"Pasauliu" pavadintas archipelagas, sudarytas iš salų, kurios savo forma atitinka planetos valstybes, grįžta atgal į jūrą, rodo įrodymai, pristatyti nuosavybės tribunolui, skelbia "The Daily Mail".

Ambicingame projekte salas buvo numatyta vystyti su didžiuliais viešbučių kompleksais ir prabangiomis vilomis, o tada - parduoti milijonieriams. Jos yra Dubajaus pakrantėje, pasiekiamos motorine valtimi arba jachta.

Dabar šių salų smėlis nyksta, o navigaciniai kanalai tarp salų anka, teisėjams teigė britų advokatas, atstovaujantis bendrovei, iškėlusiai bylą valstybės valdomam projekto plėtotojui "Nakheel".

"Salos laipsniškai smenga į jūrą", - teigė Richardas Wilmotas Smithas, atstovaujantis "Penguin Marine". Anot jo, faktai rodo "Pasaulio" salų irimą ir nykimą".

Kol kas negyvenamos viso projekto salos, išskyrus Grenlandiją, kurią kaip demonstracinę valdo Dubajaus valdovas. Daugumą plėtros planų sustabdė finansinė krizė.

"Nakheel" buvo dalis valstybės valdomo konglomerato "Dubai World", kuris užpernai turėjo būti ištrauktas iš 25 mlrd. dolerių skolų. Tuomet sukurtas specialus tribunolas, kuri turi išklausyti bylas, kylančias restruktūrizuojant bendroves.

Žiūrint iš Dubajaus paplūdimių, "Pasaulio" projekto salos atrodo mažai iškilios, tačiau yra matomos iš satelitų ar aukščiausio pasaulio pastato "Bur Khalifa", kuris Dubajuje baigtas statyti pernai.

Kompanijos duomenimis, parduota 70 proc. "Pasaulio" salų. "Nakheel" taip pat valdo kitą garsų kūrinį Dubajuje - palmės formos pakrantės projektą vandenyje. Tik vienoje ių jų baigiamos statyti vilos buvo padovanotos arba nupirktos futbolininkų, tarp jų - Davidas Beckhamas ir Michaelas Owenas.

"Pasaulio" saloms rasta mažai pirkėjų, nors kartą sklido gandai - arba buvo juokaujama, jog įsigyti Etiopiją planavo Bradas Pittas ir Angelina Jolie.

Daugelis investuotojų, kurie pirko salas, pasirodė nebepageidaujantys arba nepajėgūs finansuoti tolesnių darbų, kai nuosavybės kaina Dubajuje smuko perpus. Kai kuriems bėdos smogė kitur - Airijos salą už 24 mln. svarų nusipirkusios bendrovės savininkas nusižudė, o Didžiosios Britanijos pirkėjui už čekių klastojimą skirti septyneri metai nelaisvės.

Ginče, kurį dabar tiria nuosavybės tribunolas, dalyvauja "Penguin Marine, bendrovė įsigijusi teisę į salas organizuoti vandens transportą. Neturėdama, ką veikti, ji bando nutraukti kontraktą, kurio viena sąlygų - kasmet kompanijai "Nakheel" mokėti po šiek tiek mažiau nei 1 mln. svarų.

"Penguin Marine" teigia, kad darbai salose "realiai nutrūko" ir bendrovės advokatas projektą apibūdino kaip "mirusį".

"Nakheel" atstovaujantis Grahamas Lovettas paprieštaravo, jog projektas tik "komoje". "Tai dešimties metų projektas, kuris sulėtėjo. Jis bus baigtas", - teigė jis.

"Nakheel" atstovas spaudai teigė, jog salos neskęsta. "Mūsų periodiniai stebėjimai per pastaruosius trejus metus neparodė jokios apčiuopiamos erozijos, dėl kurios reikėtų papildomo smėlio", - teigiama pareiškime.