Kaip skelbia dienraštis, remdamasis neįvardijamu šaltiniu, katastrofą patyręs lėktuvas ne kartą skraidė virš kalnų pačioje Rusijoje. Informuojama, kad tokius skrydžius Rusijoje vykdė pilotas Aleksandras Jabloncevas, kuris ir vadovavo „SSJ-100“ per demonstracinį skrydį Indonezijoje.

Kaip praneša „Kommersant“, dėl tragedijos gali būti kalta vietos aviacijos dispečerių tarnyba, kuri laiku neatsakė į piloto prašymą leistis. Dienraštyje rašoma, kaip tiksliai vyko „Superjet-100“ skrydis. Laikantis oficialiai patvirtinto demonstracinio skrydžio plano, lėktuvas pakilo iš Halimo oro uosto. Iš jo laineris turėjo skristi iki Pelabuhanratu, ten apsisukti ir grįžti atgal.

Tačiau pakeliui atgal į oro uostą pilotui nepavyko gauti leidimo tūpti Halimo oro uoste. Todėl teko perprogramuoti skrydžio koordinates, nes reikėjo laukti dispečerio atsako – reikėjo ruošis apsukti ratą virš Pelabuhanratu. Skelbiama, kad manevras buvo atliekamas daugiau kaip 1800 metrų aukštyje. Kai lėktuvas apsisuko, kaip rašo dienraštis, dėl nenustatytos priežasties jis pasuko ne į oro uostą, o nuskrido prie Salako kalno, kur ir sudužo.

Spėjama, jog dėl kardinalaus kurso pakeitimo kompiuterio ekrane esantis žemėlapis nespėjo pasikeisti, todėl ir nesuveikė sistema, turėjusi įspėti pilotus apie pavojingą aukščio sumažėjimą.

Rusų gamybos lėktuvas „Superjet-100“ sudužo gegužės 9 dieną. Juos skrido 45 žmonės, tarp kurių – 8 Rusijos piliečiai. Visi keleiviai žuvo.