"Nevskij ekspress" su 682 keleiviu (įskaitant apt. personalą) važiavęs iš Maskvos į Sankt Peterburgą 21 val. 34 min. Maskvos (20 val. 34 min. Lietuvos) laiku nulėkė nuo bėgių ties Uglovka (Tverės apskritis), apie 350 km į šiaurę nuo Maskvos.

Pasak Rusijos sveikatos apsaugos ir socialinės plėtros ministrės Tatjanos Golikovos, žuvo 26 žmonės, 19 nepavyko rasti.

"Šiuo metu ligoninėse yra 36 žmonės. Kaip žinoma, specialus lėktuvas anksčiau atskraidino 11 nukentėjusiųjų, dviejų iš jų būklė sunki. 16 val. vietos (17 val.) laukiame kito lėktuvo, kuris atskraidins du sužeistuosius - Italijos pilietę ir Rusijos pilietį", - sakė Sankt Peterburgo gubernatorė Valentina Matvijenko.

Anot jos, per traukinio, kuris važiavo iš Maskvos į Sankt Peterburgą, avariją buvo sužeista viena Italijos pilietė, taip pat "gali būti vienas Suomijos pilietis".

"Dabar šie duomenys tikrinami", - sakė ji.

Gubernatorė nurodė, kad kai kuriuos sunkiai sužeistuosius "netgi sunku pažinti".

"Kol kas neturime duomenų ar traukiniu "Nevskij ekspress" keliavo Lietuvos piliečiai", - DELFI sakė Užsienio reikalų ministerijos atstovas.

Rusijos geležinkelių tinklapyje skelbiamas į medikus besikreipusių žmonių sąrašas.

Kaip vienai Rusijos televizijai teigė nukentėjusieji, praėjo apie 1,5 valandos, kol atskubėjo pagalba, mat nelaimė įvyko atokiame miško ruože, kur mobiliuoju telefonu dėl ryšio trukdžių buvo sunku ją iškviesti - pirmieji tai padarė traukiniu važiavę milicininkai; o ir atvykti į įvykio vietą miško keliais buvo sudėtinga. Tad mažiau sužeisti arba nenukentėję žmonės patys kapanojosi iš traukinio ir savarankiškai paliko įvykio vietą. Sulaukusiems buvo suteikta medicininė ir psichologinė pagalba, jie išgabenti į ligonines.

Prezidento Dmitrijaus Medvedevo užmiesčio rezidencijoje surengtame pasitarime NSM vadovas Sergejus Šoigu raportavo, kad tragedijos vietoje pirmieji pagalbą suteikė nenukentėję palydovai ir keleiviai.

"Laimei, netoliese buvo traukinys "Sapsan", kuriuo pagrindinė žmonių grupė (iš "Nevskij ekspres" traukinio) buvo išsiųsta į Sankt Peterburgą, - nurodė S. Šoigu. - Į (nelaimės) vietą operatyviai buvo nukreiptas traukinys "Samara-Sankt Peterburgas. Tuo pačiu metu atvyko greitosios medicinos pagalbos, milicijos, gelbėtojų brigados, gaisrininkai iš artimiausių gyvenviečių, taip pat brigados iš Maskvos...

Tokiu būdu, visą (pagalbos) grupuotę sudarė 460 žmonių, 90 technikos vienetų, taip pat orlaiviai".

Tačiau, kaip praneša LTV naujienų tarnyba, pati traukinio komanda visiškai nebuvo pasirengusi – neturėjo nei vaistinėlių, nei žibintuvėlių, nei kitų priemonių, vaistų ieškojo pas keleivius. Dar daugiau, gerą valandą ramino, kad nieko rimta neįvyko, ir neleido padėti pustrečio šimto keleivių, atsidūrusių už pusantro kilometro, atsikabinusiuose vagonuose. Vėliau pagalba esą buvo teikiama chaotiškai, abejingai žiūrėjo net ir atvykę ugniagesiai.

