Rusijos naujasis lėktuvas "Suchoj Superjet 100" praeitą savaitę rėžėsi į neveikiantį Salako ugnikalnį, esantį į pietus nuo sostinės Džakartos, o per šią katastrofą žuvo visi 45 juo skridę žmonės.

Indonezijos specialiosios pajėgos ir Rusijos ekspertai kelias dienas šukavo tankiais atogrąžų miškais apaugusius kalno šlaitus, ieškodami lėktuvo juodųjų dėžių, kaupiantis klausimams, ar šią nelaimę nulėmė techninis gedimas, ar žmogaus klaida.

Kabinos pokalbių įrašymo prietaisas įrašinėja pilotų tarpusavio pokalbius ir pokalbius su oro dispečeriais. Kita juodoji dėžė, įrašinėjanti svarbiausių lainerio sistemų rodmenis, kol kas nerasta.

"Skrydžio duomenų įrašymo prietaisas nerastas. Radome tik pilotų kabinos pokalbių įrašymo prietaisą, - sakė nacionalinės paieškų ir gelbėjimo agentūros vadovas Daryatmo. - Prašome gelbėtojų tęsti paieškas."

Džakartos paieškų agentūros vadovas Ketutas Parwa sakė, kad pokalbių įrašymo prietaisas buvo rastas antradienio vakarą už maždaug 100 metrų nuo lainerio uodegos nuolaužų.

Rusijos laineris, valdomas patyrusio ruso piloto, dingo iš radiolokatorių ekranų gegužės 9 dieną netoli Salako ugnikalnio tuojau po to, kai pakilo iš Džakartos antrajam demonstraciniam skrydžiui potencialiems šių lėktuvų pirkėjams iš Indonezijos oro bendrovių.

Rasta juodoji dėžė apdegė sudužus lėktuvui, tačiau pareigūnai dar negalėjo pasakyti, ar jos vidiniai mechanizmai buvo pažeisti.

Pokalbių įrašymo prietaisas buvo perduotas Indonezijos nacionaliniam transporto saugumo komitetui (KNKT), kuris vadovauja tyrimui, padedant daugiau nei 70 Rusijos ekspertų grupei.

"Apskritai juodosios dėžės yra patvarios ir gali atlaikyti smūgius, - KNKT vadovas Tatangas Kurniadi sakė naujienų agentūrai AFP. - Tikimės, kad pokalbių įrašymo prietaisas padės atskleisti, dėl ko sudužo lėktuvas. Tikimės gauti itin svarbios informacijos - daugiausiai pilotų ir kitų žmonių pokalbių paskutinėmis akimirkomis."

"Mums reikės trijų dienų duomenims apdoroti, jeigu sąlygos bus palankios", - pridūrė jis"

Du variklius turintis reaktyvinis "Suchoj Superjet 100" yra pirmasis civilinis laineris, sukonstruotas Rusijoje po Sovietų Sąjungos subyrėjimo ir šios šalies aviacijos pramonės pasididžiavimas. Laineris, gaminamas bendradarbiaujant su Italijos aviacijos įmone "Alenia Aeronautica", į pirmąjį komercinį skrydį pakilo pernai.

Rusijos tyrėjų komisija nurodė, jog esama ženklų, kas per demonstracinį skrydį buvo pažeistos saugumo taisyklės. Pasak jų, išsamus katastrofos priežasčių tyrimas gali užtrukti metus.

Raktu į šios mįslės išaiškinimą gali tapti piloto prašymas nusileisti iš trijų kilometrų į 1 800 metrų aukštį prieš pat lėktuvui įsirėžiant į Salako ugnikalnį, kurio aukštis - daugiau nei 2 200 metrų virš jūros lygio.
Indonezijos susisiekimo ministerija patvirtino, kad Džakartos oro dispečeriai leido pilotui mažinti aukštį, lėktuvui artėjant prie vienos karinės bazės, kur kalnų aukštis siekia apie 1 800 metrų.

Gelbėtojai pranešė, kad 45 šios katastrofos aukų sudarkytų lavonų dalys išsibarstė dideliame plote ant kalno šlaito, o kai kurios nukrito į gilų tarpeklį.

Palaikai ir jų dalys gabenami į Džakartą, kur juos mėginama atpažinti pagal DNR, taip pat tęsiama paieškų misija.

Tarp aukų buvo aštuoni Rusijos piliečiai, vienas prancūzas ir vienas amerikietis, o kiti buvo indoneziečiai.