Šalį jau keturias dienas iš eilės krečia streikai dėl vyriausybės siūlomos nepopuliarios pensijų reformos. Dėl šių neramumų sutriko degalų tiekimas, lėktuvų skrydžiai ir traukinių eismas.

Vyriausybės pasiryžusi priimti reformos įstatymą, teigdama, jog tik tokiu būdu įmanoma išvengti, jog dabartinis 32 mlrd. eurų (110,5 mlrd. litų) metinis pensijų biudžeto deficitas iki 2020 metų neišaugtų iki 50 mlrd. eurų (172,6 mlrd. litų).

Profesinių sąjungų lyderiai nori išvesti į gatves pakankamai žmonių, kad priverstų vyriausybę persigalvoti. Užsitęsus streikams, Prancūziją savaitgalį vėl krės transporto sutrikimai.

Tiek vyriausybė, tiek profesinės sąjungos apie pasipriešinimo dydį sprendžia pagal protesto dalyvių skaičių. Profsąjungos nurodė, kad antradienį į gatves buvo išėję 3,5 mln. žmonių, tačiau VRM duomenys rodo, kad jų buvo apie 1,23 milijono.

Šeštadienį traukinių eismas išliks sutrikęs, o prie Paryžiaus esančio Orli oro uoste penktadienį dėl kilimo ir tūpimo taką aptarnaujančių darbininkų streiko buvo atšaukti kai kurie nacionalinės oro bendrovės "Air France" lėktuvų skrydžiai.

Vyriausybė labiausiai nerimauja, kad savaitgalį gali įsisiautėti protestuojantys studentai. Penktadienį riaušių policija panaudojo ašarines dujas, vaikydama minias Liono mieste. Šalyje buvo suimti dešimtys studentų, nuo riaušininkų nukentėjo keli policininkai.
Šie skaičiai paskelbti dar iki pagrindinio mitingo šalies sostinėje Paryžiuje. Be to, profesinės sąjungos paprastai skelbia didesnius protestavusiųjų skaičius negu ministerija.

Spalio 2 dieną, per praėjusią šeštadieninę Prancūzijos profesinių sąjungų lyderių surengtą protesto akciją prieš pensijinio amžiaus ilginimą, vidurdienį demonstravo apie 380 tūkst. žmonių.

O per antradienį visoje šalyje paskelbtą streikų dieną, vidurdienį gatvėse buvo apie pusė milijono žmonių.

Prisidėjo sunkvežimių vairuotojai

Dar vienu ženklu, bylojančiu apie stiprėjantį pasipriešinimą reformai, pagal kurią pensijinis amžius būtų pavėlintas nuo 60 iki 62 metų, tapo sunkvežimių vairuotojų sprendimas prisidėti prie protestų. Vairuotojai yra svarbi streikų organizatorių jėga, nes jie savo mašinomis gali blokuoti kelius.

Profsąjungos CFDT sunkvežimių vairuotojų skyriui vadovaujantis Maxime'as Dumontas sakė, kad vairuotojai gali blokuoti degalų bazes, naftos perdirbimo įmones ir maisto sandėlius, taip pat užkimšti kelius, lėtai jais važiuodami.

"Transporto sektoriuje galime nuveikti šiek tiek daugiau, kad padėtume darbininkams. Ketiname prisidėti prie judėjimo, kad vyriausybė nusileistų", - M.Dumontas aiškino naujienų agentūrai "Reuters".

Analitikai: nenoriai ima pripažinti,kad vėlinimas neišvengiamas

Prancūzijoje vyriausybė ne kartą buvo priversta atšaukti savo pasiūlymus dėl gatvėse kildavusių neramumų, nors analitikai mano, jog daugelis prancūzų nenoriai pradeda pripažinti faktą, jog pensijinio amžiaus vėlinimas, kuris buvo įvykdytas daugumoje kitų Europos šalių, yra neišvengiamas.

Šią savaitę dėl streikų Prancūzijos uostamiesčių naftos terminaluose ir 12 naftos perdirbimo įmonių sutriko šalies aprūpinimas benzinu ir dyzelinu. Ypač buvo juntamas penktadienį priimtas sprendimas sustabdyti naftos tiekimą einančiu į pietus nuo Havro vamzdynu - tuomet sutriko aprūpinimas degalais Paryžiaus regione ir keliuose tarptautiniuose oro uostuose.

Dalyvaujančių visuotiniame geležinkelio darbuotojų streike penktadienį sumažėjo iki 15 proc., nors antradienį streikavo 40 proc. šio sektoriaus darbuotojų. Policija taip pat sugebėjo atidaryti tris blokuotas degalų bazes Prancūzijos pietuose, iš dalies sušvelnindama spaudimą degalinėms.