Vyriausybės pirmininko Vladimiro Putino pavedimu, Rusijoje traukinio katastrofai tirti buvo sudaryta vyriausybės komisija. Avarijos tyrimą perėmė generalinė prokuratūra.

Priešpiet Rusijos geležinkelių vadovas Vladimiras Jakuninas sakė, jog viena versijų yra nenustatyto sprogstamojo įtaiso susprogdinimas.

Rusijos žiniasklaida, remdamasi nenurodytai teisėsaugos struktūrų šaltiniais, taip pat nurodė teroro aktą viena iš trijų pagrindinių versijų.

Dėl šio keleivinio traukinio katastrofos iškelta baudžiamoji byla pagal du RF Baudžiamojo kodekso straipsnius: "Terorizmas" ir "Neteisėtas šaunamojo ginklo ar sprogstamųjų medžiagų laikymas", pranešė Generalinės prokuratūros atstovė Marina Gridneva.

Ši traukinio avarija, kuri buvo didžiausia Rusijoje per kelis pastaruosius metus, taip pat kalbos apie diversiją tikriausiai dar labiau sustiprins nuogąstavimus dėl galimų Šiaurės Kaukazo sukilėlių atakų Rusijos centriniuose regionuose, rašoma BNS.

Pasak naujienų agentūros "Interfax", įvykio vietoje netoli geležinkelio buvo metro skersmens krateris, tačiau ten esantys "Reuters" žurnalistai jo nematė.

Visgi vienas geležinkelio pareigūnas, prašęs neskelbti jo vardo, taip pat keli Rusijos televizijų kalbinti liudininkai tikino, kad girdėjo garsų trenksmą.

Oficialus Generalinės prokuratūros atstovas Vladimiras Markinas sakė, jog katastrofos vietoje rasta sprogstamo įtaiso elementų: "Tikrai, kalbama apie teroro aktą".

Iš pradžių buvo manoma, jog sprogimas įvyko ties lokomotyvu. Kiek vėliau pateikta versija, jog ant bėgų detonavo trotilo savadarbis užtaisas.

Traukiniui važiavus 196 km/h greičiu, dėl inercijos 14 vagonų su lokomotyvu dar nuvažiavo tolokai, o sulėtėjus greičiui, du paskutiniai vagonai nulėkė nuo bėgių ir apvirto. Kaip tik tai lėmė didelį žuvusiųjų ir sužeistųjų skaičių šiuose dviejuose vagonuose.

Milicijos pareigūnai jau sudarinėja įtartinų asmenų foto robotus.

"Nekalbama apie kokius nors konkrečius įtariamuosius, - aiškino vienas teisėsaugos pareigūnas. - Tiesiog milicijos pareigūnams tikrinant avarijos apylinkes, mišką ir gyvenvietes, išsiaiškinta, jog pastarosiomis dienomis gyventojai matė nepažįstamų žmonių. Tose gyvenvietėse žmonių nėra daug, ir pašalinis iš karto krenta į akis".

Tai ne pirmas toks įvykis - 2007 metų rugpjūčio 13 d. nuo bėgių buvo nuvažiavęs traukinys "Nevskij ekspress". Tą bent 30 žmonių gyvybių nusinešusią avariją sukėlė sprogimas, dėl kurio prokurorai suėmė du Šiaurės Kaukazo respublikos Ingušijos gyventojus. Jiems buvo pateikti kaltinimai dėl pagalbos įvykdant ataką.

Rusijos prokurorai nurodė įtariantys, kad to išpuolio sumanytojas buvo Pavelas Kosolapovas - buvęs karys ir žuvusio čečėnų sukilėlių lyderio Šamilio Basajevo bendražygis.

Kaip praneša Rusijos žiniasklaida, kasdien traukiniais iš Maskvos į Sankt Peterburgą keliaudavo po 14 tūkst. keleivių.