Į Indonezijoje per parodomąjį skrydį dingusio Rusijos lėktuvo „Sukhoi Superjet-100“ paieškas įtraukta ir armija bei policija. Apie pranešė „The Jakarta Post“, kurią cituoja lenta.ru.

Paiešką iš oro apsunkino rūkas ir artėjanti naktis. Todėl nuspręsta ją nutraukti ir imtis paieškos operacijos žemėje. Pranešama, kad paieška vyks visą naktį, ryte prisijungs 5 sraigtasparniai.

Skelbiama, kad specialistams tapo žinomos paskutinės lėktuvo koordinatės, kuomet buvo siųstas signalas.

Paskutiniais duomenimis, kuriuos pateikia lenta.ru, lėktuve buvo 50 žmonių – 8 rusai, 2 italai, prancūzas, amerikietis ir 38 Indonezijos piliečiai. Kitos žiniasklaidos pateikia kiek kitokius skaičius.

Pranešama, kad lėktuvu skrido Rusijos ambasados diplomatai, galimi lėktuvo pirkėjai, Indonezijos oro linijų atstovai, žurnalistai.

"Lėktuvas dingo iš radarų ekranų ties Bogoro vietove. Dabar jo ieškome ir nesame tikri, ar jis sudužo", - sakė nacionalinės paieškų ir gelbėjimo agentūros atstovas Gagahas Prakoso.

Lėktuvas su, kaip anksčiau skelbta, 46 žmonėmis 14 val. vietos (10 val. Lietuvos) laiku pakilo iš Džakartos rytuose esančio Halimo Perdankusumos oro uosto, kuriuo naudojasi kai kurios komercinės oro bendrovės ir kariškiai.

Transporto ministerijos aviacijos skyriaus vadovas Herry Bakti sakė, kad lėktuvas buvo pakilęs antrajam ir paskutiniam demonstraciniam skrydžiui, o juo skridę žmonės buvo kviestiniai svečiai.

Rusijos ambasada anksčiau šią savaitę buvo paskelbusi, kad trečiadienį Džakartoje įvyks "Suchoj Superjet 100" demonstracija. Šiuo metu su ambasada nepavyksta susisiekti.

"Suchoj Superjet 100", vidutinio nuotolio laineris, kuriuo gali skristi iki 100 žmonių, buvo pristatytas kaip konkurentas tarptautinėje civilinės aviacijos industrijoje.

Po pirmųjų šių lėktuvų skrydžių 2008-aisiais pristatymai kelis kartus vėlavo, bet šiuos lėktuvus jau naudoja Rusijos didžiausia oro bendrovė "Aeroflot" ir yra užsisakiusios mažesnės bendrovės Rusijoje ir užsienyje.

Teigiama, kad šiuos lėktuvus pigiau eksploatuoti nei konkurentų - Brazilijos "Embraer" ir Kanados "Bombardier" - lėktuvus.

Prieš dingimą ekipažas paprašė leidimo nusileisti į mažesnį aukštį

Prieš dingstant ryšiui, lėktuvas paprašė leidimo iš 3 km nusileisti į 1,8 km aukštį, naujienų agentūrai „RIA Novosti“ sakė Indonezijos oro erdvės kontrolės tarnybos atstovas. Pasak jo, gavęs leidimą, lėktuvas pradėjo sukti į dešinę ir leistis. Manevro vietoje stūkso 1 889 m aukščio kalnas. Po to lėktuvas prapuolė iš radarų ir ryšys su juo dingo, pažymėjo šaltinis.

Jungtinė aviacijos korporacija (JAK) ITAR-TASS nurodė, kad ryšys su lėktuvu dingo praėjus 20 min. nuo antro parodomojo skrydžio pradžios. „Prieš skrydį lėktuvas buvo pilnai patikrintas. Techniškai jis buvo tvarkingas“, - sakė šaltinis, pridūręs, kad orlaivis pakilo iš Halimo Perdankusumos oro uosto.

Pasak JAK, ryšys su lėktuvu nutrūko praėjus 20 min. nuo skrydžio pradžios – 14 val. 35 min. vietos (10 val. 35 min. Lietuvos) laiku.

Lėktuvą pilotavo rusų ekipažas: pilotas Aleksandras Jabloncevas, antrasis pilotas Aleksandras Kočetkovas, šturmanas Olegas Švecovas. Be to, lėktuvu skrido skrydžių inžinierius Aleksejus Kirkinas ir bandomųjų skrydžių inžinierius Denisas Rachimovas. Parodomajame skrydyje taip pat dalyvavo trys įmonės „Suchovo civiliniai lėktuvai“ darbuotojai Nikolajus Martyšenka, Evgenijus Grebenščikovas ir Kristina Kuržukova.

Rusų gamybos laineris „Suchoj Superjet–100“ į Džakartą parodomajam turui po šešias Azijos valstybes atvyko gegužės 9 dieną. Anksčiau lėktuvas buvo nuskridęs į Birmą, Pakistaną ir Kazachstaną, kur buvo demonstruojamas šių vyriausybių vadovams ir karinei vadovybei. Po Indonezijos buvo planuojama aplankyti dar dvi Azijos šalis – Laosą ir Vietnamą.

Indonezijos sostinėje „Superjet-100“ iki šio incidento buvo atlikęs du parodomuosius skrydžius. Pirmojo skrydžio metu rusų laineris į dangų pakilo su oro linijų bendrovės „Sky Aviation“ stiuardesėmis, taip pat įmonės „WEB-Lizing“ ir Rusijos eksporto kreditų ir investicijų draudimo agentūros atstovais.

Antrą kartą lėktuvu skrido potencialūs nauji užsakovai – Indonezijos oro linijų bendrovių „Batavia“, „Pelita“, „Air Aviastar“ ir „Sriwijaya Air“ atstovai.