Sužeisti keleiviai buvo gabenami ant neštuvų iš metropoliteno stoties, o sunkiausios būklės pacientai į ligoninę buvo skraidinami sraigtasparniais. Dalis keleivių, kuriems gelbėtojai padėjo išeiti į paviršių, atrodė ištikti šoko.

Nepaprastųjų situacijų ministerijos atstovas sakė, kad traukinys staigiai stabdė dėl sutrikimo metropoliteno elektros sistemoje, todėl kelis vagonai nulėkė nuo bėgių tarp stočių „Slavianskij bulvar“ („Slavų bulvaras“) ir „Park Pobedy“ („Pergalės parkas“).

Manoma, kad ši avarija pagal aukų skaičių yra didžiausia per aštuonis Maskvos metro istorijos dešimtmečius. Rusijos sostinės metropolitenas yra judriausias pasaulyje.

„Stabdė labai staigiai. Šviesos išsijungė, buvo daug dūmų“, – vienas vyras sukruvinta nosimi sakė televizijai „Rossija 24“.

Rusijos nacionalinė televizija pranešė apie chaosą, kilusį po žeme važiavusiame žmonių pilname traukinyje. Keleiviai pasakojo, kad jautėsi kaip griūvančios domino kaladėlės, kai traukinys pradėjo staigiai stabdyti.

AFP korespondentai matė kelis sraigtasparnius ir dešimtis greitosios pagalbos automobilių prie metro stoties „Park Pobedy“ vakariniame Maskvos rajone.

„Galvojau, kad jau atėjo galas, – vienas keleivis pasakojo valstybinei televizijai „Rossija 24“. – Buvome įstrigę ir išsigavome tik per stebuklą.“

„Daug žmonių buvo sužeisti – daugiausiai pirmame vagone, nes vagonai įsirėžė vieni į kitus, – pridūrė jis. – Sužalojimai įvairūs: galvų, kojų.“

Populiaraus radijo „Echo Moskvy“ laidų vedėjas Aleksejus Naryškinas socialiniame tinkle „Twitter“ paskelbė nuotrauką, kuriame matomi gelbėtojai, nešantys žuvusiojo palaikus juodame maiše.

„Jie guldo sužeistuosius. Nuolat lekia apačion su neštuvais. Neša juos į lauką. Kai kurie – be sąmonės. Kiti vaitoja iš skausmo“, – rašė A.Naryškinas.

Kitas liudininkas – marškinėlius vilkinti jaunuolis – pasakojo televizijai „Life News“: „Įlipau į vagoną, ir po maždaug 20 sekundžių užgeso šviesa, o traukinys subyrėjo. Mane nusviedė į vagono vidurį. Kilo panika.“

„Išlipom iš vagonų ir pamatėme, kad kelias užtvertas. Vyrai paėmė plaktukus ir reples, išardė kliūtį – tuomet nuėjome toliau. Traukinys buvo sudaužytas; važiuoklė atitrūkusi.“

Maskvos meras Sergejus Sobianinas, atvykęs į nelaimės vietą, pažadėjo padaryti viską, kad padėtų nukentėjusiems.

Į incidento vietą buvo pasiųsta 60 greitosios pagalbos automobilių, o vienas sunkiai sužeistas keleivis buvo išskraidintas sraigtasparniu.

Televizijos reportažuose matėsi, kaip gelbėtojai neša sužeistuosius ant neštuvų, o greitosios pagalbos gydytojai teikia kai kuriems pagalbą ant šalimai esančių vejų.

Vienas Nepaprastųjų situacijų ministerijos atstovas sakė televizijai, kad nelaimė įvyko, kai traukinys pradėjo staigiai stabdyti dėl klaidinančio pavojaus pranešimo.

„Tai didžiausia žmonių sukelta katastrofa Maskvos metropolitene per jo visą istoriją, – infrastruktūros analitikas Aleksejus Chazbijevas sakė AFP. – Tai pati didžiausia avarija, neskaitant teroro atakų.“

1935 metais, vadovaujant Sovietų Sąjungos diktatoriui Josifui Stalinui, atidarytas Maskvos metropolitenas, kurio stotys itin puošnios, laikomas judriausiu pasaulyje ir kasdien perveža apie 9 mln. žmonių.

