Antradienį Brazilijos karinių oro pajėgų (KOP) lėktuvas aptiko vandenyne nuolaužų, kurios gali būti minimo dingusio lėktuvo, bet tai kol kas nepatvirtinta.

Aptiktas vienas krėslas iš lėktuvo, baltos medžiagos gabalai, oranžinis plūduras, statinė, kelios tepalų ir žibalo dėmės dviejuose plotuose, tarp kurių buvo apie 60 km atstumas, nurodė brazilų KOP.

Tyrėjai taip pat nagrinėjo keletą pranešimų apie gedimus, kuriuos pasiuntė į smarkią audrą patekės laineris, o Brazilijos ir Prancūzijos ieškotojų lėktuvai, nepaisydami blogų orų, skraidė virš vandenyno srities pusiaukelėje tarp Pietų Amerikos ir Afrikos.

Pareigūnai nustatė paieškos zoną už maždaug 1 100 kilometrų nuo Brazilijos šiaurės rytinių krantų pagal paskutinį signalą, gautą iš dingusio "Air France" lėktuvo.

Laineris "Airbus A330". automatiškai pasiuntė žinutę, kurioje pranešama apie daugelį elektrinės sistemos gedimų ir pažeistą salono sandarumą.

Prancūzijos prezidentas Nicolas Sarkozy ir kiti pareigūnai perspėjo, jog liko labai mažai vilčių rasti išsigelbėjusių.

Tad tikėtina, kad ši katastrofa pagal aukų skaičių bus didžiausia "Air France" istorijoje ir daugiausiai gyvybių nusinešęs civilinės aviacijos incidentas nuo 2001 metų.

"Paieškos bus tęsiamos, kiek būtina. Visos priemonės pasiųstos į tą vietą, o mes skirsime lėšų, kiek bus būtina", - Prancūzijos gynybos ministras Herve Morinas sakė duodamas interviu radijui "Europe 1".

Vienas Brazilijos oro bendrovės TAM pilotas pranešė skrisdamas per Senegalo oro erdvę pastebėjęs oranžinius blyksnius vandenyno paviršiuje, tačiau Prancūzijos kariuomenės atstovas spaudai kol kas negalėjo patvirtinti šios informacijos.

"Šią informaciją gavome apie 4 val. 30 min. vietos (5 val. 30 min. Lietuvos) laiku iš Brazilijos piloto, kuris sakė paviršiuje matęs silpnas švieseles - toje vietoje, kuri atitinka paskutinį pranešimą apie A330 buvimo vietą", - sakė kapitonas Christophe'as Prazuckas.

Pasak jo, vienas iš Žaliojo Kyšulio pakilęs Prancūzijos žvalgybos lėktuvas praskrido spėjamu lainerio maršrutu iki paskutinės žinomos jos buvimo vietos.

"Mes nieko neradome, tačiau oro sąlygos buvo siaubingos - susidarė vadinamasis atogrąžų sandūros frontas", - aiškino Ch.Prazuckas, kalbėdamas apie reiškinį, kai audringai susiduria iš šiaurės ir pietų pusrutulio slenkančios oro masės.

Brazilijos prezidentas Luizas Inacio Lula da Silva sakė neprarandantis vilties, kad bus rasta gyvų žmonių, tačiau pridūrė, kad anksčiau telefonu kalbėjosi su Prancūzijos prezidentu N.Sarkozy ir kad "iš tiesų tai buvo apsikeitimas užuojautomis".

Ispanijos ir Prancūzijos oro pajėgos pasiuntė paieškos lėktuvus tikrinti didžiulės vandenyno teritorijos tarp Brazilijos ir Afrikos. Paryžiui paprašius, Jungtinės Valstijos taip pat pasiuntė sekimo lėktuvą ir oro pajėgų paieškos ir gelbėjimo komandą.

Charles'io de Gaulle'io oro uoste sukrėsti lėktuvo keleivių giminaičiai buvo nulydėti į privačią zoną laukti naujienų. Jiems pagalbą teikia psichologų komanda.

Rio de Žaneiro Tomo Jobimo tarptautiniame oro uoste šoko ištikti giminaičiai laukia uždarame laukiamajame, kur jų nepasiekia žiniasklaidos atstovai ir kur jais rūpinasi psichologai ir gydytojai.

Viena moteris, Vasti Ester van Sluijs AFP pasakojo, kad naktį vos išgirdusi, kad dingo "Air France" lėktuvas, šoko į taksi."Tame lėktuve buvo mano duktė Adriana Francesca", - sakė ji.

"Air France" pranešė, kad lėktuvu skrido 216 keleivių - 126 vyrai, 82 moterys, septyni vaikai ir kūdikis. Lėktuve taip pat buvo 12 įgulos narių prancūzų.

Keleiviai buvo iš 32 valstybių, įskaitant 61 žmogų iš Prancūzijos, 58 žmones iš Brazilijos ir 26 žmones iš Vokietijos.

Prancūzijos aplinkos ministras Jeanas-Louis Borloo, kuris yra atsakingas ir už transportą, sakė, kad lėktuvo pagrobimo versija buvo atmesta.

"Airbus" nurodė, kad lėktuvai A330 yra saugūs ir kad iki šiol nebuvo žuvęs nė vienas šių lėktuvų komercinių skrydžių keleivis. Tačiau 1994 metais vienas toks lėktuvas sudužo bandymo metu, Pietų Prancūzijoje. Tada žuvo septyni juo skridę žmonės.

2000 metų liepą visi 109 keleiviai ir įgulos nariai, taip pat - keturi Charles'io de Gaulle'io oro uoste ant žemės buvę žmonės žuvo kilimo metu sudužus "Air France" viršgarsiniam lėktuvui "Concorde". Visi lėktuvai "Concorde" galiausiai buvo baigti eksploatuoti.

2005 metų rugpjūčio 3 dieną "Air France" lėktuvas A340, kuriame buvo 309 žmonės, per audrą nutūpęs Toronto Pearsono tarptautiniame oro uoste nuslydo nuo tūpimo tako. Tada buvo nesunkiai sužeista 14 žmonių.