Klasikiniai darbuotojų pritraukimo būdai nebeveikia

Anot „Rimi Lietuva“ personalo vadovės Vaidos Kaikarienės, vienas didžiausių iššūkių prekybos centrams šiuo metu yra darbuotojų trūkumas. Tiesa, ši situacija po truputį gerėja: bendrovėje nori įsidarbinti vis daugiau ukrainiečių, pabėgusių nuo karo tėvynėje.

„Klasikiniai darbuotojų pritraukimo būdai dabartiniu laikotarpiu jau seniai nebeveikia. Jei anksčiau darbuotojų ieškodavome tik pagal skelbimus, tai dabar – ir per įvairias programas (pavyzdžiui, „Atvesk draugą“), aktyviai bendradarbiaujame su nevyriausybinėmis organizacijomis, stengiamės įdarbinti užsieniečius, karo pabėgėlius, vežame žmones iš kitų miestų. Be to, kviečiame išbandyti pameistrystę ar persikvalifikuoti, pas mus įgyjant vieną arba kitą profesiją“, – pasakoja V. Kaikarienė.

Įmonėje veikia ir kvalifikacijos vertinimo sistema, jei darbuotojas nori kvalifikaciją pakelti ar įgyti kitą. „Žinoma, yra darbo pozicijų, kur reikalingi specifiniai reikalavimai. Tokiu atveju kartu su žmogumi dėliojame veiksmų planą, kaip jam būtų galima mokytis ir įgyti reikiamų įgūdžių bei žinių. Be to, kiekvienam norinčiam išmokti daugiau, geranoriškai padeda labiau patyrę kolegos“, – sako personalo vadovė.

Kaip padėti nusivylusiam darbuotojui

Pasitaiko, kad darbuotojas kitaip įsivaizdavo darbo pobūdį ir liko nusivylęs. Pasak V. Kaikarienės, dažniausiai taip nutinka pirmą kartą į darbo rinką įsiliejusiam žmogui arba tam, kuris nusprendžia visiškai pakeisti profesiją: „Žmonių poreikiai labai skirtingi, bet visada stengiamės įsiklausyti į jų pageidavimus ir rasti tinkamiausią sprendimą. Todėl siūlome dar kartą pabandyti dirbti viename ar kitame skyriuje, o kartais – keisti pareigas. Kai žmogus turi galimybę išbandyti kelis variantus, visada randa kažką sau tinkamo.“

„Rimi“ personalo vadovė pastebi, kad kartais užtenka išklausyti ir paklausti, kas darbe žmogui teikia džiaugsmą ar kokio darbo jis ieško ir pasiūlyti tai, ko trūko – tuomet darbuotojas dažniausiai lieka įmonėje. „Vienam galbūt norisi mažesnio darbo krūvio, nes pradėjo studijuoti, kitam pasikeitė asmeniniai poreikiai ir prireikė daugiau laisvo laiko, trečias gal persikraustė ir planavo ieškoti darbo arčiau namų. Visiems galime pasiūlyti kitas salygas ar kitą darbo vietą. Džiugina tai, kad į aukštesnes pozicijas įmonėje ateina net 70 procentų „Rimi“ jau dirbusių žmonių, todėl nuolat skatiname darbuotojų profesinį augimą“, – tikina V. Kaikarienė.

 Vaida Kaikarienė

Žmones motyvuoja įvairūs dalykai

Išlaikyti darbuotoją nėra lengva užduotis, ypač dabar, kai žmonės nusiteikę dažnai keisti darbo vietą. „Nė vienas verslas nuo to nėra apsaugotas, jaučiame, kad darbuotojų kaita visur didėja, bet mūsų atveju pasiteisina asmeninis naudų paketas, kurį pritaikome konkrečiam žmogui. Vieną darbuotoją motyvuoja ir skatina pasilikti tai, kad įmonė finansuoja ar iš dalies padengia jo studijų kainą, kitą – kad sumokame už jo kalbos kursus, trečią – kad įtraukiame į mokymų programas. Dažnam svarbūs papildomai gaunami priedai prie atlyginimo, sveikatos draudimas, kelionių išlaidų kompensavimas, nemokamas maitinimas, galimybė įsigyti naują profesiją dirbant, kitiems – papildomi laisvadieniai, nemokamos išvykos, komandos formavimo renginiai, apsilankymai SPA centruose. Esame atviri savo darbuotojų poreikiams ir lūkesčiams – daug ką sužinome iš jų pačių ar vykdomų apklausų, visada išklausome jų pasiūlymus. Tai, kad paisome žmonių poreikių, liudija ir faktas, jog jie pas mus grįžta: per praėjusius metus sulaukėme net 260 grįžusių buvusių savo darbuotojų“, – pasakoja „Rimi Lietuva“ personalo vadovė.

Sėkmės istorijos – viskas įmanoma

„Rimi“ personalo vadovė įsitikinusi, kad svarbiausia kalbėtis su darbuotojais ir visuomet ieškoti abiems pusės geriausių sprendimų. „Įmonėje yra nemažai sėkmės atvejų, kai žmogus buvo pasiryžęs išeiti iš darbo, bet su juo pasikalbėjus ir supratus tikrą išėjimo priežastį – jis nusprendė likti. Turime ir nemažai darbutojų, kurie, pradėję dirbti prekybos centre, sėkmingai pakilo karjeros laiptais. Todėl visada svarbu įsiklausyti į kiekvieno pageidavimus, laiku reaguoti, pasiūlyti kitus variantus. Esu įsitikinusi, kad jei žmogus darbe nesijaučia gerai – išeitis, net ne viena, visada yra“, – neabejoja V. Kaikarienė.