Vienintelė tokia studijų programa Lietuvoje

Kaip pasakoja KVK Verslo administravimo katedros vedėja Jurgita Kasparienė, Skaitmeninės rinkodaros komunikacija yra ne tik nauja ir inovatyvi, tačiau ir vienintelė tokia Lietuvoje bakalauro studijų programa, kuri buvo parengta atsižvelgiant į šios srities specialistų poreikio augimą tiek Lietuvoje, tiek ir užsienyje.

„Prieš pradėdami realizuoti studijų programą, dėl jos poreikio konsultavomės su socialiniais partneriais – rinkodaros ir komunikacijos srities asociacijomis. Kartu įvertinę rinką, sparčius technologinius pokyčius joje, ateities perspektyvas bei užsienio aukštosiose mokyklose siūlomų analogiškų programų paklausą, supratome, kad ši specialybė yra išties patraukli ir reikalinga.

Į programos rengimą taip pat įtraukėme Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) ir Lietuvos žurnalistų sąjungos (LŽS) narius, kurie tapo dalykų dėstytojais. Tokia praktika suteikia galimybę į studijų turinį integruoti naujausias žinias bei tendencijas, pavyzdžiui, kolegijoje įsteigėme Medijų laboratoriją, kurioje studentai mokosi kurti turinį, filmuoti, montuoti vaizdo turinį, fotografuoti, maketuoti, atlikti kitas kūrybines užduotis, kurių rezultatai tampa komerciniais produktais“, – sako J. Kasparienė.

Darbdaviams šie specialistai itin reikalingi

Skaitmeninės rinkodaros komunikacija iš kitų studijų programų išsiskiria savo tarpdiscipliniškumu. Tai reiškia, jog šioje programoje susijungia rinkodara, komunikacija ir įvairūs skaitmeniniai įrankiai, tarp kurių patenka ir naujausi dirbtinio intelekto (DI) sprendimai, skirti rinkodaros sričiai.

„Interaktyvių paskaitų, praktikų metu spręsdami teorines ir praktines skaitmeninės rinkodaros komunikacijos problemas, studentai mokosi taikyti šiuolaikines rinkodaros žinias, kūrybiškai ir kritiškai mąstyti, taip pat kurdami integruotą komunikaciją mokosi naudoti skaitmenines technologijas. Studentai taip pat išmoksta efektyviai valdyti skaitmeninės rinkodaros įrankius, nuolat tobulina tiek profesines, tiek ir žmogiškąsias kompetencijas“, – pasakoja J. Kasparienė.

Aktyvus KVK bendradarbiavimas su socialiniais partneriais, pasak jos, leidžia studentams pasiūlyti darbą pagal profesiją jau antrajame, o kartais net ir pirmajame kurse.

„Nuolat sulaukiame verslo įmonių ir biudžetinių įstaigų atstovų prašymų informuoti studentus apie praktikų vietas rinkodaros, komunikacijos ar kitose organizacijų skyrių komandose. Dažnai studentams pasiūlomos darbo vietos praktikų metu. Tai ženklas, kad tokių specialistų stinga ir studijuoti šią specialybę yra ypač perspektyvu. Juolab, kad darbo rinkos stebėsena rodo, jog nėra nė vieno, baigusiojo šią studijų programą ir neturinčio darbo“, – sako KVK Verslo administravimo katedros vedėja.

Galimybės – nuo viešosios įstaigos iki savo verslo

Baigę šią studijų programą, absolventai gali dirbti tiek skaitmeninės, tiek ir tradicinės rinkodaros komunikacijos specialistais įvairiose šalies ir tarptautinio verslo aplinkose – nuo smulkaus verslo iki didelių įmonių, pelno nesiekiančiose organizacijose, valstybinėse viešosiose įstaigose, taip pat patys kurti savo verslą.

„Šios studijos apima labai platų spektrą kompetencijų, tad ir baigusieji Skaitmeninės rinkodaros komunikacijos programą savo profesinę veiklą gali projektuoti skirtingomis kryptimis. Ryšių su visuomene atstovas, vaizdo ar foto turinio kūrėjas, rinkodaros skyriaus atstovas, socialinių tinklų ar interneto svetainės administratorius – tai tik kelios veiklos kryptys, kurių gali imtis studijų programą baigę absolventai“, – pasakoja Skaitmeninės rinkodaros komunikacijos programos komiteto pirmininkė lektorė Laura Sėlenienė.

Jos teigimu, skaitmeninės rinkodaros komunikacijos studijų programa skirta tiems, kurie svajoja kurti rinkodaros komunikacijos inovacijas, domisi naujausiomis medijomis bei komunikacijos technologijomis, nori kūrybiškumą paversti savo pragyvenimo šaltiniu, mėgsta naujoves ir nuolatinius iššūkius.

„Gaji nuostata, kad rinkodaros ir komunikacijos srityje gali dirbti tik ypač komunikabilūs asmenys. Šis darbas puikiai tinka ir uždaro būdo, mėgstantiesiems individualią veiklą asmenims. Analizuoti duomenis, daryti jais grįstas išvadas ir pateikti pasiūlymus – taip pat skaitmeninės rinkodaros komunikacijos specialisto darbas.

