Šiandien namų apyvokos, grožio, elektronikos ir laisvalaikio prekėmis prekiaujantis verslininkas stebi, kaip kyla pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje, o taip pat svajoja ir apie Skandinavijos rinkas.

Prisijungė vieni pirmųjų

„Mūsų įmonė yra nedidelė ir jauna, todėl iki šiol vengiame save vadinti verslininkais. Sakome, kad esame pardavėjai, kurie bando prisijaukinti internetą“, – šypsosi Ž. Okulevičius. Anot jo, mintis su bičiuliu įkurti interneto parduotuvę kilo baigiantis 2020 metams. Gruodį buvo įsteigta įmonė, o 2021-ųjų sausį „Topnuolaidos.lt“ įsikūrė ir e. prekybos platformoje „Pigu.lt“.

Kaip prisipažįsta verslininkas, startas platformoje buvo pažymėtas ilgomis darbo valandomis, eksperimentavimu ir noru įsigilinti į tai, kaip veikia interneto verslas. Startavę su 4 tūkst. pavadinimų prekių, verslininkai nusprendė nesustoti ir klientams šiandien gali pasiūlyti asortimentą su daugiau kaip 20 tūkst. prekių.

„Prie „Pigu.lt“ prisijungėme vieni iš pirmųjų, taigi puikiai matėme, kaip platforma augo ir tobulėjo“, – pasakoja Ž. Okulevičius.

Ant jo, pradedančiam verslininkui platforma yra lengvai perprantama ir patogi. „Šiandien platforma teikia kur kas daugiau galimybių. Galima ne tik kelti prekes, bet ir analizuoti pardavimus, rengti akcijas, organizuoti reklamą, kitus rinkodaros veiksmus, dalyvauti mokymuose“, – pasakoja verslininkas.

Iš viso „Pigu.lt“ sistema jau naudojasi daugiau kaip 4 tūkst. pardavėjų, kurie prekiauja ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje ir Estijoje. Planuojama, kad jau netrukus „Pigu.lt“ pardavėjai galės prekiauti ir Suomijoje.

„Topnuolaidos.lt“ įkūrėjo nuomone, labai naudinga ir vertimų paslauga, kuri leidžia išversti lietuviškus prekių aprašymus į kitas kalbas ir prekiauti užsienyje.

Planuoja iš anksto

Kaip teigia Žygimantas, sėkmė ateina bedirbant – jis skaičiuoja, kad jau pirmaisiais metais įmonei pavyko pasiekti daugiau kaip 350 tūkst. apyvartą. Didžiąją jos dalį sudaro pardavimai būtent „Pigu.lt“.

„Norėdamas prekiauti internete, privalai susirasti patikimus tiekėjus, o taip pat išmokti planuoti ateitį“, – pataria Ž. Okulevičius. Taigi, nors už lango karšta vasara, šiandien pardavėjai jau baigia formuoti rudens sezono prekių krepšelį ir pradeda mąstyti apie didžiuosius žiemos išpardavimus.

Nenuostabu, kad vasarą populiariausios „Topnuolaidos.lt“ prekės – ventiliatoriai ir vėdinimo įranga, paplūdimio žaislai ir skėčiai, pripučiami baseinai, dviračiai, paspirtukai bei riedlentės.

Rudeniop planuojama pasiūlyti platų mokyklinių prekių asortimentą, tai – kuprinės, kanceliarijos produktai, elektronikos prietaisai. O artėjant žiemai, vėl augs grožio prekių, žaislų, mobiliųjų telefonų ir jų priedų pardavimai.

„Praėjusiais metais dar nebuvome įsigilinę į interneto prekybos cikliškumą, tačiau šiemet jau analizuojame savo patirtį, vartome tiekėjų pasiūlymus ir katalogus, kad galėtume pasiūlyti pačią geriausią prekę už konkurencingą kainą“, – teigia verslininkas.

Šiuo metu „Topnuolaidos.lt“ turi surinkę patikimų tiekėjų ratą, nors praeityje teko ir nusvilti – ne visi tiekėjai pasirodė esą sąžiningi.

Dabartinis 5-7 pagrindinių tiekėjų branduolys susiformavo aktyviai bendraujant su potencialiais partneriais iš Lenkijos, Nyderlandų ir Vokietijos. Tam tenka pasitelkti ir anglų kalbos žinias, ir modernias ryšio priemones: vieni tiekėjai bendrauja tik telefonu, kiti – tik elektroniniu paštu, treti – „WhatsApp“ programėle.

Prekės – „Pigu.lt“ sandėlyje

Kaip teigia Ž. Okulevičius, jaunam verslui ypatingai padeda tai, kad dalį prekių galima laikyti kuo arčiau kliento – e. prekybos platformos sandėliuose. Tokią galimybę siūlanti paslauga „Fulfillment by Pigu“ leidžia pirkėjams įsigytą prekę atsiimti jau kitą dieną.

„Auganti mūsų parduotuvė kasdien gauna nuo 100 iki 300 užsakymų. Visas prekes reikia apdoroti, supakuoti ir išsiųsti klientams, dalį jų – į skirtingas valstybes“, – pasakoja „Topnuolaidos.lt“ įkūrėjas. Anot jo, „Fulfillment by Pigu“ sudaro galimybę nemažą dalį pakavimo ir siuntimo rūpesčių perleisti e. platformai.

Žygimantas prisipažįsta, kad iš pradžių skeptiškai galvojo apie e. platformos gebėjimą pasirūpinti jo prekėmis, tačiau dabar sulig kiekvienu mėnesiu mato augančius pardavimus. Vienintelis likęs rūpestis – laiku papildyti savo prekes, besibaigiančias „Pigu.lt“ sandėlyje.

„Pastebėjau, kad ši paslauga leidžia iki 20 proc. padidinti perkamiausių mūsų prekių pardavimus, taip galime pasiekti didesnę apyvartą ir populiarumą“, – sako Ž. Okulevičius.