Šių metų „LOGIN” konferencijoje apie rinkos bankininkystę ir priemones, kaip įsigyti ir išlaikyti patenkintus klientus kalbantis W. Nowak teigia, kad klestėti norintis bankas klientams turi siūlyti naujas, iš pažiūros visiškai su jų pagrindine veikla nesusijusias, funkcijas.

„Žvelgiant atgal, bankai lenktyniavo siūlydami naujus inovatyvius finansinius produktus. Pastaruoju metu viskas labai pasikeitė. Pavyzdžiui, dabar Lenkijoje, atsidarę banko aplikaciją (mobiliąją ar internetinę bankininkystę) pamatysite, kad galite nusipirkti ir draudimą, ir tvarkyti oficialius reikalus, ir, kas įdomiausia – nusipirkti viešojo transporto bilietą, sumokėti greitkelio mokestį, ir daug daugiau, Ir tai – tik pradžia“, – sako W. Nowak.

„Protinga mintis – nukopijuoti „fintech“ požiūrį“

Anot „LOGIN” pranešėjo, galima tik stebėti, kaip šimtai „fintech“ startuolių jau perėmė bankų klientus. Be to, bankams situacijos nepagerino ir 2019-aisiais ES įsigaliojęs PSD2 reglamentas, leidžiantis kitoms institucijoms prisijungti prie banko ir lengvai naudotis banko sąskaitomis bei klientų santaupomis kuriant naujas ir inovatyvias paslaugas be jokių iššūkių, su kuriais susiduria tradiciniai bankai.

„Bankas turi išmokti būti konkurencingas tokioje aplinkoje. Protinga mintis – pažvelgti į „fintech“ rinką ir – nedvejodamas vartoju tokį žodį šiame kontekste – nukopijuoti jų požiūrį. Atsidarę bet kurią „fintech“ aplikaciją pamatysite, kad be paprastų finansinių paslaugų, turite dar dešimtis papildomų funkcijų. Ir tik fantazijos reikalas, ką klientui gali pasiūlyti bankai, galintys lengvai pasiekti klientų finansus ir tapatybę“, – pastebi W. Nowak.

Pasak jo, bankas turi ieškoti naujų verslo galimybių ir galvoti nestandartiškai – gal klientui reikia pagalbos su elektros tiekėju, o gal – su telekomunikacijų operatoriumi. Taigi, į savo teikiamas paslaugas galima įtraukti ir šias sritis.

„Naudodami rinkos bankininkystės idėją, turime žvelgti plačiau. Tai ne tik idėja parduoti savo pagrindinius finansinius produktus. Bankas gali gauti pajamų ir parduodamas papildomas paslaugas. Prieš keletą metų net neįsivaizdavome, kad bankas gali leistis į tokius verslus, o dabar bankai turi viską, ko reikia klientui, ir, jei bankas nori išsiskirti iš konkurentų, turi atsiverti naujoms galimybėms“, – sako W. Nowak.

Daugiau pastangų reikalauja klientų pritraukimas nei išlaikymas

„LOGIN” pranešėjas pastebi, kad dabartinė bankų pasiūla yra nepaprastai panaši, taigi klientas nemato būtinybės atsidaryti sąskaitą naujame banke. Kita vertus, bankas naują klientą gali pritraukti ženkliai supaprastindamas jo kasdienybę.

„Štai kodėl ypač svarbu išsiskirti rinkoje. Norėdamas tai pasiekti, bankas turi padėti klientui kasdieniuose reikaluose. Žmonės yra apkrauti įvairiomis aplikacijomis, paslaugomis ir įrenginiais, o bankas gali visa tai apjungti į vieną vietą ir žymiai palengvinti kliento kasdienybę“, – teigia W. Nowak.

Anot jo, bankams tereikia aprūpinti klientus pilnai veikiančiomis mobiliosiomis aplikacijomis.

„Bankas yra viena griežčiausiai reguliuojamų institucijų, garantuojanti klientui saugumą, todėl vartotojui, norinčiam įsigyti įvairias paslaugas, nebelieka rizikos atskleisti savo mokėjimo kortelės duomenis abejotinoms įmonėms. Bankas gali automatiškai užregistuoti klientą naujoje paslaugoje, sumokėti už jį visus mokesčius – klientui tereikia vieną kartą užpildyti paraišką ir palikti visus kasdienius rūpesčius tvarkyti bankui“, – sako W. Nowak.

Sėkmės paslaptis – nekurti visko nuo nulio

Paklaustas, kokia yra sėkmingos rinkos bankininkystės paslaptis, W. Nowak pirmiausia pataria patiems nekurti visko nulio. Vietoje to, verta ieškoti abipusiai naudingo bendradarbiavimo vietinėje rinkoje.

„Susisiekite su vietiniais startuoliais ir siūlykite savo sprendimus jų verslui. Tokiu būdu, bankas turės naują rinką, o partneris – banko pardavimo kanalus“, – sako jis.

Kalbėdamas apie techninę infrastruktūrą, „LOGIN” pranešėjas pataria ieškoti IT bankininkystės sprendimų pardavėjo su jau paruošta naudoti atvira platforma, leidžiančia trečiųjų šalių įmonėms pridėti paslaugas be tolesnio pardavėjo įsitraukimo. Tokia platforma leis naudoti gerai pritaikytas ir populiarias technologijas, o bankas galės toliau plėsti savo tiesioginius pardavimo kanalus.

„Tokius sprendimus Asseco” kuriame daug metų ir žinome, kaip padėti bankui sukurti platformą, kuri būtų pritaikyta plėtrai net ir be tolesnės mūsų pagalbos. Vienas iš mūsų produktų – „Asseco Omnichannel Platform“ – naudojamas kuriant internetinės ir mobiliosios bankininkystės sistemas, tokias kaip „Asseco Customer Banking“, kurias nesunku išplėsti patiems. Mūsų platforma prisiima atsakomybę sujungti visas technologijas į vieną nuoseklią patirtį“, – pasakoja W. Nowak.

Pasak jo, itin pravartu atidžiai stebėti konkurentus ir išnaudoti visas galimybes būti bent jau tokiems pat inovatyviems, kaip jie. O dar geriau – tapti novatoriškų paslaugų lyderiu savo šalyje.