70 tūkst. tonų naftos gabenusio tankerio laivagalis maždaug 220 km nuo Ispanijos ir Portugalijos krantų nuskendo dar prieš kelias valandas. Vandenyno gylis šioje vietoje siekia 3,6 tūkst. metrų.

Laivui sulūžus į aplinką išsiliejusi nafta, anot ekologų, gali sukelti vieną baisiausių ekologinių katastrofų pasaulyje.

Pasak ekspertų, talpos galėjo įtrūkti laivui stuktelėjus į jūros dugną, nuo spaudimo sprogti iš vidaus arba tiesiog prarūdyti.

L.Walderis sakė, kad iš talpų dar būtų galima išpumpuoti likusią naftą, tačiau dėl netinkamo jūros gylio ir blogo oro panašią operaciją atlikti būtų itin sunku.

Tankeris "Prestige", kurį nuomojo Šveicarijoje įkurta nafta prekiaujanti Rusijos kompanija "Crown Resources", gabeno dvigubai daugiau naftos nei 1989 metais ties Aliaska nuskendęs tanklaivis "Exxon Valdez", iš kurio išsiliejusi nafta nusiaubė visą iki tol civilizacijos nepaliestos laukinės gamtos ruožą.

Ispanijos pareigūnai pranešė, kad su Bahamų vėliava plaukiojusiam tanklaiviui 8 val. perlūžus, į Atlantą išsiliejo 5-6 tūkst. t naftos. Anksčiau iš jo jau buvo išsilieję 5 tūkst. t naftos, kuri laivą buksyruojant tolyn į vandenyną vandens paviršiuje suformavo 17 km ilgio dėmę.

Nafta užteršė Galisijos pakrantę, be darbo liko apie tūkstantį Ispanijos žvejų. Teršalais apsivėlė jūriniai paukščiai.

Iš skęstančio laivo besiliejančią naftą vėjas neša kranto link, o tai gresia ekologine katastrofa vienam žuvingiausių Europos plotų, kuriame veisiasi delikatesais laikomi omarai ir gyvena baltaskruostės berniklės.

"Jeigu iš tanklaivio ištekės visa nafta, jeigu ji visa išsiverš iš korpuso, tuomet kils katastrofa, kurios padariniai bus dvigubai skaudesni nei nuskendus "Exxon Valdez", kurio avarija yra tragiškiausias mums žinomas pavyzdys", - iš Šveicarijos sakė fondo "Word Wildlife Fund International" planavimo direktorius Christopheris Hailsas.

Labiau nei staigi fizinė žala jūros gyvūnijai ir augmenijai pakenks nuodingi naftoje esantys chemikalai, kurių poveikis ekologinei sistemai veikiausiai bus "klastingesnis ir ilgalaikis", teigė Ch.Hailsas. Iš "Exxon Valdez" išsiliejo žaliavinė nafta, tuo tarpu "Prestige" gabeno perdirbtos naftos produktus, kurie gamtai kur kas pavojingesni.

Pasak Ch.Hailso ir žaliųjų judėjimo "Greenpeace" gamtosaugininkų, iš laivo talpų turėtų būti išpumpuota kiek įmanoma daugiau naftos.