Vartotojai siekia ne trumpalaikio komforto – renkasi paskolas didesniems tikslams

Pasakodamas apie tipinį kliento portretą, J. Muleika sako pastebintis pokyčius, susiformavusius per pastaruosius kelerius metus.

„Dabar mūsų klientų dauguma – vartojimo pagrindą sudarantys, būstus ir automobilius įsigyjantys ar keičiantys 35–55 metų amžiaus asmenys. Fiksuojame, jog daugiausia paskolų išduodama būtent būstui atnaujinti ar įsirengti, taip pat naudotiems automobiliams įsigyti. Stebime ir tai, kad mūsų vartotojų siekis gauti paskolą yra orientuotas į jų didesnius tikslus, pavyzdžiui, suplanuoti svarbius pirkinius į priekį, investuoti į tai, kas užtikrintų geresnę gyvenimo kokybę ir komfortą“, – įžvalgomis dalijasi banko valdybos narys.

Pasak jo, bankas nesistengia koncentruotis į smulkias vartojimo paskolas, nors tokias taip pat teikia. Ypatingai geros sąlygos, J. Muleikos teigimu, sudaromos didesnėms – nuo 7500 Eur ir daugiau – paskoloms. Ir tokių paskolų paklausa ženkliai auga, o vidutinė suma vien per pastaruosius metus išaugo dvigubai. Be abejo, šuoliui įtakos turėjo ir infliacija, tačiau tai tik viena dedamoji.

Padeda ne tik skolintis, bet ir taupyti

„Anksčiau teikdavome tik skolinimo paslaugas, o prieš dvejus metus pasiūlėme ir galimybę taupyti terminuotųjų indėlių forma. Klientams siūlome patrauklias indėlių laikymo sąlygas – tai savaime leido užtikrinti ir geresnes teikiamų vartojimo paskolų sąlygas. Refinansavimo statistika taip pat rodo, kad klientai gerokai daugiau paskolų pas mus atsineša, o ne atvirkščiai. Visa tai leidžia teigti, jog mūsų siūlomos sąlygos ir paslaugos rinkoje yra konkurencingos“, – įsitikinęs banko atstovas.

 Justinas Muleika

J. Muleika akcentuoja ir pačių vartotojų požiūrio į savo finansus pokytį. Jo manymu, klientai įsivertina, kokio dydžio įmokas jie gali mokėti ir kokius įsipareigojimus gali prisiimti. Tai rodo, kad finansinis raštingumas auga ir žmonės brandžiau vertina savo poreikius ir galimybes.

Besikeičianti rinka padiktavo naujų paslaugų poreikį

Pristatydamas naujas banko paslaugas, „General Financing banko“ valdybos narys mini tikslą padėti vartotojams jaustis saugiau, paskatą rinktis tvaresnius gyvenimo ir buities sprendimus.

„Siūlome namų turto draudimą – jis aktualus tiems vartotojams, kurie naudojasi mūsų paskolomis būstui įsirengti ar atnaujinti, o tai yra tikrai ženkli mūsų klientų dalis. Taip pat suteikiame paskolų įmokų draudimą nesavanoriško darbo netekimo atveju. Toks pasirinkimas apsaugo nuo netikėtų, iš anksto neplanuotų situacijų – tai ypač aktualu dabartinėmis sąlygomis, kai darbo rinkoje vyrauja gana didelis neapibrėžtumas. Taigi, netekus darbo ir skubiai ieškant kito, dėl lėšų paskolos mokėjimui padengti jaudintis nereikės“, – aktualumą pažymi J. Muleika.

Dar viena, šiemet atsiradusi paslauga, yra tausi paskola. Ji banko krepšelyje atsirado atliepiant augantį vartotojų susidomėjimą tvariais sprendimais.

„Pasirinkome tokį paskolos terminą, nes pastarasis apima kone viską, kas susiję su tvarumu. Tai ir saulės jėgainių ar geoterminio šildymo įsirengimas, ir elektra varomų automobilių įsigijimas ar net elektrą tausojančių įrenginių finansavimas. Matome, kad paklausa šiam segmentui auga, todėl norime padėti savo klientams siekti tvarių pasirinkimų ir savo bei aplinkos gerove rūpintis jau šiandien.“