Kaip teigia „Lidl Lietuva“ Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovas Valdas Lopeta, įmonė vysto ir įgyvendina įvairius socialinės atsakomybės strategijas bei projektus, kuriais stengiamasi pašalinti arba kiek įmanoma sumažinti poveikį aplinkai ir žmonėms. Be to, prekybos tinklas palaiko įvairias bendruomenines iniciatyvas ir pats ieško naujų būtų prisidėti prie šviesesnės ir saugesnės Lietuvos ateities puoselėjimo.

Gerumo iniciatyvas remia pirkėjai

Vienas geriausiai žinomų „Lidl Lietuva“ socialinių projektų – „Už saugią aplinką mūsų vaikams“, kurio metu surinktos lėšos aukojamos vaikų dienos centrais besirūpinančioms organizacijoms. Šio projekto išskirtinumas – dvejopa parama. Vaikų dienos centrams finansinę paramą skiria visi „Lidl Lietuva“ klientai, taromatuose pasirinkdami depozito paaukojimo alternatyvą, o prekybos tinklas visą iš klientų surinktą paramą dvigubina ir kas ketvirtį perveda organizacijoms.

„Pažeidžiamiausia visuomenės grupe – vaikais – besirūpinantys dienos centrai sulaukia minimalaus valstybės palaikymo ir be papildomos paramos tiesiog neišgalėtų toliau vykdyti savo veiklos“, – sako V. Lopeta. „Sprendimas taromatuose įvesti užstato aukojimo galimybę susilaukė didžiulio žmonių palaikymo, todėl šis projektas neabejotinai bus tęsiamas ir toliau“.

Šių metų gruodį iniciatyvai sukako jau ketveri metai, per kuriuos „Lidl“ klientai ir pats prekybos centras kartu paaukojo daugiau kaip 265 tūkst. eurų. Parama lygiomis dalimis pervedama vaikų dienos centrų išlaikymu besirūpinančioms organizacijoms „Caritas“, „Gelbėkit vaikus“ ir Maltos ordino pagalbos tarnybai.

Pagalbą gauna vis daugiau vaikų

Dienos centruose vaikai gali saugiai leisti laiką po pamokų: čia jie ruošia namų darbus, ugdo savo vertybes ir gebėjimus, gauna šilto maisto ir profesionalią psichologinę pagalbą. Kaip teigia organizacijos „Caritas“ generalinė sekretorė Deimantė Bukeikaitė, papildomai gaunamos lėšos leidžia nepertraukiamai rūpintis vaikų dienos centrus lankančiais vaikais.

Prekybos tinklo ir jo lankytojų aukojamos lėšos skiriamos būtiniausioms vaikų dienos centrų reikmėms, fiziniam centrų jaukumui užtikrinti bei prasmingoms išvykoms organizuoti. Taip pat dalis lėšų skiriama darbuotojų kvalifikacijos kėlimui ir psichologų priėmimui į dienos centrų komandas.

„Lėšos naudojamos ir naujų paslaugų kūrimui, siekiant padėti kuo platesniam vaikų ratui. Šiuo metu gauta parama skiriama jaunimo nuo 16 metų savarankiškumo didinimui. Marijampolėje ir Telšiuose vystome paslaugą, kurios metu iš globos namų ar socialiai pažeidžiamų šeimų atėjusiems jaunuoliams padedama pasiruošti suaugusiųjų kasdienybei“, – pasakoja Maltos ordino pagalbos tarnybos programų vaikams ir jaunimui vadovas Gražvydas Pavalkis.

Dėmesys jauniesiems sporto talentams

„Lidl Lietuva“ daug dėmesio skiria jaunųjų Lietuvos sporto talentų ugdymui. Nuo 2016 m. prekybos tinklas tapo pagrindiniu Europoje atitikmens neturinčios Lietuvos moksleivių krepšinio lygos (MKL) rėmėju.

„Lygoje rungtyniauja daugiau nei 6 tūkst. mergaičių ir berniukų iš visos Lietuvos, kurie vieną dieną žais apsirengę garsiausių komandų aprangomis. To pavyzdys – Jonas Valančiūnas, kuris pirmuosius savo žingsnelius aikštelėje žengė būtent MKL dėka“, – pasakoja V. Lopeta.

„Lidl Lietuva“ finansais ir žiniomis prisideda prie kasmetinės „LIDL – MKL Žvaigždžių dienos“ ir kitų lygos renginių organizavimo, padengia žaidėjų aprangų gamybos, teisėjų paslaugų ir kitas išlaidas. Rūpindamasis vaikų sporto veiklų skatinimu prekybos tinklas taip pat prisidėjo prie šešių krepšinio aikštelių įvairiuose šalies miestuose atidarymo.

Bendruomenių gerovei – papildomos investicijos

Besiplečiantis prekybos tinklas stengiasi ne tik statyti patogias ir aukštus standartus atitinkančias parduotuves, bet ir pagal galimybes atsižvelgti į vietos bendruomenės, savivaldybės pageidavimus.

Statydamas savo parduotuves tinklas dažnai sutvarko šalia ant valstybinės žemės esančią aplinką, atnaujina infrastruktūrą. Pasak įmonės atstovo, „Lidl“ didžiuojasi nutiesęs jau ne vieną kilometrą pėsčiųjų ir dviračių takų, atnaujinęs vaikų žaidimo aikšteles, sankryžas, įrengęs papildomas automobilių stovėjimo aikšteles ir kitus reikalingus infrastruktūros objektus įvairiuose Lietuvos miestuose.

Be to, nuo 2018 m. visose „Lidl“ parduotuvėse taip pat galima rasti defibriliatorius, kurie dar iki atvykstant medikams padeda atkurti sutrikusį širdies ritmą. Panaudojus šį aparatą per pirmas tris minutes, 75 proc. atvejų žmogus atsigauna. Atidarius defibriliatoriaus dėžutę, joje esanti įranga automatiškai skambina Bendrosios pagalbos centro numeriu 112 pagalbai iškviesti.

Visa tai – tik keletas ryškesnių „Lidl“ iniciatyvų ir projektų, kuriais įmonė prisideda prie įvairių problemų sprendimo.