Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) kaip vieną iš prioritetų mato ateities talentų paruošimą ugdant verslumo kompetencijas, o organizacija „Lietuvos Junior Achievement“ prisideda prie šios politikos įgyvendinimo.

„Finansinio raštingumo ir verslumo įgūdžių stiprinimas – vienas mūsų prioritetų. Kasmet neformalaus verslumo ugdymo programai „Accelerator_x“ skiriame pusę milijono eurų, o nuo šių metų skiriame papildomus tris šimtus penkiasdešimt tūkstančių eurų moksleivių skaitmeninio verslumo programai“, – sako ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.

Aušrinė Armonaitė

Teorines žinias taikytų praktikoje

Moksleivių grupė „EconYouth“ išsiskyrė savo visapusišku pasiruošimu nuo idėjos išgryninimo iki savo įmonės įvaizdžio sukūrimo bei praktinio požiūrio į jaunimo aktualijas, jautriąsias vietas.

„Mes sukūrėme mobiliąją programėlę, kuri jaunimą nuo 14 iki 18 metų mokytų finansinio raštingumo pagrindų. Ji padėtų išmokti valdyti asmeninius finansus – taupyti, planuoti biudžetą, programėlės naudotojai gautų informacijos apie draudimą, skolinimąsi ir mokesčius“, – pasakoja „EconYouth“ bendraautorė Lėja.

Anot jos, šioje programėlėje pateikta informacija kiekvienam jaunam žmogui bus itin naudinga sulaukus pilnametystės.

„Mes pačios susiduriame su tokia problema: besimokydamos mokykloje sužinome teoriją, tačiau nežinome, kaip ją reikėtų pritaikyti. Dėl šios priežasties jaučiamės nepasiruošusios pradėti savarankiško gyvenimo, kuris laukia baigus dvyliktą klasę. Norėjome sukurti tokią platformą, kuri padėtų tam gyvenimui pasiruošti“, – teigia kita projekto bendraautorė Elinga.

Ji įsitikinusi – praktiniai įgūdžiai, kurie leistų jauniems žmonėms pritaikyti turimas teorines žinias, tikrai būtų labai naudingi.

Iš daugybės idėjų išsirinko perspektyviausią

Dalyvės prisipažįsta, kad originalių idėjų joms tikrai netrūksta, o Kalėdinė mokinių mokomųjų bendrovių „eXpo 2023“ mugė – puiki vieta parodyti savo potencialą.

„Specialiai šiai mugei kūrėme idėją. Subūrėme komandą, generavome idėjas. O idėjų turime labai daug, tačiau ši pasirodė pati geriausia. Ši mugė suteikė nuostabios patirties“, – džiaugiasi Lėja.

Idėjos bendraautorės sako, kad nors ir neturėjo labai daug laiko pasiruošimui, tačiau nepaisant to, spėjo padaryti nemažai ir daug išmoko.

„Mes turėjome tik vieną mėnesį pasiruošti visai mugei. Visus darbus privalėjome atlikti itin greitai. Reikėjo rasti žmonių, kurie stendus ir kitus dalykus padarytų greitai“, – apie iškilusius sunkumus pasakoja moksleivė Lėja.

Jos kolegė Elinga papildo, kad viso proceso metu jos turėjo galimybę geriau įsigilinti į pačią rinką bei verslo modelį.

„Aš asmeniškai išmokau naudotis „Figma“ programėle, daugiau gilinausi ir į programavimą, mat tuo ir šiaip domiuosi. Ši mugė suteikė mums labai daug patirčių, naujų pažinčių, sužinojome naujų dalykų“, – privalumus vardija pašnekovė.

Ambicingi ateities planai verčia judėti pirmyn

„EconYouth“ bendraautorė Lėja džiaugiasi, kad ši mugė išmokė aiškiai komunikuoti su žmonėmis bei pristatyti jiems savo idėją.

„Prie stendo atėjus žmonėms greitai supranti, kaip turi su jais kalbėti, ką pasakoti, kokiu būdu pateikti informaciją. Juk svarbu, kad žmonės susidomėtų tuo, ką pasakoji“, – įsitikinusi moksleivė.

Pradžia padaryta, komandos idėja jau pristatyta. O dabar liko praktinis projekto įgyvendinimas.

„Mes planuojame už pusmečio turėti pačią programėlę ir ją paleisti į rinką. Šiuo metu ieškome mentorių, su kuriais galėtume pabaigti kurti visą turinį. Tai turėtų būti ekonomikos specialistai, taip pat ieškome programuotojų, kurie galėtų programėlę padėti paversti interaktyvesne“, – ateities planais dalijasi Lėja.

„Taip pat norime dar geriau pasiruošti pavasarinei „Expo“ mugei ir ten pristatyti sukurtą programėlę. Norėtume gauti atsiliepimų iš vartotojų, kurie būtų išbandę programėlę. Taip galėsime tobulėti“, – sako Elinga.

Apie programą

„Accelerator_x“ – tai moksleivių antreprenerystės ugdymo programa, suteikianti realią verslo kūrimo patirtį dar mokyklos suole. Programos metu mokiniai praktiškai dalyvauja savo įkurtos įmonės veikloje, pasiūlydami rinkai prekę ar paslaugą, ir įgyvendina visus realios bendrovės veiklos etapus, apimančius nuo verslo idėjos ir praktinio realizavimo iki jos uždarymo.

Mokinių bendrovę kuruoja mokykloje dirbantis mokytojas, parengtas dirbti su programa, o mokinius konsultuoja verslo savanoris, kuris dalijasi savo įžvalgomis ir patirtimi.

Šaltinis
Temos
Projektas „Verslas su EIMIN nuo mokyklos suolo“
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)