Paskelbė gedulą ir nurodė surengti nepriklausomą nelaimės tyrimą

Dėl dviejų dešimčių gyvybių nusinešusios avarijos Maskvos metropolitene Rusijos sostinės meras Sergejus Sobianinas paskelbė trečiadienį, liepos 16-ąją, gedulo diena.

Jis taip pat nurodė Maskvos vyriausybės komisijai atlikti papildomą nepriklausomą avarijos metropolitene tyrimą.

„S.Sobianinas pavedė Maskvos vyriausybės komisijai dėl ypatingų situacijų perspėjimo atlikti papildomą, nepriklausomą nuo metropoliteno, įvykusios avarijos tyrimą, įtraukus į jį geriausius šios srities specialistus“, – sakė žurnalistams mero ir vyriausybės spaudos tarnybos vadovė Gulnara Penkova. Komisijai vadovauja vicemeras Piotras Biriukovas.

Be kita ko, nurodyta metropolitenui atlikti nuodugnų viso požeminių kelių ūkio patikrinimą.

Avarija antradienio rytą įvyko Arbato-Pokrovo linijoje tarp stočių „Slavianskij bulvar“ („Slavų bulvaras“) ir „Park Pobedy“ („Pergalės parkas“). Dideliu greičiu artėjančio prie stoties „Slavianskij bulvar“ traukinio trys vagonai nulėkė nuo bėgių. Naujausiais duomenimis žuvo mažiausiai 21 žmogus, dar daugiau kaip 160 sužeista; į 14 didžiųjų ligoninių paguldyta 120 nukentėjusiųjų.

Dėl šios katastrofos visiškai sutriko eismas Maskvos vakarinėje dalyje; į tarnybą vėlavo dešimtys tūkstančių maskviečių.

Nelaimės chronologija

Apie 8 val. 40 min. Maskvos (7 val. 40 min. Lietuvos) laiku liudininkai pranešė avarinėms sostinės tarnyboms apie staigų elektrinio traukinio stabdymą Maskvos metropoliteno Arbato ir Pokrovo linijoje, kai traukinys artėjo prie stoties „Slavianskij bulvar“.

Iš pradžių Nepaprastųjų situacijų ministerija (NMS) pranešė apie dūmus, o vėliau – kad nuo bėgių nulėkė kažkiek vagonų.

Vėliau pasirodė kitokių nelaimės versijų, pavyzdžiui, kad avariją galėjo sukelti mechaninis vagono važiuoklės gedimas

Kita versija – gedimas geležinkelio iešmo mechanizme. Netiesiogiai šią versiją palaikė ir Tyrimų Komiteto oficialusis atstovas Vladimiras Markinas.

„Mes nagrinėjame paties vagono gedimo versiją ir visas kitas versijas, kurios atsiras tyrimo eigoje, – sakė jis. – Priežasčių gali būti kelios. Ir nesuveikę iešmai, ir grunto įgriuva, nes gretimoje linijos atkarpoje vyko darbai“.

„Teroro akto versija atmetama, nes ..., anot specialistų, teroro akto požymių nematyti. Matyt, tai technogeninė katastrofa“, – pažymėjo V.Markinas žurnalistams pirmadienį.

Brazilijoje esantis Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas telefonu išklausė mero S.Sobianino, NSM vadovo Vladimiro Pučkovo, vidaus reikalų ministro Vladimiro Kolokolcevo ir sveikatos ministrės Veronikos Skvorcovos raportus apie avariją metropolitene.

V.Putinas nurodė Tyrimų Komiteto vadovui Aleksandrui Bastrykinui atlikti atitinkamus tiriamuosius veiksmus ir iškelti baudžiamąją bylą dėl žmonių mirčių sukėlusios katastrofos, sakė prezidento atstovas Dmitrijus Peskovas.