"Liepos 25-osios avarija rodo, kad padangos prakiurimas... per trumpą laiką sukėlė katastrofiškus padarinius, neleisdamas įgulai pataisyti padėties", sakoma ketvirtadienį vakare paskelbtame dokumente. Anot jo, negalima teigti, kad toks padangos sprogimas nepasikartos.

Ataskaitoje taip pat patvirtinama, kad ant pakilimo tako buvo rasta metalinė juosta, kuri galėjo būti iš kito lėktuvo. Ekspertai nuo pat tyrimo pradžios manė, kad ši 43 cm ilgio atraiža galėjo sukelti padangos sprogimą. Be to, tyrimo metu nebuvo nustatyta, kad ši atraiža būtų iš "Concorde".

Padangoje "yra skylių, ir atrodo, kad kai kuriose šių skylių yra aeronautinių kniedžių "Cherry"", sakoma pranešime.

Degantis viršgarsinis avialaineris nukrito netrukus po pakilimo išRoissy-Charles de Gaulle (Šarlio de Golio) oro uosto, esančio netoli Paryžiaus. Žuvo visi 109 lėktuvu skridę žmonės bei keturi žmonės ant žemės.

90 puslapių preliminarioje ataskaitoje nepateikiama nei analizė, nei tvirtos išvados apie avarijos priežastis. Tačiau joje yra viskas, nuo techninių lėktuvo duomenų iki sprogusios padangos bei metalinės juostos nuotraukų. Taip pat yra ir paskutinis pokalbis tarp "Concorde" lakūnų Christiano Marty (Kristiano Marti), Jeano Marcot (Žano Marko) ir "Roissy" oro uosto dispečerinės bokšto. Paskutinėmis skrydžio sekundėmis lėktuvo kapitonas C. Marty kreipėsi į kitą oro uostą netoli Paryžiaus, kviesdamas - "Le Bourget, Le Bourget".

Dispečerinė prašė lėktuvo pasukti atgal į "Roissy", bet C. Marty atsakė - "per vėlu... ne, nėra laiko". Netrukus po to antrasis lakūnas J. Marcot pasakė - "neigiama, mes bandome "Le Bourget".

Britų ir prancūzų aviacijos saugumo žinybos anksčiau šį mėnesį panaikino "Concorde" eksploatavimo sertifikatus. Abi šalys pareiškė, kad šie lėktuvai neskraidys tol, kol nebus pašalintas katastrofos nuo padangos sprogimo pavojus. Iš viso pasaulyje yra 12 "Concorde" - septyni priklauso Didžiosios Britanijos avialinijoms "British Airways" ir penki Prancūzijos "Air France".

Ekspertai tęs avarijos tyrimą. Rugsėjo 7 dieną vėl susitiks darbo grupė, kuri turi nuspręsti dėl visų "Concorde" likimo. Prancūzijos transporto ministras Jeanas-Claude Gayssot (Žanas Klodas Geso) neseniai patvirtino, kad "Concorde" vėl skraidys, jei tik gamintojai galės garantuoti, kad tokia avarija nepasikartos.