Oficialūs asmenys tiek Rusijoje, tiek Indonezijoje neskuba daryti išvadų dėl 45 žmonių gyvybes nusinešusios tragedijos priežasčių, o specialistai spėlioja, kas galėjo paskatinti patyrusį pilotą griebtis pavojingo manevro. Pagal vieną versiją, pilotas norėjo pademonstruoti lėktuvo pajėgumą.

Šiuo metu tęsiama paieškos operacija avarijos vietoje. Gelbėtojai apžiūrinėja vietovę, paieškos vyksta dviejų kvadratinių kilometrų vietoje.

„Apžiūrime katastrofos vietą nuo kalno viršūnės iki papėdės vieno kilometro ilgyje. Taip pat paeiname kilometrą į kairę ir į dešinę nuo katastrofos vietos“, – pranešė Indonezijos nacionalinės paieškos gelbėjimo valdybos vadovas Madja Darjatmo. Jis pabrėžė, kad operacija vykdoma gerokai mažesniu mastu. Anksčiau buvo pranešama, kad paieškos operaciją gali nutraukti jau penktadienį, jeigu per artimiausias paras gelbėtojai neras daugiau tragedijos aukų palaikų.

Šiandien Nacionalinė paieškos gelbėjimo agentūra oficialiai patvirtino – likusių gyvų po katastrofos nėra, informuoja ITAR-TASS. Tiesa, gelbėtojai sako, kad dar tikisi stebuklo: „Devintą paieškos operacijos ir žuvusiųjų evakuacijos proceso dieną likusių gyvų dar neradome. Dar tikimės rasti likusių gyvų, tačiau tikimybė minimali. Tiesa, dar tikimės stebuklo.“

Ketvirtadienį iš katastrofos vietos į Džakartą išvežė jau 41 konteinerį su žuvusiųjų palaikais ir jų asmeniniais daiktais. Ketvirtadienį paskelbė, kad nuspręsta išpurkšti virš vietovės dezinfekuojamąją priemonę.

Sudužus „SuperJet“ greitai paskelbė, kad pilotai paprašė sumažinti aukštį nuo 3 iki 1,9 kilometro, nors dalis iš vietos kalnų yra kiek aukštesni. Kol kas neaišku, kodėl ekipažui prireikė nusileisti žemiau. Gali būti, kad jie ieškojo trumpiausio kelio per debesis, kurie buvo pakilę iki 11 tūkst. metrų aukščio.

Yra ir kitokių versijų. „Visi stebėtojai spėja, kad Jabloncevas gyrėsi lėktuvo galimybėmis, galbūt prieš keleivius, įleistus į kabiną“, – rašo „Time“ žurnalistas Simonas Schusteris. Straipsnio vertimą pateikia „InoPressa“.