Kodėl nusprendėte pagilinti savo žinias skaitmeninės transformacijos ir inovacijų srityje?

Marius Jundulas: Būdamas „Gjensidige“ generaliniu direktoriumi Baltijos šalyse, esu atsakingas už įmonės strategiją. Skaitmeninė transformacija jau keletą metų yra mūsų įmonės prioritetas. Ir nors draudimo srityje vis dar vyrauja tradiciniai klientų aptarnavimo būdai, sparčiai plečiame skaitmeninių paslaugų spektrą. BMI programos „Inovacijos ir skaitmeninė transformacija“ metu greitai, sistemingai, koncentruotai pateikiamos teorinės ir praktinės srities žinios, suteikiami darbui reikalingi įrankiai, mokoma rasti trūkstamus atsakymus.

Modestas Juonys: Manau, kad šiandien įmonės privalo diegti naujoves – tai gyvybiškai svarbu kiekvienam, norinčiam pasiekti savo tikslus. Matome, kad daugelis įmonių žlunga būtent dėl inovacijų stokos. BMI programa „Inovacijos ir skaitmeninė transformacija“ puikiai atliepia šiuos poreikius ir leidžia įsigilinti į aktualias temas.

Ar turėjote konkrečių iššūkių, kuriuos tikėjotės išspręsti žiniomis, įgytomis šios programos metu?

Aušra Miltenytė: Maniau, kad man reikalingos papildomos žinios, kurios leistų pamatyti bendresnį vaizdą, pavyzdžiui, kaip sėkmingai kurti inovacijas įmonėje ar kokiais metodais įvertinti inovatyvias idėjas prieš investuojant didelelius pinigus į jų įgyvendinimą. Žinios, kurias įgijau šios programos metu, suteikė tiek geresnį bendrą suvokimą, tiek naudingų praktinių įrankių, kuriuos dabar naudoju spręsdama sudėtingus klausimus įmonės veikloje.

Marius Jundulas: Pradėjusių skaitmenizacijos procesus įmonių vadovai dažnai supranta, kad nepakanka vien atkartoti tai, kas jau daroma skaitmeninėje erdvėje. Iš tiesų reikia plėtoti naujas technologijas, kelti darbuotojų kompetencijas ir netgi diegti naują įmonės kultūrą. Ilgą laiką kuriame klientams reikalingus skaitmeninius sprendimus. Nepaisant to, tik dabar esame proveržio taške. Vadovams dažnai kylantis iššūkis - nuspręsti, kur ir kaip optimaliai investuoti išteklius. Programa „Inovacijos ir skaitmeninės transformacija“ mane įkvėpė keisti procesus taip, kad būtų palaikomas ne tik technologijų vystymas, bet ir našus žmonių tarpusavio bendradarbiavimas.

Ar programos „BMI Executive Institute“ metu įgytas žinias pavyko pritaikyti praktikoje?

Aušra Miltenytė: Tikrai taip. Pavyzdžiui, „Inovacijų strategijos“ modulio metu profesoriaus Carlos Osorio pateiktą įrankį jau kelis kartus sėkmingai pritaikėme įmonėje nuodugniai vertindami potencialias investicijas ir formuluodami išvadas vadovybei iki investavimo pradžios.

Modestas Juonys: Taip. Įmonėje pradėjome vykdyti inovacijų programą, kuri gyvuoja jau antrus metus. Jos dėka šiuo metu jau turime juntamą inovacijų kultūrą. Labai džiaugiuosi, kad kartu su vadovų komanda sąmoningai nusprendėme, jog tai bus ilgalaikė iniciatyva, o ne vienkartinis procesas.

Per pirmuosius programos metus įgijome vertingos patirties ir įgūdžių, kurie padėjo sėkmingai įsigyti fintech įmonę „Maksekeskus“. O tai savo ruožtu leis dar sparčiau diegti naujoves ir stiprinti pasiūlą Baltijos šalyse.

Kodėl šią programą rekomenduotumėte pasirinkti kitiems?

Aušra Miltenytė: Programos metu per gana trumpą laiką buvo išsamiai pateiktas praktiškas turinys, kurį praturtino srities ekspertų ir kolegų diskusijos, dalijimasis patirtimis bei konkrečių atvejų analizės.

Profesoriai noriai įsitraukė į diskusijas ir pateikė savo įžvalgas klausimais, aktualiais konkrečiose įmonėse dirbantiems programos dalyviams. Ši programa padeda suprasti, kaip ir kuo rūpintis dirbant su inovacijomis ar skaitmenine transformacija.

Marius Jundulas: Ši programa suteikia puikią galimybę susitikti su įvairių sričių profesionalais ir rasti atsakymus į praktinius klausimus, kylančius konkrečios įmonės skaitmeninės transformacijos kelionėje.

Ką reiškia skaitmeninė transformacija įmonėje? Kokie šiuo metu svarbiausi skaitmeninės transformacijos procesai ir tikslai Jūsų įmonėje?

Aušra Miltenytė: Man skaitmeninė transformacija yra neišvengiamas pokytis, kuris duoda naudos, kai yra atliekamas teisingai ir įvairiais būdais. Tai gali būti automatizuoti procesai, naujos paslaugos, geresnė klientų patirtis, nauji verslo modeliai. Šiuo metu, siekdami didinti veiklos efektyvumą ir keisti tradicinius bendradarbiavimo būdus su klientais, savo įmonėje stengiamės kuo geriau išnaudoti mūsų ekosistemoje esamas platformas. Taip pat kuriame naujas paslaugas, skaitmeninius įrankius, panaudojame savo patirtį finansų, apskaitos ir mokesčių srityse. Paskutinis, bet ne mažiau svarbus dalykas – vidinių procesų automatizavimas, kuris yra ir bus itin aktualus ateityje.

Modestas Juonys: Skaitmeninė transformacija man reiškia nuolatinį tobulėjimą skaitmeninėje srityje – tai gali būti efektyvesni procesai, geresni produktai, kitoks požiūris į kasdienį darbą, sklandesnė klientų patirtis ir kt.

Svarbiausia ne tiesiog įdiegti kokį nors konkretų funkcionalumą, tačiau skaitmeninius patobulinimus įgyvendinti nuolat. O tam reikia keisti požiūrį, nes jau nebepakanka tiesiog atlikti rinkos tyrimą, pradėti ir pabaigti projektą.

Kaip manote, su kokiais skaitmeninės transformacijos iššūkiais šiuo metu dažniausiai susiduria įmonės?

Marius Jundulas: Skaitmeninei transformacijai paprastai reikalingas sistemingas ir pagrįstas požiūris. Be to, įvairiose organizacijos dalyse atsiranda duomenų valdymo ir analitinių įgūdžių poreikis. Galite nusipirkti technologiją, tačiau jei organizacijoje reikia sukurti skaitmenizacija grįstą kultūrą, turite ugdyti skaitmeninės srities profesionalus. Manau, kad tai ir yra pagrindinis iššūkis, su kuriuo šiandien susiduria įmonės.

Modestas Juonys: Tai dėmesio ir įgūdžių stoka. Daugelis įmonių nori diegti naujoves, tačiau nežino, kaip tai padaryti, nuo ko pradėti, kaip šį procesą savo įmonėse paversti prioritetu.

Manau, kad skaitmeninė transformacija gali būti sėkminga, jei: pirma, įmonėje sutariama, kad tai didelės svarbos iniciatyva; antra, žmonės turi reikiamų įgūdžių ir įrankių; trečia, yra tinkamai organizuojamas pats procesas.

Dėkojame už pokalbį.