavo sonarų įrangą ir stebi jūros dugną, be to, su specialiais prietaisais ieško lėktuvų juodųjų dėžių, kurios yra itin svarbios siekiant nustatyti, kodėl lėktuvas nukrito į jūrą prie Borneo krantų.

Bangavimas pastarosiomis dienomis trukdė ieškoti lėktuvo fiuzeliažo, kuris, kaip manoma, yra palyginti sekliuose, maždaug 25-32 m gylio vandenyse.

Paieškos ir gelbėjimo agentūros vadovas Bambangas Soelistyo sakė, kad penktadienio operacija yra sutelkta 1 575 kvadratinių jūrmylių rajone – dešimtkart mažesniame nei ketvirtadienio paieškos rajonas. Operacijoje dalyvauja 29 laivai ir 17 lėktuvų.

„Yra dvi pagrindinės užduotys dėl šio prioritetinio sektoriaus: pirma, surasti didžiausią lėktuvo korpuso dalį. Antra užduotis yra nustatyti „juodųjų“ dėžių ... buvimo vietą, ją vykdys KNKT (Nacionalinis transporto saugumo komitetas), kuris pradės dirbti šiandien“, – sakė jis spaudos konferencijoje.

„Karinio jūrų laivyno laive „Banda Aceh“ narai jau pasirengę nardyti tame prioritetiniame rajone ir ieškoti lėktuvo korpuso“, – sakė jis ir išreiškė viltį dėl „reikšmingo rezultato“.

KNKT vadovas Tatangas Kurniadi sakė, kad penktadienį iš Rusijos padėti atvyko 40 narų, tarp jų – 20 didelio gylio ekspertų, drauge su dviem lėktuvais, kurių vienas yra amfibinis.