Pirminiais duomenimis, žuvo žymiausias šalies pilotažo grupės „Russkije vitiazi“ vadas Igoris Tkačenka, kuris buvo 237-ojo gvardijos aviacijos technikos demonstravimo centro viršininkas.

45 metų gvardijos pulkininkas I.Tkačenka aukštuoju pilotažu užsiėmė nuo 1989 metų.

„Lakūnas žaliu hermetiniu kostiumu jau uždengtas juodu polietilenu“, - pranešė liudininkas iš incidento vietos. Kitiems dviem lakūnams, kurie repetavo skrydį, numatytą per kitą savaitę vyksiantį aviacijos saloną „MAKS-2009“, pavyko sėkmingai katapultuotis. „Surasti du katapultavęsi lakūnai. Jie jaučiasi gerai“, - pranešė agentūros pašnekovas.

Pasak jo, lėktuvo nuolaužos išsimėčiusios kelių šimtų metrų viena nuo kitos atstumu ir iš kovinio lėktuvo beveik nieko nebeliko. Gaisras naikintuvo kritimo vietoje jau užgesintas.

Aviacijos salono garbės prezidentas Magometas Tolbojevas pranešė televizijos kanalui "Vesti", kad „Vitiazi“ atliko visą parodomąją programą. „Vedamasis atsiliko nuo vedančiojo, skrisdami dideliu greičiu, ir lygiuodamasis, už 1,5 - 2 metrų nuo lėktuvo uodegos matyt, atsitrenkė į jį“, - sakė jis.

Nusipelnęs lakūnas-bandytojas Anatolijus Kvočuras mano, kad karo lakūno I.Tkačenkos žūtis susijusi tikriausiai su tuo, kad jis atidėliojo sprendimą katapultuotis, mėgindamas nuvairuoti lėktuvą nuo gyvenamųjų pastatų.

„Tikriausiai jam neužteko aukščio katapultuotis. Manau, kai jis sprendė katapultuotis, galvojo, kur nukris lėktuvas ir ar negalima jį nuvairuoti toliau nuo pastatų“, - sakė A.Kvočuras. Pasak jo, jeigu lakūnas katapultuojasi mažame aukštyje, o lėktuvas sukasi aplink savo ašį, nepalankių pasekmių tikimybė daug kartų padidėja.

Jis neatmetė galimybės, kad taip pat po lėktuvų susidūrimo lakūnas tikėjosi išgelbėti savo lėktuvą ir jį nutupdyti. „Jūs juk žinote, kokia dabar padėtis dėl aviacijos technikos karinėse oro pajėgose. ir toks lakūnas, kaip Tkačenka, negalėjo apie tai negalvoti“, - sakė A.Kvočuras.

Savo ruožtu šaltinis Maskvos srities teisėsaugos institucijose pranešė, kad per šią aviacijos katastrofą Pamaskvyje žemėje trys žmonės smarkiai apdegė. Lėktuvų nukritimo vietoje sugriauti trys namai ir vienas garažas, gyventojų aukų nėra, sakė jis. „Gaisras dviejuose mediniuose pastatuose sodų bendrijoje likviduotas 14 val. 50 min. Vienai nukentėjusiai 50 metų moteriai apdegė 60 proc. kūno. Taip pat apdegė, pirminiais duomenimis, sutuoktinių pora“, - sakė pašnekovas.

M. Gromovo skrydžių tyrimo instituto teritorijoje Pamaskvyje esančiame Žukovske sekmadienį nuo pat ryto vyko aviacijos salono „MAKS-2009“ parodomųjų skrydžių repeticija. Į padangę kilo jungtinio konstravimo biuro „Suchoj“ civilinis lėktuvas „Suchoj Superjet-100“, bendrovių „Su“ ir „MiG“ naikintuvai, „Russkije vitiazi“ ir „Strižy“ pilotavimo grupės, taip pat įvairūs sraigtasparniai.

Tarptautinis aviacijos ir kosmoso salonas „MAKS-2009“ vyks Žukovske rugpjūčio 18 -23 dienomis.

„Russkije vitiazi“ - Rusijos karinių oro pajėgų aukštojo pilotažo aviacijos grupė buvo įsteigta 1991 metų balandžio 5 dieną iš geriausių Rusijos įgulų lakūnų. „Russkije vitiazi“ lakūnai atlieka pavienius ir keturių, penkių ir šešių ketvirtosios kartos naikintuvų Su-27 grupinius aukštojo pilotažo skrydžius.

Tai ne pirmasis incidentas, susijęs su „Russkije vitiazi“ lėktuvais. 1995 metų gruodžio 12 dieną tūpdamas pasipildyti degalų Vietnamo Kamranio aerodrome dėl nepatenkinamo skrydžių organizavimo nepalankiomis meteorologijos sąlygomis į kalną atsitrenkė trys grupės naikintuvai ir žuvo keturi lakūnai.