„Boeing“ į Varšuvą atvyko iš Niujorko. Kaip skelbia Lenkijos naujienų portalas gazeta.pl, pilotas pranešė apie sugedusią važiuoklę ir pasiruošimą avariniam nusileidimui.

„Pilotas pranešė apie važiuoklės gedimą ir greičiausiai turės tupdyti lėktuvą avariniu būdu, be važiuoklės“, - radijui TOK FM sakė Varšuvos oro uosto atstovas spaudai Przemyslawas Przybylskis.

Pasak jo, oro uosto tarnybos apmokytos tokioms situacijoms, avariniam nusileidimui pasirengta.

Gazeta.pl skelbia, kad prie nusileidimo tako laukia 10 ugniagesių ekipažų. Ruošiantis avariniam nusileidimui, oro uoste uždrausta tūpti kitiems lėktuvams.

Nusileidimas su neišskleista ar ne iki galo išskleista važiuokle, anot TPK FM kalbinto buvusio piloto Michalo Fiszerio, yra ypač pavojingas. „Tai be galo sudėtinga situacija. Viskas piloto rankose“, - sakė aviacijos ekspertas.

Išgelbėjo piloto meistriškumas

Naujausiais duomenimis, orlaivis Varšuvoje nutūpė sėkmingai. Lenkijos naujienų tarnybos skelbia skirtingus duomenis apie žmonių skaičių lėktuve: vieni praneša, kad orlaiviu skrido 230 keleivių ir įgulos narių, kiti nurodo, kad iš Niujorko į Varšuvą skrido 260 žmonių.

„Lėktuvas jau ant žemės. Nėra liepsnų. Viskas gerai“, - televizijos kanalui TVN 24 sakė aviakompanijos „LOT“, kuriai priklauso „Boeing 767“, atstovas Leszekas Chorzewskis.

Anot įvykio liudininkų, orlaiviui palietus žemę pasipylė žiežirbos ir dūmai. „Matėsi, kad važiuoklė nėra iki galo išskleista. Ugnies nebuvo matyti. Buvo kibirkštys, kurios lėkė iš variklio, kuo toliau lėktuvas čiuožė taku, matėsi dūmai“, - TVN 24 pasakojo vienas liudininkų.

Varšuvos policija praneša, kad sužeistųjų nėra. Oro uostas dėl šio incidento gali liki uždarytas iki trečiadienio ryto.

Sėkmingas nusileidimas pirmiausiai yra piloto nuopelnas. Tuo neabejojo nė vienas Lenkijos naujienų tarnybų kalbintas ekspertas. „Boeing 767“ pilotas milžinišką orlaivį nutūpdė kaip pagal vadovėlį, išvengdamas grėsmės keleivių ir įgulos narių gyvybėms.

Panašios situacijos būta ir Lietuvoje. 2007 m. rugsėjį Vilniaus oro uoste avariniu būdu leidosi „SAS“ avialinijų lėktuvas „Dash 8-400“, gerokai mažesnis už „Boeing 767“. „SAS“ orlaivio pilotas Vilniuje leidosi su sugedusia važiuokle. Laimei, niekas iš 48 keleivių ir 4 įgulos narių avarinio nusileidimo metu nenukentėjo.