Malaizija trečiadienį pranešė, kad iš palydovų padarytose Indijos vandenyno nuotraukose buvo pastebėti 122 objektai, kurie gali būti susiję su dingusiu oro bendrovės „Malaysia Airlines“ lėktuvu.

Gynybos ministras Hishammuddinas Husseinas, taip pat einantis susisiekimo ministro pareigas, sakė, kad tie objektai buvo pastebėti arti teritorijos, kurioje kiti trys palydovai užfiksavo plūduriuojančių įtartinų daiktų.

Ministras nurodė, kad visos tos nuotraukos yra „labiausiai įtikinamas siūlo galas iš mūsų turimų“.

Hishammuddinas Husseinas pridūrė, kad tos nuotraukos buvo padarytos sekmadienį ir kad jos gautos iš Prancūzijoje įsikūrusios aerokosminių technologijų milžinės „Airbus Defense and Space“.

Ministras sakė, kad tie objektai įvairaus dydžio: jų ilgis - nuo vieno iki 23 metrų.

Lėktuvai ir palydovai tame atokiame vandenyno regione pastebėjo įvairių plūduriuojančių objektų, tačiau kol kas nei vienas iš jų nebuvo iškeltas arba atpažintas.

Atnaujintos paieškos

Desperatiškos tarptautinės dingusio Malaizijos keleivinio lėktuvo paieškos trečiadienį buvo atnaujintos atokioje Indijos vandenyno teritorijoje po to, kai aprimo smarkus vėjas ir aukštos bangos, sutrikdę šią operaciją ankstesnę dieną.

Iš viso 12 lėktuvų ir du laivai iš JAV, Kinijos, Japonijos, Pietų Korėjos, Australijos ir Naujosios Zelandijos dalyvauja paieškose, tikintis rasti bent menkiausių dingusio oro bendrovės "Malaysia Airlines" MH370 reiso lainerio nuolaužų, kurios galėtų suteikti apčiuopiamų katastrofos įrodymų.

Malaizija anksčiau šią savaitę paskelbė, kad palydovų priimtų paskutinių iš to lėktuvo gautų signalų matematinė analizė parodė, jog "Boeing 777" nukrito kažkur Indijos vandenyne ir kad žuvo visi 239 jame buvę žmonės.

Naujausi duomenys smarkiai sumažino paieškų teritoriją, tačiau ji tebėra milžiniška - apie 1,6 mln. kvadratinių kilometrų, maždaug Aliaskos dydžio.

Laineris dingo kovo 8 dieną, tuojau po to, kai pakilo iš Kvala Lumpūro, skrisdamas į Pekiną. Šis incidentas tapo viena iš didžiausių mįslių per šiuolaikinės aviacijos istoriją.

Tyrėjai aiškinasi įvairius tikėtinus scenarijus, tokius kaip mechaninis arba elektros sistemų gedimas, pagrobimas, diversija, teroro išpuolis, tikėtinas kurio nors iš pilotų ar kitų lėktuve buvusių žmonių psichikos sutrikimas.

Lėktuvo nuolaužų ir jo "juodųjų dėžių" paieškos gali užsitęsti ne vienerius metus, nes tame regione vandenyno gylis kai kur siekia 7 kilometrus.

Kai 2009 metais Atlanto vandenyne sudužo iš Rio de Žaneiro į Prancūziją skridęs oro bendrovės "Air France" laineris, jo skrydžio duomenų įrašymo prietaisai buvo iškelti tik po dvejų metų, nors ieškotojai jau po kelių dienų išsiaiškino, kurioje vietoje nukrito tas orlaivis.

Ieškodami MH370 reiso lėktuvo nuolaužų, gelbėtojai lenktyniauja su laiku, nes akustinius signalus skleidžiančių "juodųjų dėžių" akumuliatorių energija tikriausiai išseks po dviejų savaičių.

Didžiojoje Britanijoje įsikūrusio Redingo universiteto okeanografas Davidas Ferreira sakė, kad vandenyno dugnas regione, kuriame tikriausiai sudužo Malaizijos lėktuvas, yra menkai ištyrinėtas.

"Daugiau žinome apie Mėnulio paviršių negu apie dugno reljefą toje Indijos vandenyno vietoje", - pripažino D.Ferreira.