Vaizdo įrašą paskelbė portalas lifenews.ru:

Tyrimą atliekančios grupės darbuotojai paėmė oro uosto stebėjimo kamerų vaizdo medžiagą, kurioje įamžinta lėktuvo kritimo trajektorija.

Įraše, kurį gavo „Life News“, matyti, kaip lėktuvas (jo siluetą tamsoje įžiūrėti sunku, tačiau gerai matosi šoniniai žibintai) vertikaliai sminga į žemę, po to apylinkes nutvieskia galingas sprogimas. Degančios lainerio nuolaužos išsilakstė po 250 tūkstančių kvadratinių metrų plotą.

„Paimti ir detaliai nagrinėjami oro uosto stebėjimo kamerų vaizdo įrašai, kuriuose užfiksuota orlaivio kritimo trajektorija, - „Life News“ pranešė Rusijos Tyrimų komiteto oficialus atstovas Vladimiras Markinas. - „Boeing-737“, su 44 keleiviais iš Maskvos Domodedovo oro uosto skridęs reisu Nr. 363, krito statmenai į žemę ant pakilimo ir nutupimo tako bei sprogo“.

Aiškinasi priežastis

Rusija pirmadienį ieškojo atsakymų, kokios priežastys lėmė naujausią šalyje keleivinio lėktuvo katastrofą, pareikalavusią 50 žmonių gyvybių, o tyrėjai mano, jog prieš 23 metus pagamintas lėktuvas veikiausiai sudužo dėl techninio gedimo arba piloto klaidos.

Iš Maskvos Domodedovo oro uosto pakilęs Tatarstano avialinijų laineris „Boeing 737-500“ sudužo sekmadienio vakarą, mėgindamas nusileisti Kazanės mieste prie Volgos upės, pranešė Nepaprastųjų situacijų ministerija. Per šią avariją žuvo visi 44 keleiviai ir šeši įgulos nariai.

„Pagrindinės versijos dėl to, kas nutiko – pilotavimo klaida ir techniniai veiksniai, įskaitant techninį gedimą“, – Rusijos naujienų agentūros citavo Volgos regiono transporto incidentų tyrimo komiteto vadovą Aleksandrą Poltininą.

Jis patvirtino, kad laineris sudužo mėgindamas nutūpti iš antro karto. Pasak A.Poltinino, tyrėjai aiškinsis, kodėl pilotas nesugebėjo nutupdyti lėktuvo iš pirmo karto, nors meteorologinės sąlygos buvo neblogos..

Per šią avariją žuvo Tatarstano respublikos prezidento Ireko Minichanovo vyriausias sūnus Rustamas, taip pat regiono saugumo tarnybos vadovas Aleksandras Antonovas.

Be to, žuvo tuo lėktuvu skridusi 53 metų Didžiosios Britanijos pilietė Donna Carolina Bull (Dona Kerolaina Bul) ir vienas Ukrainos pilietis, paskelbė Nepaprastųjų situacijų ministerija. Kitos aukos, kaip manoma, buvo Rusijos piliečiai.

Dėl kol kas nežinomų priežasčių lėktuvas palietė žemę už maždaug už 150 metrų nuo pagrindinio tūpimo tako Kazanė oro uoste ir sprogo, o nuolaužos pažiro kelių šimtų metrų atstumu, nurodė Rusijos valstybinė televizija.

Nuotraukose iš įvykio vietos matomi beveik apokalipsiniai vaizdai: ugniagesiai gesino neatpažįstamai subyrėjusio lėktuvo nuolaužas putomis.

Valstybinė televizija citavo oro uosto skrydžių kontrolės pareigūną Kirilą Kornišiną, kuris sakė kalbėjęsis pilotais po pirmo nesėkmingo mėginimo nutūpti. Jam buvo pranešta, kad lėktuvo būklė tokia, kad jis negali saugiai nusileisti.

Šis Tatarstano avialinijų lėktuvas buvo pagamintas prieš 23 metus, o per eksploatacijos laikotarpį to lainerio savininkai keitėsi septynis kartus, nurodė Rusijos žiniasklaida ir specializuoti portalai.

Tas lėktuvas pirmiausiai pradėtas naudoti 1990 metais; jo pirmoji savininkės buvo dabar jau neegzistuojanti Prancūzijos oro bendrovė „Euralair Horizons“, o vėliau – „Air France“. Prieš parduodant Tatarstano oro bendrovei, laineris priklausė Ugandos avialinijoms, Brazilijos bendrovei „Rio Sul“, Rumunijos „Blue Air“ ir „Bulgaria Air“.

2001 metais, kai priklausė „Rio Sul“, šis laineris patyrė didelę avariją tūpdamas po skrydžio Brazilijoje. Nors tąsyk niekas nežuvo, lėktuvui teko atlikti didelį remontą.

Pernai lapkritį tas pats laineris buvo priverstas skubiai grįžti į Kazanės oro uosta, praėjus apie 20 minučių nuo skrydžio pradžios, kai suveikė apie avariją pranešantys davikliai, tačiau tąsyk žmonės taip pat nenukentėjo, nurodė Rusijos žiniasklaida.

Rusijos tiriamasis komitetas, jau pradėjęs baudžiamąjį tyrimą dėl lainerio katastrofos, pirmadienį paėmė dokumentus iš Tatarstano avialinijų, kurie gali padėti nustatyti avarijos priežastis, pranešė naujienų agentūra „Interfax“.

Rusijoje neseniai įvyko kelios žmonių gyvybių pareikalavusios aviakatastrofos, paprastai susijusios su mažomis ir menkai kontroliuojamomis oro bendrovėmis, kurių šalyje pridygo po Sovietų Sąjungos subyrėjimo.

Didžiausia pastarojo meto avarija iki sekmadienį įvykusio incidento Kazanėje įvyko 2012 metų balandį, kai vienas keleivinis lėktuvas nukrito tuojau po to, kai pakilo iš Tiumenės oro uosto Sibire. Tąsyk žuvo 33 žmonės.

Valstybinės televizijos reportažuose iš Kazanės buvo matoma, kaip Nepaprastųjų situacijų ministerijos psichologai mėgina padėti nusiraminti gedintiems aukų artimiesiems, gyvenantiems regione, turinčiame didelę musulmonų bendruomenę.

Tatarstane buvo paskelbtas gedulas, o Kazanės oro uostas buvo uždarytas iki popietės.