Lietus tyrėjus įkalino nelaimės vietoje


„An-12“ lėktuvas skrido iš Magadano į Čiukotką. Lėktuvas gabeno 16 tonų maisto. Iš radarų ekranų jis dingo rugpjūčio 9-osios rytą 7.34 val. Maskvos laiku už 300 km nuo pakilimo vietos.


Liudininkai pasakojo matę, kaip lėktuvas nukrito. Į įvykio vietą tą pačią dieną sraigtasparniu išskrido gelbėtojai. Lėktuvo nuolaužų ieškojo per 120 žmonių, buvo pasitelkti du sraigtasparniai ir du lėktuvai. Federalinė aviacijos agentūra „Rosaviatsia“ pranešė, kad gelbėjimo operaciją apsunkino tvyrantis tirštas rūkas.


Katastrofa įvyko Omsuchano regione – atokioje ir sunkiai pasiekiamoje teritorijoje Rusijos Tolimuosiuose Rytuose. Regioninė transporto prokuratūra informavo, kad prieš lėktuvui dingstant iš radarų ekranų įgula pranešė apie degalų nuotėkį ir užsidegusį variklį. Pasak pareigūnų, lėktuvu skrido devyni įgulos nariai ir du keleiviai.


„Lėktuvo nuolaužos rastos už 82 kilometrų nuo Omsuchano kaimo, 2 kilometrų plote“, – teigė Magadano transporto prokuratūra. „Visi vienuolika – devyni įgulos nariai ir du keleiviai – žuvo per katastrofą“, – pranešė naujienų agentūra ITAR-TASS.


Rusijos tyrimų komiteto tyrėjai iš pradžių manė, kad labiausiai tikėtinos sudužusio krovininio lėktuvo avarijos priežastys yra techninis gedimas arba piloto klaida, prieš savaitę, trečiadienį, paskelbė „RIA Novosti“. Tačiau remiantis kitais šaltiniais lėktuvas sudužo sprogus degalų bakui.
Į įvykio vietą išskubėjo tyrėjai, kuriuos užklupo smarkios liūtys. „Atvykę tirti krovininio lėktuvo „An-12“ katastrofos priežasčių, dėl prastų oro sąlygų specialistai įstrigo tyrimo vietoje“, – žiniasklaidai sakė Nepaprastųjų situacijų ministerijos atstovas.


„Tyrėjai, teismo ir aviacijos ekspertai – iš viso apie 40 žmonių, negali išvykti iš Omsuchano regiono. Jie yra priversti likti palapinių stovykloje už penkių kilometrų nuo nelaimės vietos. Labai smarkiai lyja ir matomumas beveik nulinis“, – antradienį teigė atstovas.
Lėktuvas „An-12“ buvo naudojamas jau 48 metus. Dabar tokio tipo lėktuvų skrydžiai kol kas atšaukti.


Nepraėjus nė savaitei, pirmadienį, nukrito dar vienas lėktuvas. Į pietus nuo Sankt Peterburgo sudužus lengvajam privačiam lėktuvui žuvo 3 žmonės, pranešė Nepaprastųjų situacijų departamentas.


Lėktuvas įsirėžė į Tigodos upę Leningrado srityje pirmadienį apie 21 val. „Nukritusiame lėktuve buvo rasti trijų aukų kūnai“, – teigė departamento atstovas. Vietos Nepaprastųjų situacijų departamento specialistai įvykio vietoje tiria nelaimės priežastis.


Prieš kelis mėnesius, birželį, didžiausią pasaulio valstybę sukrėtė keleivinio lėktuvo Tu-134 nesėkmingas nusileidimas.


Žuvusi stiuardesė ruošėsi keisti darbą


Kaip tuomet pranešė portalas gazeta.ru, aviakompanijai „RusAir“ priklausantis lėktuvas birželio 21-osios naktį skrido iš Maskvos Domodedovo oro uosto į Petrozavodską, tačiau orlaivis nusileido nesėkmingai.


Lėktuvas trenkėsi į žemę likus apie 700 metrų iki oro uosto nusileidimo tako, sudužo ir užsidegė. Orlaiviu skrido 45 keleiviai ir 5 ekipažo nariai. Kaip skelbė portalas lenta.ru, išgyveno 8 žmonės, tarp jų – kūdikis.


