Tai pirmas kartas, kai nukrito "Concorde".

Kompanijos "Air France" lėktuvas atsimušė į "Relais Bleu" viešbutį Goneso mieste į šiaurę nuo Paryžiaus po dviejų minučių nuo pakilimo iš Šarlio de Golio oro uosto. Nelaimė įvyko 16:44 vietos laiku.

Katastrofos metu žuvo 100 keleivių, 9 įgulos nariai bei 4 ant žemės buvę žmonės.

Liudininkai teigia, jog lėktuvas nesugebėjo pakilti į reikiamą aukštį. "Mačiau, kaip kylant "Concorde" variklis kairiojoje pusėje buvo apimtas liepsnos", - sakė liudininkas prancūzų naujienų agentūrai AFP.

Britų ir prancūzų bendro projekto sukurtas "Concorde" laikomas vienu iš saugiausių lėktuvų pasaulyje, tačiau ir su jais pasitaikė jau ne vienas incidentas. Šiuos lėktuvus naudoja tik kompanijos "Air France" ir "British Airways".

Pirmąją baimę keleiviai patyrė dar 1979 metais, kai dėl nusileidimo problemų sprogo lėktuvo padangos.

Viena katastrofos priežasčių gali būti lėktuvo amžius. Buvo numatyta, jog 1975 metais pagaminti lėktuvai tarnaus 15 metų, tačiau Didžiosios Britanijos Civilinės Aviacijos tarnyba 1997-aisiais leido "British Airways" naudoti lėktuvus dar 20 metų. "Air France" teigimu, jos "Konkordų" flotilė gali saugiai skristi iki 2007 metų.

Šių metų sausio mėnesį net du incidentai atsitiko su "British Airways" priklausančiu "Concorde". Lėktuvas su 100 keleiviu buvo priverstas nusileisti po to, kai pilotų kabinoje nušvito apie gaisrą informuojanti lemputė. Mažiau nei 24 valandas prieš šį incidentą variklio gedimas tą patį lėktuvą privertė neplanuotai nusileisti.

1999 metų rugpjūtį du "Concorde" skriedami 800 mylių per valandą greičiu virš Niujorko Johno F.Kennedy oro uosto praskrido tik apie 260 metrų vienas nuo kito.

1997-aisiais viename į Niujorka skrendančiame "Concorde" dėl variklio gedimo užgeso šviesos ir lėktuvas staiga smuktelėjo žemyn. "Esu laimingas išnešęs sveiką kailį", tuomet sakė lėktuvu skridęs grupės "The Who" gitaristas Pete'as Townsendas.

Šią savaitę vienas "British Airways" "Konkordas" buvo "išleistas į pensiją", kai specialistai atrado jo sparne susidariusį plyšį. Kitų šešių lėktuvų sparnų užpakalinėse dalyse taip pat buvo rasta įbrėžimų, tačiau "British Airways" teigimu, jie nekelia grėsmės saugumui.