Bendradarbiavimo principas

Pasak „Rimi Lietuva“ personalo vadovės Vaidos Kaikarienės, mažmeninėje prekyboje dirbantys žmonės turi užkoduotą verslo geną: „Visi „Rimi“ darbuotojai yra kruopščiai atrenkami, todėl jį turi tiek dirbantys prekybos centre, tiek biure. Ieškant naujų komandos narių didelė dedamoji dalis yra būtent vertybinis bei kultūrinis atitikimai, tad jie jungia visus organizacijos narius.“

Personalo vadovė pažymi, kad svarbu ne tik tai, kaip kiekvienas naujas darbuotojas gali prisidėti prie organizacijos augimo, bet ir kaip pati organizacija gali suteikti darbuotojui profesinį augimą.

„Atrinkdami į organizaciją naujus narius mes daug bendraujame: pristatome mūsų verslą, mažmeninę prekybą ir darbo šioje srityje niuansus. Nesvarbu, į kokia poziciją darbuotojas įsidarbina savo įvadinio plano metu jis bent keletą dienų praleidžiaprekybos centretam, kad susipažintų su verslo specifika. Skatiname būti arčiau mūsų pirkėjų: pabendrauti, susipažinti su kategorijomis bei procesais. Daug dalykų ir vėliau darome kartu, neatskiriame, kad tai yra tik biuro, o tai – tik prekybos centro kolegų darbas. Jeigu inicijuojame vieną ar kitą projektą, visada turime jungtinę komandą. Tai mums padeda iš visų pusių įvertinti situaciją ir priimti geriausią sprendimą. Dėl to esame daugiau panašūs nei skirtingi“, – įsitikinusi V. Kaikarienė.

Mažmeninė prekyba yra nuolat besikeičiantis verslas, todėl svarbu greitai reaguoti ir gebėti prisitaikyti prie naujų situacijų, ieškoti inovatyvių sprendimų: „Tam, kad užsitikrintum komercinį pranašumą ir sklandžiai veikiančias operacijas, visa komanda turi žiūrėti viena kryptimi ir siekti bendro tikslo – kiekvieną dieną savo darbą padaryti vis geriau.“

Kaip teigia specialistė, labai svarbu nuo pat pirmųjų dienų naujus darbuotojus įtraukti į įvairias iniciatyvas, ilgalaikius projektus, darbines sesijas ir susitikimus tam, kad būtų galima išgirsti visų pusių nuomones: „Kai turime darbinę kultūrą, draugiškus santykius ir sklandžius procesus, tada ateina norimas rezultatas. Yra daug ir kitų dedamųjų, kurios mums padeda neturėti atskirties tarp biuro ir prekybos centrų darbuotojų, o pagrindinis – grįžtamasis ryšys.“

V. Kaikarienė taip pat pažymi, jog darbuotojai sėkmingai rotuoja tarp biuro ir prekybos centrų pozicijų: „Turime įvairių iniciatyvų, kai darbuotojus iš prekybos centrų pritraukiame dirbti į biurą. Atvirkštinių atvejų irgi esame turėję, kai žmogus dėl darbo specifikos labiau norėjo dirbti prekybos centre nei biure. Smagu, kai įmonės viduje galime užsiauginti puikių specialistų, o darbuotojai turi visas galimybes augti jiems patinkančia kryptimi.“

Bendras laisvalaikis

Pasak V. Kaikarienės, „Rimi“ turi itin aukštą darbuotojų įsitraukimo indeksą. „Atėjus nesunku pajusti, kad mūsų darbuotojai įsitraukę tiek į darbą, tiek į įvairias organizacijos veiklas. Jie nori padaryti kuo daugiau, o dirbant drauge dažnu atveju komandos labai susibičiuliauja ir pradeda kartu leisti laiką po darbo.“

Nors komandos skirtingos, o kai kurios dar tik formuojasi, „Rimi“ turi aktyvių ambasadorių klubą, kuris prisideda prie vidinių renginių organizavimo bei įvairių organizacijų paramos. „Turime vidinės komunikacijos kanalus, kuriuose darbuotojai dalijasi akimirkomis, kaip jie bendrauja darbo metu bei po jo. Matome, kad dalis komandų susitinka, organizuoja bendras išvykas bei renginius, eina į teatrą, kiną ar boulingą“, – pastebi specialistė.

„Turime ir skirtingų formatų renginių, į kuriuos įsitraukia kolegos tiek iš prekybos centrų, tiek iš biuro. Mūsų dideliame vasaros renginyje susitinka visi „Rimi“ darbuotojai, kurie susigrupuoja į skirtingas komandas, žaidžia vidinėse varžytuvėse. Taip pat kasmet organizuojame renginius naujokams bei mūsų ambasadoriams. Turime bičiulių susitikimus, dešimt ir daugiau metų dirbančių darbuotojų apdovanojimus. Tai renginiai, kuriuose tiek biuro, tiek prekybos centrų darbuotojai susitinka, bendrauja, dalijasi patirtimi. Nuolatinis darbuotojų ryšio palaikymas labai svarbus ir nuolat skatinamas“, – tikina personalo vadovė.