Ką tik pasirodžiusio „Technology Vision 2023“ tyrimo centre – fizinio ir skaitmeninio pasaulio susiliejimas. 96 proc. tyrime dalyvavusių aukščiausio lygio vadovų sutinka, jog dviejų sričių konvergencija per ateinantį dešimtmetį pakeis ištisus verslo sektorius.

Iliustratyvus šio proceso pavyzdys – sparčiai auganti bendradarbiaujančių robotų (kobotų) rinka. Tikimasi, kad iki 2028-ųjų ji išaugs iki 16,3 mlrd. JAV dolerių bei augs vidutiniškai po 43 proc. kasmet. Šalia žmonių veikiantys ir jiems asistuojantys robotai artimiausiu metu turėtų tapti kasdieniais pagalbininkais daugelyje gyvenimo sričių. Svarbiausia, šis procesas jau vyksta – sveikatos priežiūros institucijose veikiantys kobotai sutaupo tūkstančius slaugytojų darbo valandų, atliekdami pasikartojančias ir gilesnio išmanymo nereikalaujančias užduotis: vaistų pristatymą, mėginių pervežimą.

Kurie laimėjimai yra kertiniai?

Nemenkinant kitų sektorių progreso, svarbiausias pastarųjų metų technologijos proveržis fiksuojamas dirbtinio intelekto srityje. Beveik visi (98 proc.) tyrime dalyvavę vadovai sutiko, kad DI sukels naujos kartos kūrybiškumą ir inovacijas versle, o dar 95 proc. respondentų yra įsitikinę, kad DI algoritmai inicijuos ištisų pramonės sektorių plėtrą.

Kalbant apie DI, negalime ignoruoti staigaus „ChatGPT“ iškilimo, kuris atkreipė pasaulio dėmesį į dirbtinio intelekto pajėgumus, stiprinant žmogaus gebėjimus kūrybinėje srityje. „Accenture“ prognozuojama, kad iki šio dešimtmečio pabaigos apie 40 proc. visų darbo valandų bus pilnai arba iš dalies nudirbamos kalbos pagrindu veikiančiu DI algoritmų.

Kūrybiniai virtualaus įrankio gebėjimai yra įmanomi dėl pažangios didžiųjų duomenų analizės, leidžiančios akimirksniu išanalizuoti milžiniškus duomenų kiekius, įtraukiant ne tik tekstą, bet ir vaizdinę medžiagą. Dėl to organizacijos gali pristatyti personalizuotą turinį savo auditorijoms, sparčiau didinti klientų įsitraukimą bei skatinti pardavimus.

Prabanga automatizuoti ne tik pasikartojančias, bet ir kūrybines užduotis svariai prisideda prie efektyvesnio organizacijų darbo. Todėl našiausiai technologijas išnaudojantys verslai lanksčiau reaguoja į besikeičiančią rinkos dinamiką, o DI algoritmai padeda priimti analize pagrįstus sprendimus. Pastebime, kad dirbtinį intelektą labiausiai išnaudoja informacinių technologijų, marketingo, sveikatos priežiūros, finansų ir logistikos sektoriai.

Didžiausi dirbtinio intelekto laimėjimai vis dar laukia ateityje

Nors šiandien prieinami DI sprendimai viešojoje erdvėje yra pelnytai išaukštinami – panašu, kad kol kas tik menkai prisilietėme prie tikrųjų dirbtinio intelekto galimybių ribų. Dauguma dabar veikiančių DI modelių yra konstruojami, remiantis kasdienės kalbos ar vaizdų modeliais. Tačiau tai tik maža dalis įrankių, kurių pagrindu galima kurti DI algoritmus. Kalbos ir vaizdų duomenų analizę artimiausioje ateityje turėtų papildyti visai kitokio tipo duomenys: skirtingų ląstelių struktūrų ar realiu laikų kuriamų vaizdo įrašų sistemos.

Todėl DI panaudojimo galimybės, kuriant reklaminius tekstus ar vaizdus, išaugs iki šiandien sunkiai suvokiamų analizės įrankių pritaikymo. Pavyzdžiui, tikimasi, kad mechanikoje DI algoritmai galėtų akimirksniu išanalizuoti šimtus skirtingų jutiklių, kurių apibendrinimas padės supaprastinti daugelį remonto ir mechanikos veiklų. Be to, pirmieji prisilietimai prie nervinių ląstelių, jų susiejimas su technologiniais įrenginiais, reikš itin svarbius laimėjimus humanoidinių robotų kūrimo srityje.

Todėl vadovai neturėtų rūpintis ar DI modeliai turės įtakos jų bendrovėms, bet stengtis numatyti, kaip naujausius pokyčius išnaudos savo naudai. Vadovų komandams rekomenduotina analizuoti naujausius DI pritaikymo būdus bei išsiaiškinti, kokias aktualias problemas jie gali išspręsti ir kaip tai leis pralenkti konkurentus.

Apibendrinant, kūrybinis ir analitinis DI potencialas yra milžiniškas, todėl artimiausiu metu turime tikėtis šiandien futuristiškai skambančių inovacijų. Aišku, jog verslų vadovai turi susiimti: norintys išlikti ateities pasaulyje privalo didinti investavimą į technologinę plėtrą bei stiprinti duomenų analizės pajėgumus.

Atliekant tyrimą „Accenture“ apklausė 4777 „C“ lygio vadovų iš 34 pasaulio valstybių, dirbančių 25 skirtinguose sektoriuose. Apklausa vykdyta 2022 m. gruodžio ir 2023 m. sausio mėnesiais. Apibendrinant įžvalgas, bendrovė rėmėsi daugiau nei dviejų dešimčių viešojo ir privataus sektoriaus, akademinės bendruomenės ir verslo atstovų nuomonėmis.