Kas atsiduria pirkinių krepšeliuose?

Kaip pasakoja „Vilniaus paukštyno" prekinių ženklų vadovė Monika Romaškaitė, pastaruoju metu parduotuvių lentynose yra pastebimas didėjantis įvairių vištienos produktų pasirinkimas. „Galime palyginti turimus marinuotų produktų rinkos duomenis 2020 ir 2021 metais. Praėjusiais metais stebėjome ypač didelį kiekio augimą – lyginant visus metus, vidutiniškai marinuotų produktų rinkos apimtis (bendrai nuperkamas kiekis) visoje Lietuvoje buvo net apie 17 proc. didesnis nei 2020 m. Tiesa, 2022 m. tokio augimo jau nematome, bet tai ir nestebina, nes rinka jau pasiekė ženklią apimtį, todėl skaičiai išlieka stabilūs", – duomenimis dalijasi specialistė.

M. Romaškaitės pasiteiravus, kas gali daryti įtaką vartotojų įpročiams renkantis paukštienos ir mėsos produktus, pašnekovė svarstė, jog tai gali lemti kelios priežastys. Pirmiausiai vartotojai neretai vištieną supranta kaip sveikatai palankesnį mėsos pasirinkimą, nes joje gausu baltymų ir ji yra liesesnė. Taip pat įtaką gali daryti ir paprastumas ruošiant vištienos patiekalus, nes jos skonis leidžia gaminti naudojant pačius įvairiausius prieskonius ar marinatus. Žinoma, nemažą vaidmenį šiuo ekonominiu laikotarpiu vaidina ir prieinama kaina. Vartotojai yra linkę vis dažniau atsižvelgti į kainą, o būtent vištienos produktai atitinka tiek saugumo, tiek skonio bei kainos kriterijus.

Įpročiai keičiasi artėjant šventėms

Brangindami savo laiką pirkėjai ir toliau vertina patogumą bei galimybę pasiekti geriausią rezultatą sunaudojant kuo mažiau savo energijos. „Tai atsispindi ir produktų pasirinkimuose. Rinkdamiesi šviežią vištieną pirkėjai mieliau renkasi jau pagal jų tos dienos poreikį paruoštą produkciją, pavyzdžiui, į vienodo dydžio gabalėlius supjaustytą filė ar į tris dalis perpjautus sparnelius ir pan. Visas viščiukas ar pilna krūtinėlė jau nebėra tokie populiarūs, nes jų paruošimui reikia daugiau laiko, įgūdžių.

Žinoma, išimtis atsiranda artėjant šventėms. Tuomet tikrai pastebime ženklų viso viščiuko pardavimų augimą. Savo populiarumo nepraranda marinuoti produktai, ypač tie, dėl kurių galutinio paruošimo namuose nebereikia sukti galvos. Kaip pavyzdį čia galiu paminėti tokius produktus, kurie jau iškart būna supakuoti į kepimui orkaitėje tinkamus indelius ar maišelius. Kiekvienas besisukantis virtuvėje įvertina tai, jog po tokio maisto ruošimo nebereikia skirti papildomo laiko virtuvės tvarkymui", – pasakojo specialistė.

 Monika Romaškaitė

„Vilniaus paukštyno" prekinių ženklų vadovė M. Romaškaitė taip pat pastebėjo, kad pastaruoju metu auga vartotojų sąmoningumas renkantis prekes bei mažėja spontaniškų sprendimų. Pastebima, kad vis rečiau perkamos itin didelės pakuotės, o pasirinkimu dažnai tampa pakuotė, kurios pakanka vienam valgymui.

„Vis daugiau vartotojų atsižvelgia ir į tai, jog maisto švaistymas yra itin aktuali problema, todėl ir patys sąmoningai ieško kasdienių sprendimų, kad neprisidėtų prie šios neigiamos tendencijos. Mažo svorio pakuotės, ypač atėjus finansiniam sunkmečiui, taip pat padeda sutaupyti, nes nėra permokama už papildomą kiekį, kuris galbūt būtų tiesiog išmestas", – sakė M. Romaškaitė bei pridūrė, kad ne ką mažiau svarbus kriterijus yra ir pačios paukštienos natūralumas, kilmės šalis.

Ateityje – daugiau sveikatai palankių pasirinkimų

Stebėdami statistiką ir besikeičiančius vartotojų įpročius gamintojai taip pat reaguoja bei stengiasi pasiūlyti pirkėjų lūkesčius atitinkančius produktus. Pastaruoju metu „Vilniaus paukštynas" itin didelį dėmesį skiria pakuočių etikečių aiškumui, pirkėjų patogumui ir komunikacijai apie tikslią vištienos kilmės vietą.

M. Romaškaitė svarstė, jog ateityje tik augs sveikatai palankių produktų pasirinkimo galimybės ir svarba. Ne ką mažiau svarbūs išliks ir paukščių gerovės akcentai bei pačių gamintojų skaidrumas su vartotojais.