„Laivas plūduriuoja, gerai išlygintas. Kol kas nepaprastai džiaugiamės“, – sakė projekto vyriausiasis inžinierius Franco Porcellacchia žurnalistams, kai trijų futbolo aikščių ilgio laivas atsargiai kilstelėjo.

114,5 tūkst. tonų talpos laivo priekis pakilo du metrus nuo dirbtinės platformos, ant kurios stovėjo nuo praėjusių metų rugsėjo, kad buvo atverstas nuo šono ir pastatytas stačias. Tuo tarpu laivugalis pakilo keturis metrus – tad laivas yra šiek tiek pasviręs į priekį.

Pirmadienį apie pietus jis buvo patrauktas 30 metrų į šoną toliau nuo kranto, kur išmes inkarą ir lauks kelionės į Genują, o ten bus supjaustytas į metalo laužą.

Ant kranto susirinkę vaikai maudymosi kostiumėliais, valgydami ledus, stebėjo, kaip įspūdingai veržėsi vanduo iš milžiniškų cisternų, pritvirtintų abipus laivo ir keliančio jį aukštyn.

Per naktį atlikę parengiamuosius darbus, narai laiveliu linksmi plaukė į krantą.

Žiniasklaidos priemonių grupės iš viso pasaulio būriavosi uoste; jie stebėjo, kaip keliamas kadaise buvęs ištaigingas lainerio, 2012 metų sausio 13 dieną užplaukęs ant uolų, pasviręs ir pusiau paskendęs – per tą tragediją žuvo 32 žmonės.

Iškėlimo operacijos vadovas iš Pietų Afrikos, Nickas Sloane'as, mūvėdamas firminius mėlynus džinsus, prieš operaciją auštant įlipęs į laivą pasakė žurnalistams: „Šiek tiek nervinuosi“.

„Šiandien mes pamatysime, ar mūsų apskaičiavimai buvo teisingi“, – sakė šviesiaplaukis jūrininkas prieš imdamasis vadovauti iš štabo, įkurto pačiame laive „Costa Concordia“.

Šis dvigubai didesnis už „Titanic'a“ laineris bus atkeltas nuo jūros dugno per 6–7 dienas, o vėliau nutemptas į Genujos uostą šiaurės Italijoje, kur bus pjaustomas kaip metalo laužas. „Costa Concordia“ turėtų Genują pasiekti vėliau šį mėnesį.

Pagrindinė plūdrumo atkūrimo operacija vyks nuo ketvirtadienio iki šeštadienio, kai rezervuarai bus pripumpuoti oro ir iškels laivą. Tuo metu nuo išnyrančių denių bus pašalinti visi nepritvirtinti daiktai, taip pat bus patikrinta, ar laivo konstrukcijos neapgadintos.

Paskutiniai patikrinimai bus atlikti prieš „Costa Concordia“ išplaukiant į paskutinę kelionę per Viduržemio jūrą.

Šis laivas sudužo vienoje iš didžiausių Europos jūrinių saugomų teritorijų, kuri yra delfinų ir banginių prieglobstis. Ekologai perspėjo dėl pavojaus, kurį gali sukelti nuodingos nuotekos arba degalai, galintys pasklisti jūroje, keliant lainerį arba jį tempiant.

„Tai precedento neturinti operacija. Kaip ir per bet kurį pirmąjį kartą, esama rizikos. Tačiau mes pasitikime savimi“, – sakė F.Porcellacchia prieš operaciją.

„Costa Concordia“, kuris yra dukart didesnis už legendinį „Titanic“, sudužo prie Džilijo salos 2012 metų sausio 13-ąją. Daugelis iš 4 229 keleivių ir įgulos narių – 70 šalių piliečiai – buvo priversti šokti iš laivo į jūrą, sugedus gelbėjimosi valčių nuleidimo mechanizmams.

Laivo kapitonas Francesco Schettino yra teisiamas dėl netyčinio nužudymo, laivo katastrofos, taip pat dėl to, kad paliko laivą, kai iš jo nebuvo evakuoti visi keleiviai.

Keturi įgulos nariai ir laivo operatorės „Costa Crociere“ vadovas iš dalies pripažino kaltę, kad jiems būtų taikomos švelnesnės bausmės. Bendrovė taip pat prisiėmė dalį kaltės kaip F.Schettino darbdavė.