Vilčių nebeteikia

„Air France“ pateikė preliminarų sąrašą keleivių, kurie turėjo būti nukritusiame lėktuve.

Pagal jį, daugiausiai - 61 - prancūzas, 58 brazilai ir 26 vokiečiai.

Katastrofos aukų sąraše yra ir po 9 italus ir kinus, 6 šveicarai, po 5 britus ir libaniečius, 4 vengrai, po 3 airius, slovakus ir norvegus, po 2 lenkus, amerikiečius, ispanus ir marokiečius. Daugiataučiame sąraše yra ir po vieną 1 pietų afrikietį, argentinietį, austrą, belgą, kanadietį,kroatą, daną, estą, gambijietį, islandą, olandą, filipinietį, rumuną, rusą,švedą, turką.

Pasak "Air France", tarp 216 keleivių buvo 126 vyrai, 82 moterys, septyni vaikai ir vienas kūdikis. 12 narių ekipažą sudarė trys lakūnai ir devyni palydovai(ės).

Daugiausiai tautiečių netekusios Prancūzijos vadovas Nicolas Sarkozy Paryžiaus oro uoste pareiškė užuojautą tragedijos aukų artimiesiems ir neslėpė, kad realių vilčių rasti išsigelbėjusių nėra.

Tą patį bylojo ir avialinijų elgesys -  „Air France“ pareiškė užuojautą skridusiųjų artimiesiems, nurodydamos, jog gyvų nebesitikima rasti.

Tikriausiai trenkė žaibas

Į lėktuvą "Airbus A330-200" tikriausiai trenkė žaibas. Brazilijos ir Prancūzijos karinės oro pajėgos išsiuntė paieškos lėktuvus, kitos šalys taip pat pasirengusios veikti, nors gyvųjų rasti nebesitikima.

Jeigu pasitvirtins, kad visi 228 žmonės žuvo, tai bus didžiausia netektis per visą bendrovės "Air France" istoriją ir didžiausia aviacijos katastrofa pasaulyje per daugiau kaip dešimt metų.

"Mes neabejotinai susidūrėme su aviacijos katastrofa. Visa bendrovė galvoja apie artimuosius ir dalijasi su jais skausmu", - sakė vyriausiasis "Air France" direktorius Pierre'as-Henri Gourgeonas žurnalistams Paryžiaus Charles de Gaulle oro uoste.

Prancūzijos ekologijos, energetikos ir tvarios plėtros ir regioninio vystymosi ministras Jeanas Louis Borloo patvirtino, kad lėktuvas tikriausiai dingo virš Atlanto vandenyno dėl nelaimingo atsitikimo, o ne buvo pagrobtas. "Nėra nieko Ispanijos radare, nieko Maroko radare, nieko Prancūzijos radare. Mes rimtai įžvelgiame blogiausia", - sakė jis.

Ministras nurodė AFP, kad skrydžio rajone siautėjo "galinga" atogrąžų audra. "Lėktuve mėginta kažkaip susidoroti su tam tikromis aplinkybėmis, bet matyt susidėjo kelios aplinkybės", - samprotavo J.L.Borloo.

AF 447 reiso lėktuvas 2 val. 14 min. Grinvičo (5 val. 15 min. Lietuvos) laiku išsiuntė automatinį klaidos pranešimą apie gedimą elektros grandinėje, kai nuo starto Rio de Žaneire buvo praėjusios daugiau kaip keturios valandos, sakė P.H.Gourgeonas.

"Labiausiai tikėtina, kad į lėktuvą trenkė žaibas. Lėktuvas skrido per audringą zoną su stipria turbulencija, dėl ko ir kilo problemų", - sakė "Air France" ryšių direktorius Francois Brouse.

Jis buvo tarp kitų prancūzų pareigūnų, atvykusių į Charles de Gaulle oro uostą, kur specialiame krizės centre rinkosi 216 keleivių ir 12 įgulos narių artimieji, kuriuos globoja gydytojai ir psichologai.

Firmos pranešime buvo nurodyta, kad iš Rio de Žaneiro į Paryžių išskridusio lėktuvo sistemos pirmadienį 2 val. 14 min. Grinvičo (5 val. 15 min. Lietuvos) laiku išsiuntė automatinį klaidos pranešimą apie "gedimą elektros grandinėje".

Oro pajėgos ir "Air France" nurodė, kad 447-ojo reiso lėktuvas pakilo iš Rio de Žaneiro sekmadienį apie 19 val. vietos (pirmadienį 1 val. Lietuvos) laiku, kad nuskristų 9145 km - skrydis turėjo trukti apie 10 val. 20 min. Jo laukta nutupiant Paryžiuje 11 val. 15 min. vietos (12 val. 15 min. Lietuvos) laiku.

Brazilijos karinės oro pajėgos pranešė, kad jų lėktuvai išskrido ieškoti dingusio keleivinio lėktuvo ties šiaurės vakarų pakrante. Prancūzijos karinės žvalgybos lėktuvai pakilo iš Senegalo dalyvauti paieškose.

Prancūzijos valdžia Charles de Gaulle oro uoste įrengė krizių centrą, kuriame laukiama atvykstant ir prezidento Nicolas Sarkozy.

Pasak prezidentūros, N.Sarkozy įsakęs visoms atitinkamoms vyriausybės agentūroms ieškoti "bet kokių lėktuvo ženklų bei kuo greičiau nušviesti jo dingimo priežastis".

Rio de Žaneire Tomo Jobimo tarptautinio oro uosto vadovai pranešė įrengę krizės centrą lėktuvu skridusių žmonių artimiesiems, kur jiems teikiama informacija.