Taigi savo nišą gali rasti bet kuris, besidomintis naujovėmis ir pokyčiais. Vieną dieną aplinka reikalauja perprasti ir įvaldyti naujus socialinių tinklų algoritmus, kitą – darbe pasitelkti dirbtinį intelektą. Baigusiems Skaitmeninės rinkodaros komunikacijos studijų programą tokie pokyčiai rūpesčių nekelia“, – tikina L. Sėlenienė.

Darbas – lyg nuolatinės atostogos

Išgirdus studijų programą, pavadinimu Turizmo verslas, pirmos specialybės, kurios šauna į galvą – gidai ir viešbučių administratoriai. Tačiau, kaip teigia KVK Verslo administravimo katedros vedėja J. Kasparienė, turizmo verslas yra gerokai platesnė ir daugiau kompetencijų reikalaujanti profesija, susijusi su bendravimu ir gerų patirčių kūrimu.

„Turizmo verslo studijų programa orientuota į kūrybiško ir inovatyvaus turizmo informacijos ir svetingumo paslaugų specialisto parengimą. Šios srities atstovai geba taikyti išmaniąsias technologijas, teikti darnaus turizmo paslaugas ir kurti, valdyti bei parduoti realius ir virtualius turizmo produktus.

Be jau įprastų turizmo verslo veiklos sričių, t. y. viešbučių administravimo, kelionių pardavimo, turizmo informacijos teikimo, laisvalaikio renginių organizavimo, gidų, kelionių vadovų, edukatorių veiklos, šios studijų programos absolventai užsiima individualaus verslo kūrimu, tampa išmaniųjų turizmo produktų, virtualių turų ir vietovių įvaizdžio kūrėjais, dirba individualių turų organizatoriais, laisvalaikio ir pramogų organizatoriais“, – pasakoja J. Kasparienė.

Pasak jos, kadangi turizmas pirmiausia yra bendravimas ir komunikacija pačiais įvairiausiais būdais su pačiais įvairiausiais žmonėmis, ši studijų programa yra skirta tiems, kurie myli žmones ir nori jiems suteikti pačios geriausios patirties.

„Šią studijų programą renkasi kūrybiški ir komunikabilūs žmonės, nebijantys nerti į nuotykius, mėgstantys iššūkius, keliones, besidomintys inovatyviomis technologijomis, psichologija, istorija ir turintys svajonę įkurti savo verslą. Norintiems tapti sėkmingais specialistais būtina nuolat domėtis naujovėmis, mokytis kalbų, stiprinti skaitmenines kompetencijas ir skatinti savo kūrybiškumą“, – teigia J. Kasparienė.

Pasirinkę studijuoti Turizmo verslą, studentai gali būti garantuoti dėl praktikos gausos tiek Lietuvoje, tiek ir užsienyje – studijų programoje integruotos net 6 privalomos praktikos, pusė jų – įmonėse ir organizacijose už kolegijos ribų, o kitos 3 – kolegijos viduje.

„Pasirinkę praktiką atlikti Lietuvoje studentai kviečiami į nuotolinius ir gyvus susitikimus su praktiką siūlančiomis organizacijomis, o praktikos vietą gali rinktis iš plataus kolegijos socialinių partnerių sąrašo. O užsienyje praktika atliekama pagal „Erasmus“ akademinių mainų programos teikiamas galimybes ar kitas programas.

Pastaraisiais metais studentams ypač patrauklios tapo trumposios „Erasmus BIP“ (Blended Intensive Programmes) programos, kurios suteikia galimybę išvykti trumposioms studijoms arba trumpajai praktikai iki 2 savaičių. Turizmo verslo studijų programos studentai praktiką užsienyje dažniausia renkasi populiariausiuose turistiniuose regionuose: Turkijoje, Ispanijoje, Graikijoje, Portugalijoje ir kt.“, – vardija J. Kasparienė.

Tačiau vienas didžiausių šios studijų programos išskirtinumų, ko gero, yra „Kelionių ir patirčių dizainas“ – studijų dalykas, kurio metu studentai patys sukuria grupinę kelionę ir ją įgyvendina, taip pademonstruodami savo kompetencijas. Tuo metu inovatyvių programų, kuriomis dirbti yra mokomi studentai, sąrašas plečiamas kiekvienais metais.

„Turizmo verslą studijuojantys studentai mokosi dirbti populiariausia lėktuvų bilietų rezervavimo sistema „Amadeus“, Verslumo kompetencijų ugdymo laboratorijoje išmoksta darbuotis su licencijuota „ArcGIS Pro“ programa, leidžiančia kurti virtualius turizmo produktus, planuoti maršrutus, ieškoti turizmo logistikos sprendimų, pavyzdžiui, kaip išdėstyti infrastruktūrą, kad organizuojamo renginio išlaidos būtų minimalios“, – pasakoja Turizmo verslo programos komiteto pirmininkė lektorė Laurencija Budrytė-Ausiejienė.