Žuvusi stiuardesė Julija Gurina prieš lemtingą skrydį broliui prasitarė, kad nori keisti gyvenimo būdą: atsisakyti karjeros ir kurti šeimą. „Jai išties patiko stiuardesės darbas, kelionės. Tačiau sesuo jau buvo sutikusi savo žmogų, už kurio ruošėsi ištekėti“, – pasakojo žuvusiosios brolis Andrejus.
Kita žuvusi stiuardesė, Jelena, ruošėsi išeiti iš darbo jau kitą dieną po skrydžio. Mergina studijavo turizmo vadybą, todėl norėjo keisti profesiją. Jaunos moters sesuo patvirtino, kad Jelena jau buvo parašiusi pareiškimą nuo birželio 21 d. nutraukti darbo sutartį.
„Jelena sakė, kad tai bus jos paskutinis skrydis. Tačiau šiems žodžiams, ko gero, suteikė visai kitą prasmę“, – tuomet verkdama pasakojo stiuardesės sesuo.
Be stiuardesės J.Skvorcovos, laimės kūdikiais tuomet tapo dar keli keleiviai. Visi išsigelbėję (išskyrus stiuardesę) sėdėjo prie kairiojo sparno.


„Dažniausiai saugiausia lėktuvo vieta laikoma uodega. Ir visai nesvarbu, kairėje ar dešinėje pusėje. Ko gero, šį kartą į žemę atsitrenkęs lėktuvas pirmiausia kliūtį kliudė dešine puse. Todėl šioje pusėje sėdėję žmonės patyrė didžiausius sužeidimus“, – spėjo žinomas lakūnas Piotras Deneikinas.


Jis mano, kad orlaivis nukrito ant kelio dešiniuoju šonu ir pjovė medžius dešiniuoju sparnu.
Tyrėjai pripažįsta, kad pagal aviakatastrofų statistiką sunku nustatyti, kuri lėktuvo vieta yra saugiausia. 2007 m. žurnalas „Popular Mechanics“ išanalizavo visas lėktuvų katastrofas nuo 1971 m. Paaiškėjo, kad daugeliu atvejų gyvi liko tie keleiviai, kurie sėdėjo už sparnų, galinėje lėktuvo dalyje.


Patyrė per 20 katastrofų


„Tu-134“ lėktuvas – viena seniausiai komercinėje aviacijoje tarnaujančių mašinų. Sovietų Sąjungoje iš noro pasipuikuoti prieš likusį pasaulį sukurtas orlaivis skaičiuoja paskutinius metus tarnyboje. Tarnyboje, kurioje buvo ne viena tragiška akimirka.


Dar 1960 m. tuometinis Sovietų Sąjungos lyderis Nikita Chruščiovas lankydamasis Prancūzijoje buvo sužavėtas „Sud Aviation Caravele“ lėktuvu. Jis buvo tylus ir patogus – nepanašus nė į vieną to meto sovietų keleivinį lėktuvą.


Grįžęs į Maskvą N.Chruščiovas biurui „Tupolev“ įsakė sukurti ne prastesnį lėktuvą. Lėktuvas buvo sukonstruotas, brėžiniuose jis buvo tobulas, o pagamintas su trūkumais.
Į pirmą skrydį jis pakilo 1963 m. Tais pačiais metais įvyko ir pirma katastrofa – vienas iš bandomųjų modelių sudužo. Po kelių konstrukcinių pakeitimų 1967 m. rugsėjį lėktuvu „Tu-134“ buvo leista vykdyti komercinius skrydžius.


1971 m. įvyko pirma rimta katastrofa sudužus šio modelio lėktuvui. Tuomet Kijeve nepavykus nusileisti iš trečio karto žuvo visi 49 juo skridę žmonės.


1979 m. taip pat Ukrainoje, tik Dnepropetrovsko mieste įvyko dar didesnė katastrofa. Tuomet 8 km aukštyje susidūrė du to paties „Tu-134“ modelio lėktuvai. Dispečeris tiesiog supainiojo, su kuriuo lėktuvu kalbasi, ir abiem nurodė tą patį maršrutą. Žuvo 180 keleivių ir įgulos narių.
1995 m. šio modelio lėktuvas buvo vienas iš trijų „Transair Georgia“ lėktuvų, pašautų Abchazijoje karinio konflikto metu. Žuvo visi 27 žmonės, skridę pavojingoje zonoje.
Pagal lėktuvų katastrofų duomenų bazę, „Tu-134“ pateko į per 20 katastrofų įvairiausiose pasaulio vietose – nuo Kambodžos iki Rusijos.


Rusijos technikos specialistai dar metų pradžioje sakė, kad vietos sausumos, vandens ir oro transportas didžiąja dalimi „jau atgyveno“.