"Dispečerių reagavimas į mėginimą tūpti turėjo būti aiškus", - sakė J.Milleris.

Tuo tarpu komentuodamas ministro teiginius ekspertas, susipažinęs su tyrimo eiga, pareiškė žurnalistams: "Ne kartą buvo pasakyta, ir pasakyta argumentuotai, kad dispečeris neturėjo teisės uždrausti tūpti Tu-154. Jis turėjo teisę tai padaryti, jeigu būtų buvę kliūčių ore ar kilimo take, ir savarankiški įgulos veiksmai tai patvirtina".

J.Milleris patvirtino, kad lakūnams buvo daroma spaudimas, bet pažymėjo, kad KOP vadas kaip tik galėjo "saugoti" juos nuo tokio spaudimo. Jis taip pat pažymėjo, kad Lenkijai nesuprantama, kaip Rusija nustatė, kad Lenkijos KOP vado Andzrejaus Blasiko kraujyje buvo alkoholio. Šį faktą, taip pat dispečerių pokalbius Lenkija ištirs, sakė ministras.

Kalbėdamas apie Lenkijos KOP vado elgesį ekspertas savo ruožtu pažymėjo, kad net Lenkijos specialistai atkreipė dėmesį į tai, kad A.Blasikas mažų mažiausiai nesikišo į tai, kas vyko.

"O kai dėl KOP vado palaikų teismo medicinos ekspertizės, tai Lenkija jau turėjo galimybę susipažinti su atitinkamu aktu. Beje, nesuprantu, kodėl TAK technikos komisija šio akto nepaskelbė", - pažymėjo žurnalistų pašnekovas.

Eksperto nuomone, Lenkijai labai svarbu, kad nors kokią kaltės dalį prisiimtų Rusija, o ar yra ta dalis ar ne - tai nesvarbu.

Lenkijos VRM vadovas teigia, kad "rusams pritrūko drąsos pripažinti kai kuriuos trūkumus", visų pirma dėl aerodromo "Severnyj". Jo nuomone, tragedijos priežasčių reikia ieškoti ir Lenkijoje, ir Rusijoje.

Ekspertas, susipažinęs su tyrimo eiga, pažymėjo, kad Lenkijos atstovai pavydėtinai reguliariai vadina Tarpvalstybinio aviacijos komiteto technikos komisijos išvadą "Rusijos atstovų veiksmais".

"Šiuo atveju Lenkijos oficialūs asmenys daro rimtą klaidą, nes TAK yra nepriklausoma regioninė organizacija" - sakė agentūros pašnekovas.

Pasak jo, atlikti tyrimą buvo pavesta TAK abiem šalims - ir Rusijai, ir Lenkijai - su tuo sutikus.

"Įdomu, kodėl ponas Milleris tai pamiršta", - sakė ekspertas.

Tarpvalstybinį aviacijos komitetą 1991 metais įsteigė dvylika buvusios SSRS valstybių, į jo įgaliojimus įeina tirti aviacijos įvykius.