Jos teigimu, baigę šias studijas studentai dažniausiai tikisi likti Klaipėdoje ir įsitvirtinti turizmo verslo įmonėse.

„Tai padaryti išties nesudėtinga, nes dauguma studentų darbo pasiūlymus gauna baigiamosios, o kai kurie ir ankstesnių praktikų metu. Šiuo metu jaučiamas itin didelis turizmo verslo specialistų poreikis. Svarbu paminėti, kad šios studijų programos pridėti vertė – visi studentai, išlaikę Ekskursijų rengimo ir vedimo egzaminą ne žemesniu balu nei 8, baigę studijas įgyja teisę gauti gido pažymėjimą, kuris suteikia teisę legaliai verstis šia individualia veikla Lietuvoje ir visoje Europos sąjungoje“, – sako L. Budrytė-Ausiejienė.

Administratorius ir vadybininkas – vis dar geidžiama specialybė

Jokia įmonė ar įstaiga yra neįsivaizduojama be žmonių, kurie administruotų darbo procesus, komunikaciją ar įgyvendintų projektus. Įstaigų ir įmonių administravimo studijų programa yra viena iš tradiciškiausių bei populiariausių KVK studijų programų.

„Administratoriai ir vadybininkai yra reikalingi visose organizacijose: verslo įmonėse ar viešosiose įstaigose, didelėse tarptautinėse įmonėse ir mažuose privačiuose versluose. Šios studijų programos absolventus darbdaviai vertina dėl dokumentų valdymo žinių, gebėjimo naudotis informacinėmis sistemomis, rengti ir įgyvendinti vadybos projektus, valdyti žmogiškuosius išteklius ir rinkodarą bei daugelio kitų reikalingų gebėjimų. Tačiau dalis šią programą baigusiųjų įgytas žinias pradeda taikyti individualioje veikloje ar savo sukurtame versle“, – teigia KVK Verslo administravimo katedros vedėja J. Kasparienė.

Jos teigimu, Įstaigų ir įmonių administravimo studijų programa yra tokia įvairialypė, kad joje savo talentą gali atrasti visi.

„Daugelio jaunų žmonių tikslas yra atrasti save bei būti paklausiais darbo rinkoje. Ši programa tokį lūkestį paverčia realybe – kūrybiški ir ekstravertiški jaunuoliai tampa puikiais pardavimo vadybininkais, dirba su klientais, personalo valdymo specialistais, valdo renginius, projektus, o kruopštūs ir introvertiški jaunuoliai atranda save dirbdami su dokumentais“, – pasakoja J. Kasparienė.

Aukštų kompetencijų ugdymą garantuoja šioje studijų programoje dirbantys profesionalūs dėstytojai ir praktikai, kurie suteikia studentams žinių apie organizacijų, institucijų ir kitų socialinių sistemų valdymą ir tobulinimą, formuoja įgūdžius kūrybiškai ir kritiškai taikyti tyrimo metodus ir priemones sprendžiant įvairias vadybos problemas profesinėje veikloje.

„Studentai yra mokomi rinkti, analizuoti ir interpretuoti informaciją, naudoti profesinei veiklai aktualias žinias, formuluoti argumentuotas įžvalgas ir priimti pagrįstus sprendimus, kurie atitinka tvaraus valdymo ir socialinės atsakomybės principus. Taip pat šios studijos ugdo etiško ir profesionalaus bendravimo žodžiu ir raštu su įvairiomis suinteresuotomis grupėmis žinias bei įgūdžius, dėl kurių jaunuoliai tampa paklausūs darbo rinkoje“, – sako J. Kasparienė.

Kartais įmonių administravimas yra siejamas su darbu, kuriame netrūksta daug popierizmo ar šūsnies dokumentų, tačiau, kaip teigia šios studijų programos komiteto pirmininkė, docentė dr. Ilvija Pikturnaitė, tokia profesija yra kur kas įdomesnė, o darbo pobūdis priklauso nuo pasirinktos krypties.

„Šiuolaikiški administratoriai dirba naudodami skaitmenines dokumentų valdymo programas, elektroninius dokumentų šablonus, patys mokosi kurti vizualinę ir vaizdo medžiagą organizacijos procesams aprašyti ir veiklai organizuoti. Dalyje įmonių visa dokumentacija skaitmenine forma saugoma kompiuteriuose, planšetėse ir netgi mobiliuosiuose telefonuose, o kitose įmonėse popierinių dokumentų sparčiai mažėja.

Administratoriaus darbas daugiausia koncentruojasi į informacijos analizę pagrįstiems vadybos sprendimams priimti ir įgyvendinti, bendravimą su komanda, mikroklimato kūrimą. Tokias tendencijas lemia tvarumo ir skaitmeninių technologijų plėtra. Taigi šiuolaikinių administratorių darbas yra daugiau kūrybiškas bei labiau prisidedantis prie įmonių sėkmės rinkoje“, – teigia doc. dr. I. Pikturnaitė.

Daugiau informacijos apie šias ir kitas studijų programas galite rasti čia.