Laivas, turintis beveik 250 m ilgio skrydžių denį, gali gabenti iki 14 sraigtasparnių. Japonų pareigūnai praneša, kad jis bus naudojamas nacionalinei gynybai – ypač kariniuose veiksmuose prieš povandeninius laivus ir pasienio zonų žvalgybos misijoms. Šis laivas taip pat sustiprins šalies galimybes transportuoti gelbėtojus ir priemones tokių didelio masto gamtinių katastrofų kaip 2011 metų žemės drebėjimas ir cunamis atveju.

Nors laivas, pavadintas „Izumo“, buvo statomas nuo 2009 metų, jo pristatymas įvyko tuo metu, kai Japonija ir Kinija yra įsivėlusios į ginčą dėl kelių mažų salų, esančių tarp Japonijos ir Taivano. Jau kelis mėnesius palei salas, kurios Japonijoje vadinamos Senkaku, o Kinijoje – Diaoju pavadinimu, patruliuoja abiejų valstybių laivai.

Dėl šių salų kilusi įtampa ir Kinijos sprendimas smarkiai padidinti išlaidas gynybai bei kariuomenės modernizavimui paskatino raginimus, kad Japonija sustiprintų savo karinį jūrų laivyną bei oro pajėgas. Kinija neseniai pradėjo eksploatuoti iš Rusijos įsigytą ir atnaujintą lėktuvnešį, be to, ketina pati statyti dar vieną šio tipo laivą.

Į minėtas salas pretenduoja ne tik Japonija ir Kinija, bet ir Taivanas.

Nors techniškai laivas priskiriamas eskadrinių minininkų grupei, kai kurie ekspertai mano, jog ateityje nuo jo galėtų kilti naikintuvai bei kiti orlaiviai, galintys kilti vertikaliai. Japonijai, turinčiai vieną geriausiai aprūpintų ir parengtų karinių jūrų laivynų Ramiojo vandenyno regione, bet nestačiusiai savo pačios lėktuvnešių, tai reikštų nukrypimą nuo savo konstitucijos, kurioje karinėms pajėgoms suteiktos tik gynybos funkcijos.

Japonija tikina neturinti planų naudoti laivą kaip lėktuvnešį.

„Izumo“ neįrengtos katapultos, skirtos naikintuvų paleidimui, be to, denyje nėra „slidininkų“ rampos, nuo kurios galėtų kilti orlaiviai su fiksuotais sparnais.