Vos tik paskelbus šiuos „įrodymus“ socialiniuose tinkluose iškart pasirodė pranešimai, kad Rusija vėl apsimelavo ir netgi nepasistengė šio melo padaryti profesionaliai.

Laidos vedėjas Michailas Leontjevas, kuris yra Rusijos naftos gigantės „Rosneft“ viceprezidentas, sakė, kad nuotraukas Rusijos inžinierių sąjungai atsiuntė Masačusetso technologijos universiteto absolventas George‘as Biltas.

M. Leontjevas pacitavo G. Bilto elektroninį laišką, kuriame rašoma, kad lėktuvas buvo pašautas taikant klasikinę naikintuvo ataką iš galo.

Nepaisydamas daugybės įrodymų, kad Malaizijos lėktuvą greičiausiai per klaidą numušė separatistai, naudodami iš Rusijos atgabentą raketų kompleksą „Buk“, Kremlius bandė įrodyti, kad tai padarė ukrainiečių lėktuvas Su-25.

Rusijos tinklaraštininkai netruko demaskuoti Pirmojo kanalo melą. Fotografas Rustemas Adagamovas išsiaiškino, kad dalis nuotraukų paimta iš „Google Images“ archyvo, o darytos jos 2012 m. rugpjūčio mėn.

Žurnalistas Sergejus Parchomenka pareiškė, kad kelios kitos nuotraukos paimtos iš rusiškos internetinės svetainės „Yandex.Maps“.

Kitas rusų fotografas, Ilja Varlamovas, nurodė, kad nuotraukoje užfiksuotas naikintuvas yra MiG-29, o ne Su-27.

zyalt.livejournal.com nuotr.

Nuotraukoje užfiksuotas lėktuvas įtartinai panašus į pirmą nuotrauką, kurią „Google Images“ pateikia į paiešką įvedus „Boeing“ vaizdas iš viršaus“.


Nuotraukoje ant lėktuvo matomas „Malaysia Airlines“ užrašas yra ne vietoje – atrodo, kad oro linijų bendrovės logotipu tiesiog pakeistas užrašas „Boeing 777“.

zyalt.livejournal.com nuotr.

Jis užfiksuotas 31 mylių (apytikriai 50 km) atstumu, o ne 250 mylių (daugiau nei 400 km), kaip savo elektroniniame laiške rašo G. Biltas.

Nuotraukoje taip pat nurodoma, kad Malaizijos lėktuvas numuštas 1:19 Londono laiku, nors iš tiesų katastrofa įvyko 12 valandų vėliau.

Rusijos Pirmojo kanalo laidos stopkadras

Nuotrauka dar spalio mėnesį pasirodė prorusiškame konspiracijos teorijų forume.

obkon.ucoz.com nuotr.

Rusijos inžinierių sąjunga taip pat nesuteikia svarumo šiai teorijai. Laidoje pasirodęs „ekspertas“ Ivanas Andrijevskis, pasirodo, neturi jokio inžinerinio išsilavinimo. Net ir paviršutiniškai peržvelgus jo disertaciją, akivaizdūs plagiato požymiai.

Rusijos Pirmojo kanalo laidos stopkadras

Internete netruko pasirodyti „naujosios teorijos“ parodijų. Keli vartotojai paskelbė nuotraukas, „įrodančias“, kad Malaizijos oro linijų lėktuvą numušė Ukrainos fašistų skraidanti lėkštė.


DELFI primena, kad rugsėjo pradžioje paskelbta Nyderlandų aviacijos katastrofų tyrėjų preliminari ataskaita apie „Malaysia Airlines“ reiso MH17 lėktuvo katastrofą Rytų Ukrainoje, kurioje nurodoma, kad katastrofą tikriausiai sukėlė tai, kad į lėktuvą pataikė daug „didelės energijos objektų iš lėktuvo išorės.“

BBC korespondento teigimu, surinkti įrodymai yra pakankami teigti, kad lėktuvas nukentėjo nuo raketos skeveldrų.

Preliminarioje ataskaitoje, kurią antradienį paskelbė Olandijos saugumo valdyba (OVV), nesakoma, kad tą „Boeing 777“ numušė raketa „žemė-oras“, bet joje pateikiamos išvados tikriausiai rodo, kad galėjo būti būtent taip.

Nyderlandų tyrėjai teigia nenustatę jokių techninių bėdų, nepaprastos situacijos ar pilotų klaidos.

Ekspertai iš Nyderlandų teigia, kad Malaizijos oro linijų keleivinis lėktuvas sudužo dėl jį „dideliu greičiu“ perskrodusių „objektų“.

Nyderlandų saugos tarnybos specialistų pateiktoje ataskaitoje tvirtinama, kad „nerasta jokių techninių problemų ar žmogaus klaidos“ įrodymų.

Ukrainos prorusiški separatistai oficialiai neigia numušę lėktuvą, bet neoficialiai vienas sukilėlių aukšto rango lyderis pripažino atsakomybę už tą raketinį smūgį.

Vakarų šalys kaltina Rusijos remiamus separatistus, jog jie numušė MH17 lainerį Maskvos parūpinta raketa „žemė-oras“, o Maskva tuo tarpu kaltina ukrainiečių pajėgas.

Sekmadienį Rytų Ukrainoje, separatistų kontroliuojamoje teritorijoje, prasidėjo numušto „Malaysian Airlines“ lėktuvo nuolaužų šalinimo darbai – keturi mėnesiai po to, kai to lėktuvo katastrofa pareikalavo 298 gyvybių, pranešė žurnalistai.

Separatistų paskelbtos „Donecko liaudies respublikos“ nepaprastųjų situacijų ministerijos darbuotojai netoli atokaus Hrabovės kaimo pradėjo metalo pjūklais pjaustyti lėktuvo nuolaužas.

Tyrėjai iš Nyderlandų, kurie vadovauja 193 olandų gyvybių pareikalavusio lėktuvo numušimo tyrimui, patvirtino, jog prižiūri nuolaužų šalinimą, ir sakė, kad tam gali prireikti kelių dienų.

„Šiandien prasidėjo reisu MH17 (skridusio lėktuvo) nuolaužų paėmimas. Olandijos saugumo valdyba (OVV) užsakė nuolaužų paėmimą ir pervežimą į Nyderlandus, vykdant tyrimą dėl reisu MH17 (skridusio lėktuvo) sudužimo priežasties“, – sakoma olandų ekspertų pareiškime.

Tyrėjų komanda nurodė, kad nuolaužos bus surinktos prie tragedijos vietos ir pervežtos į vyriausybės kontroliuojamą Charkovo miestą, o iš ten – nuskraidintos į Nyderlandus.

Kol kas tyrėjų komandai pavyko surinkti ir identifikuoti 289 tragedijos aukų palaikus, bet paėmimo operacijas trikdė įnirtingos kovos tame rajone tarp vyriausybinių pajėgų ir separatistų.