Lėktuvo pilotai ir keleiviai staiga pajuto smūgį – tarsi su lėktuvu kas nors būtų susidūręs, o vėliau, jau nusileidus ant žemės, buvo galima pamatyti ir keistos avarijos padarinius: sumaitota keleivinio lėktuvo nosis (panašu, jog lėktuvas į nosį būtų gavęs itin galingą smūgį didžiuliu kumščiu).

Incidentas įvyko birželio 4-ąją dieną, „Air China“ lėktuvui „Boeing 757-200“ skridus iš Čengdu į Guančžou, skelbia portalas people.com.cn. Maždaug 40-ąją skrydžio minutę visi lėktuve buvę žmonės pajuto nesmarkų smūgį, o pilotai tą pačią akimirką pastebėjo lėktuvo valdymo sutrikimų (todėl buvo priimtas sprendimas grįžti į kelionės pradžios oro uostą).

Nusileidimas vyko sklandžiai, niekas nenukentėjo. Tačiau ant žemės lėktuvą paliekantys keleiviai tiesiog neteko žado: lėktuvo nosis buvo kaip reikiant įlenkta. Radinys paaiškino, jog danguje keleiviai ir įgula tikrai pajuto smūgį, tačiau kas nutiko iš tikrųjų, gaubė paslaptis.

Sunerimę keleiviai, kurį laiką laukę naujo skrydžio, apgadintą lėktuvo nosį fotografavo ir talpino nuotraukas socialiniuose tinkluose – žinia labai greitai apskriejo pasaulį ir paskatino įvairiausių incidento versijų atsiradimą. Pati populiariausia įvykių versija skelbė, jog keleivinis lėktuvas netyčia susidūrė su ateivių skaidymo aparatu.

Daugiau apie aviaciją nusimanantys žmonės portale „The Aviation Herald“ iš versijos apie ateivius atvirai šaipėsi: „Gal tai buvo kiniškas popierinis žibintas? Tai tikrai Supermeno darbas. Arba Geležinio žmogaus. Tai buvo pterozauras, be jokių abejonių“.

Ką sako skrydžių bendrovė?

Keleiviai buvo linkę manyti, jog susidūrimas įvyko su neatpažintu skraidančiu objektu. Tai galėjo būti, pavyzdžiui, bepilotis lėktuvas. Versija būtų gana įtikinama, jeigu tokių atvejų būta ir anksčiau. Tiesa, dviejų lėktuvo susidūrimas būtų pasibaigęs tragedija, o ne sumaitota vieno lėktuvo nosimi.

Kai kurie portalo lankytojai dalijasi asmenine patirtimi – pasirodo, panašių dalykų būta ir anksčiau. Taigi, kaip teigia vienas iš diskusijos dalyvių (pilotas), jo lėktuvui nosis buvo apgadinta skrendant į Torontą. Vėliau paaiškėjo, jog lėktuvo korpusas taip sureagavo į netikėtą slėgio sumažėjimą – gana minkšta lėktuvo nosis tiesiog įkrito vidun. Panašių padarinių lėktuvo nosiai gali turėti ir ledo gabalai, atitrūkę nuo skrendančio lėktuvo.

Specialistai pažymi, jog lėktuvų nosys specialiai gaminamos gana netvirtos, kad susidūrimo ore su nedideliu objektu atveju ji sulinktų kaip aliuminio skardinė, o ne sudužtų į gabalėlius. Taip ir nutiko Kinijos keleiviniam lėktuvui.

Tašką šioje istorijoje padėjo pačių „Air China“ pranešimas apie incidento tyrimo rezultatus. Kaip teigia skrydžių bendrovės atstovai, keleivinio lėktuvo nosį suknežino paukštis, netikėtai pasipainiojęs jo kelyje.