Skaičiai įspūdingi: vien per praėjusius metus išmaniųjų savininkai mobiliuosius žaidimus iš „Google Play“ ir „Apple App Store“ atsisiuntė daugiau nei 80 milijardų kartų. Mobiliaisiais žaidžia net 77 proc. Z kartos ir per 70 proc. tūkstantmečio kartos žmonių. Maža to, šio pomėgio nesibodi ir vyresni – tuo užsiima daugiau nei pusė X kartos (šiuo metu jiems 42–57 m.) ir beveik kas trečias kūdikių bumo kartos (58–76 m.) atstovas, rodo „AdColony“ ir „Httpool“ tyrimas.

Tyrimai griauna ir kompiuterinių žaidimų, kaip vyriškos pramogos, mitą. Bendrai pasaulyje žaidžia maždaug kas antras vyras ir kas antra moteris, užtat būtent mobilieji žaidimai patrauklesni pastarosioms – juos mėgsta dvi iš trijų (65 proc.) moterų nuo 10 iki 65 metų. Maža to, beveik kas antra (45 proc.) mobiliuoju žaidžia daugiau nei 5 kartus per savaitę, kai tarp vyrų šis procentas siekia tik 38 proc.

Taigi reklamos mobiliuosiuose žaidimuose atveria naujas galimybes pasiekti aktualias auditorijas tiek konkrečiame regione ar šalyje, tiek viso žemyno ar pasaulio mastu.

Kadangi didelė dalis žaidėjų nėra linkę mokėti už mobiliuosius žaidimus, jų kūrėjams reklama tapo svarbiu pajamų šaltiniu. Tiesa, nuolat rodomos reklamos atbaido žaidėjus, todėl ieškoma vis naujų, įtraukiančių modelių. Vienas jų – žaidime už peržiūrėtas reklamas suteikiamas tam tikras atlygis. Tai gali būti žaidimo pinigai, priedas ar pranašumo suteikiantis pagerinimas.

„Google Ads“ duomenimis, už atlygį rodomose reklamose vartotojų sąveikos išauga net 400 proc., tuo tarpu JAV atliktas tyrimas parodė, kad net 70 proc. naudotojų sutinka peržiūrėti visą reklamą, jei už tai gaus prizą.

Giedrė Janavičiūtė

„AdColony“ ekspertai pastebi, kad labiausiai žmonių dėmesį patraukia automatiškai pasileidžiantys, visą ekraną apimantys HD vaizdo įrašai, o jų pabaigoje pridėti dinaminiai elementai, kuriuos vartotojai gali patys valdyti, reikšmingai padidina sąveikas. Kita vertus, net ir už atlygį žaidime rodomos reklamos neturėtų būti pernelyg ilgos, kadangi žmonės praranda susidomėjimą, jei videoreklama trunka ilgiau nei 10 sekundžių.

Mobiliųjų reklamų stebėsenos ir analizės įrankiai leidžia tiksliai įvertinti skirtingų žmonių grupių įsitraukimą, o inovatyvūs reklamos sprendimai padeda prekių ženklams bendrauti su savo auditorijomis ir pasiekti užsibrėžtus tikslus. Nenuostabu, kad išlaidos reklamai mobiliuosiuose įrenginiuose sparčiai auga: dar 2020 m. jų pasaulinis biudžetas siekė apie 240 mlrd. JAV dolerių, pernai ūgtelėjo iki 298 mlrd. JAV dolerių, o šiais metais, prognozuojama, padidės dar 22 proc.

Žinoma, reklamuotis galima ir kitose programėlėse ar socialiniuose tinkluose, kuriuos žmonės tikrina savo mobiliaisiais. Tačiau mobilieji žaidimai kitų programėlių jūroje išsiskiria tuo, kad jie daugeliui žmonių sukelia geras emocijas, be to, jei žmogus turi laiko žaisti, jis turi laiko ir pažiūrėti reklamą.

Mobilieji žaidimai pasižymi ir kitais reklamuotojams svarbiais aspektais – tai ir didžiulis augimo potencialas, nuolatinė auditorija, finansinis saugumas. Nekyla abejonių, kad žaidimų rinka ir toliau tik augs, o konkurencinga reklamos pramonė ateityje turės pasispausti ir padaryti daugiau vietos mobiliesiems žaidimams.

Statistika kalba pati už save: į mobiliuosius žaidimus svarbu investuoti, nes jie atveria pelningas reklamos galimybes. Tačiau rinkodaros specialistai turėtų nepamiršti, kad ir čia svarbu išlikti įdomiems bei novatoriškiems, nes tik taip geriausiai išnaudosite atsiveriančias galimybes ir gausite solidžią investicijų grąžą.