Maždaug dvigubai už „Titaniką“ didesnis laivas į Italijos šiaurėje esančią Genują buvo atvilktas po keturias dienas trukusios 280 km kelionės iš tragedijos vietos.

„Pagaliau galime lengviau atsikvėpti“, – žurnalistams sakė Italijos aplinkos ministras Gianis Luca Galletti.

Nuogąstavimai, kad apgadintas korpusas gali įtrūkti ir kad į didžiausią Europoje jūrų draustinį gali išsilieti toksinės medžiagos, nepasitvirtino. Prie Genujos laivą drauge su aplinkosaugos ekspertais lydėjo delfinai.

Buvęs prabangus laineris atvyko sekmadienio naktį; maždaug dvi jūrmylės nuo kranto inžinieriai prikabino jį prie buksyrų, kurie 10 val. Grinvičo (13 val. Lietuvos) laiku atitempė jį į Genujos Voltrio uostą.

Civilinės saugos agentūros vadovas Franco Gabriellis žurnalistams sakė, kad stiprus vėjas trukdo delikačiai operacijai ir kad laivas tikriausiai nebus apsaugotas iki 14 val. Grinvičo (17 val. Lietuvos) laiku.

Kai tik jis bus pritvirtintas vietoje, iš jo bus išnešti visi daiktai ir išmontuota įranga. Tada palengvėjęs laivas bus nutemptas į metalo laužo vietą, kur bus supjaustytas į tris dalis ir išmontuotas.

Išaušus minios vietos gyventojų susirinko prie uosto Genujos pakraštyje pamatyti buvusio prašmatnaus lainerio, kuris savo paskutinę kelionę nuo Džilijo į Genują pradėjo trečiadienį.

Aprūdijęs laineris buvo iškeltas prie jo bortų pritvirtintais didžiuliais oro rezervuarais. Tai buvo didžiausia iškėlimo operacija per jūrų laivybos istoriją.

„Costa Concordia“, kuriuo plaukė 4 229 žmonės iš 70 šalių, į uolas prie Džilijo salos krantų atsitrenkė 2012 metų sausio 13-osios vakarą, kai daugelis keleivių ruošėsi sėsti vakarienės pirmąjį savo kruizo vakarą