Kaip teigia „Lidl Lietuva“ vyriausiasis asortimento vadovas Lukas Gudas, prekybos tinklas siekia bendradarbiauti su sąžiningais ir patikimais partneriais, kurie laikosi griežtų verslo etikos principų bei aukščiausių produktų kokybės ir saugos standartų.

Stiprindamas tvarią partnerystę, „Lidl Lietuva“ prekybos tinklas palaiko ir skatina savo tiekėjus, padeda jiems plėsti veiklą, patekti į naujas rinkas bei įgyvendina papildomas iniciatyvas. Pavyzdžiui, produktų tiekėjams suteikiama galimybė apmokėjimą už pristatytas prekes gauti anksčiau nei numatyta sutarties terminuose. Be to, aktyvus bendradarbiavimas ne tik su stambiais, bet ir smulkiais Lietuvos gamintojais pandemijos metu padėjo įmonėms išlaikyti verslus, o kai kuriems – ir sustiprinti veiklą.

Visiems tiekėjams – vienodai griežtos taisyklės

„Lidl Lietuva“ daug dėmesio skiria ne tik produktų saugos, kokybės, tvarumo standartams, bet ir verslo etikai bei skaidrumui.

„Sudarydami sutartis, mūsų tiekėjų ir verslo partnerių prašome pasirašyti „Schwarz“ grupės verslo partnerių elgesio kodeksą ir sutikimą dėl atitikties nuostatų. Nors esame lankstūs ir įsiklausome į mūsų tiekėjų poreikius ir sąlygas, sąžiningi verslo santykiai yra mūsų prioritetas. Elgesio kodeksas įtvirtina pagrindinius bendradarbiavimo principus, grįstus tarptautinėmis socialinėmis ir aplinkos apsaugos normomis“, – pasakoja asortimento vadovas.

Bendrovėje taip pat veikia Atitikties valdymo sistema (AVS) siekiant laiku pastebėti potencialiai neteisėtus veiksmus įmonės viduje. Tiek „Lidl“ darbuotojai, tiek įmonės partneriai ir kiti suinteresuoti tretieji asmenys gali anonimiškai pranešti apie galimus atitikties pažeidimus, susijusius, pavyzdžiui, su sukčiavimu, pinigų plovimu, konkurencijos teise ir kt. Visi tokie pranešimai yra atidžiai išnagrinėjami.

Partnerystė su „Lidl“ atveria užsienio rinkas

Pasak L. Gudo, prekybos tinklui svarbu ne tik palaikyti sąžiningus verslo santykius su tiekėjais, bet ir visapusiškai jiems padėti bei juos stiprinti.

Su „Lidl Lietuva“ bendradarbiaujančių įmonių vadovai pasakoja, jog ši partnerystė yra grįsta abipuse pagarba, pasitikėjimu ir galimybe plėsti verslą. Nors „Lidl“ reikalavimai dėl tarptautinių kokybės ar tvarumo standartų yra griežti, jie padeda Lietuvos gamintojams ir ūkininkams pasitempti. Turėdami tarptautinius sertifikatus tiekėjai ne tik geriau vykdo ir kontroliuoja savo procesus, bet kartu jiems atsiveria platesnės rinkos.

Iš visų šviežių vaisių ir daržovių augintojų „Lidl“ reikalauja „GlobalG.A.P.“ (angl. „Global Good Agricultural Practice“ – pasaulyje pripažinta geroji ūkininkavimo praktika) sertifikato, iš maisto produktų gamintojų – Didžiosios Britanijos mažmeninės prekybos konsorciumo (BRC) standarto arba pripažintos sertifikavimo įstaigos IFS (angl. „International Featured Standard“) bei kitų sertifikatų.

Platus ratas „Lidl Lietuva“ tiekėjų gali pasigirti ne tik šiais sertifikatais, bet ir skaniais produktais, kuriais mėgaujasi ne tik Lietuvos, bet ir kitų šalių vartotojai. Tarp tokių tiekėjų – ledų gamintojai „Klaipėdos pienas“ ir „Vikeda“ bei desertiniais varškės sūreliais garsėjantis „Varėnos pienelis“. Įvairios lietuviškos daržovės – V. Lataičio svogūnai, L. Šateikos morkos, „Jovaigės“ virti burokėliai, „Šiluvos daržovių“ kopūstai bei „Anykščių daržovių“ produkcija taip pat keliauja į „Lidl“ lentynas kitose šalyse.

Išskirtinis dėmesys autentiškam skoniui

Ypatingo „Lidl Lietuva“ dėmesio sulaukia mažieji Lietuvos gamintojai. Prekybos tinklui pradėjus glaudžiai bendradarbiauti su smulkiaisiais vietiniais tiekėjais, nuolatinį prekių asortimentą papildė autentiški saldūs kepiniai, mėsos ir pieno gaminiai, gėrimai.

„Prasidėjus pandemijai daugelis smulkiųjų šalies tiekėjų susidūrė su sunkumais, teko mažinti gamybos apimtis, o neretas galvojo ir apie veiklos stabdymą. Todėl 2020 m. gegužės mėnesį startavo mūsų iniciatyva „Remiame mažuosius gamintojus, nes jų darbai dideli ir skanūs“, – teigia L. Gudas. Jis priduria, kad pandeminei situacijai palengvėjus su vietiniu verslu užmegztas ryšys ne tik nenutrūko, bet dar sustiprėjo.

Iki tol panašūs partnerysčių pasiūlymai nebuvo dažni, tad karantinas tapo savotišku katalizatoriumi, leidusiu prisidėti prie mažųjų gamintojų veiklos stabilumo užtikrinimo. Kartu prekybos tinklo klientams pradėta siūlyti dar daugiau unikalių skonių, o vos per pusę metų „Lidl“ parduotuvių lentynas papildė beveik 100 lietuviškų produktų.