Iš viso suplanuoto 2011 metų sandėrių paketo, Rusijos gynybos ministerijai nepavyko susitarti tik su trimis gamintojais – Rusijos jungtine orlaivių korporacija, Jungtine laivų statybos korporacija ir Maskvos termotechnikos institutu. Pažymima, kad būtent šie neįvykę susitarimai ir yra svarbiausi – be šių gamintojų neįmanoma atnaujinti šalies oro pajėgų, šalies laivyno ir strateginių raketinių pajėgų, rašo „Kommersant“.

Pasirašyti visus valstybinio ginklavimosi užsakymus pareigūnai rengėsi per aviacijos parodą MAKS. Tačiau galiausiai žlugo net ir ilgai lauktas ir tikėtas sandoris dėl 60 naujausių karinių lėktuvų „Jak-130“ ir 26 naikintuvų „MiG-29K/KUB“ įsigijimo. Rusijos jungtinė orlaivių korporacija tuomet pranešė, kad iki šiol nemato pokyčių, leisiančių dėl pirkinio susitarti anksčiau nei iki kitų metų.

„Svarbiausios pirkimo sutartys“ nepasirašytos ir su laivų statytojais, konkrečiai kompanija „Sevmaš“. Pagal 2011 valstybinio ginklavimosi užsakymo planą, Rusijos gynybos ministerija iš gamintojų turėjo gauti vieną strateginį branduolinį povandeninį laivą „Jasen“ 855 ir du laivus „Borei“ 955. Tačiau sutartys su laivų statytojais greičiausiai bus pasirašytos tik 2012 metais.

Ne ką geresnė situacija ir su Maskvos termotechnikos institutu – konkrečiai kalbama apie strateginius raketų kompleksus „Jars“ ir „Topol“: jiems analogų pasaulyje nėra. A. Serdiukovas birželį skundėsi iki 3,9 mlrd. rublių išaugusia „Topol-M“ kaina ir „Jars“ pabrangimu iki 5,6 mlrd. rublių. Tuomet ministras sakė, kad „gynybos ministerija su tuo susitaikyti negali“. Taigi ginčas iki šiol neišspręstas, ir nei viena iš šalių nepateikia bet preliminarių galimo susitarimo datų.

Tai jau trečiasis kartas, kai Rusijos valdžiai nepavyksta įgyvendinti ginklavimosi planų, o tai įrodo, kad vien „nurodymo iš viršaus“ valstybinio ginklavimosi užsakymo problemai išspręsti nepakanka