„Žinia apie naują rinką su 5 mln. didelę perkamąją galią turinčių gyventojų buvo entuziastingai sutikta pardavėjų, iki šiol prekiavusių Baltijos šalyse. Vadovaudamiesi savo partnerių patirtimi, prekybininkus kviečiame įsiklausyti į šiai rinkai aktualius niuansus ir pažinti suomių pirkėjų įpročius“, – sako „PHH Group“ Marketplace‘o vadovas Raimondas Žilėnas.

Anot jo, Suomiją drąsiai galima vadinti gerovės valstybe, tuo pačiu tai reiškia, kad tiek piliečiai, tiek pirkėjai puikiai žino savo teises ir drąsiai jų reikalauja. Be to, vieną kartą nusivylę įsigyta preke ar apsipirkimo patirtimi, antrą kartą jie greičiausiai nebegrįš.

„Suomiams ypač svarbu, kad būtų laikomasi duoto pažado. Taigi pardavėjams reiktų dukart pasverti siūlant prekės pristatymo laiką ir ypač vengti vėlavimo. Geriau jau nurodyti ilgesnį terminą, nei nepristatyti laiku. Gal dėl to, kad Suomija yra didelė šalis, ten kitos ar juolab tos pačios dienos pristatymas nėra įsigalėjęs taip, kaip pas mus, suomiai gali laukti gerokai ilgiau nei mūsų pirkėjai “, – teigia R. Žilėnas.

Anot jo, ne mažiau svarbus pirkėjams yra prekių aprašymas. „Suomiai linkę labai smulkmeniškai analizuoti kelių panašių gaminių charakteristikas tam, kad išsirinktų geriausią. Taigi reikėtų pateikti labai aiškų ir išsamų prekės aprašymą, visą techninę informaciją ir specifikacijas, kad klientas rastų visą informaciją ir nekiltų papildomų klausimų“, – sako R. Žilėnas.

Reikšminga dalis e. pirkėjų Suomijoje yra vyresnio amžiaus žmonės, kurie kylančius klausimus yra linkę spręsti ne elektroniniais būdais, o telefono skambučiu. Šie klientai taip pat tikisi, kad kartu su preke bus pristatyti visi reikalingi dokumentai, pavyzdžiui, reikalingi grąžinimo procedūrai.

R. Žilėnas pažymi, kad Suomijos pirkėjai linkę tiesiai šviesiai ir be didelių mandagybių išsakyti savo nepasitenkinimą bei reikalavimus pardavėjams. „Vis tik tie, kas prekiauja per PHH Group marketplace’ą išvengia tiesioginio kontakto su pirkėjai, nes mūsų klientų aptarnavimo centras rūpinasi visomis pirkėjų užklausomis. Pardavėjams tereikia užtikrinti pakankamą kokybiškų prekių kiekį sandėlyje, išsamius ir tikslius produktų aprašymus bei kokybiškas nuotraukas. Visa kuo kitu pasirūpiname mes“, – teigia R. Žilėnas.

Prekybininkams patogu ir tai, kad nors e. prekyvietė veikia skirtingais pavadinimais – „Pigu.lt“ Lietuvoje, „220.lv“ Latvijoje, „Kaup24.ee“ Estijoje ir „HobbyHall.fi“ Suomijoje – pardavėjams užtenka vienos paskyros prekybai visose 4 rinkose su daugiau nei 11 mln. gyventojų.

Nuo 1962-ųjų veikianti Suomijos bendrovė „Hobby Hall“ savo veiklą pradėjo kaip užsakymų telefonu kompanija, prekiaujanti treniruokliais ir laisvalaikio prekėmis. Bendrovė, kuri nuo šiol veiks ir kaip marketplace’as, internetu prekiauja jau 23 metus.

„Pigu.lt“ priklauso didžiausiai Baltijos šalyse e. prekybos bendrovei „PHH Group“. Ji buvo suformuota „Pigu.lt“ susijungus su Suomijos prekybos milžine „Hobby Hall“. „PHH Group“ valdo e. parduotuves ir prekybos platformas Suomijoje, Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje. Grupės valdomoje Marketplace ekosistemoje (e. prekyvietėse) prekiauja daugiau nei 4 000 pardavėjų, asortimentą sudaro daugiau nei 3 mln. prekių. Sesijų skaičius per metus siekia apie 150 milijonų.