„Greičiau, greičiau“, – nekantraudamas į naująją darbovietę skubėjo Mantas.

Kaip ir visus naujus darbuotojus, pirmoji jį pasitiko „Baltic transline“ vyr. personalo atrankos vadybininkė Jovita Vainilavičė, kuri pasveikino naujoką prisijungus prie komandos, aprodė biuro patalpas bei palydėjo iki jo darbo vietos.

Čia Manto jau laukė Baltijos šalių skyriaus vadovas Arvydas Juraitis, kuris kaip ir kiekvienam naujam darbuotojai, taip ir aktoriui padovanojo „Naujoko rinkinį“ bei papasakojo apie įmonės veiklą.

„Esame daugiau nei 23 metus gyvuojanti logistikos ir transportavimo įmonė, turinti didelį klientų ratą visoje Europoje. Štai praėjusiais metais aptarnavome apie 16 tūkst. klientų ir išvežėme apie pusę milijono krovinių. Tačiau visa tai nebūtų įmanoma be žmonių, t. y. mūsų darbuotojų, todėl nuolatos investuojame į komandos pastiprinimą, atnaujiname savo automobilių parką, atsižvelgiame ir į ekologinius aspektus, pavyzdžiui, ant pagrindinio mūsų biuro pastato, kuriame šiuo metu ir esame, stogo įrengti saulės kolektoriai“, – pasakoja A. Juraitis.

Dar šiek tiek pasivaikščioję po įmonės patalpas bei pasigrožėję iš biuro terasos atsiveriančiu vaizdu į Kauną, Mantas ir Arvydas vyko į įmonei priklausantį viešbutį – vietą, kurioje apsigyventi gali nevietiniai vairuotojai.

„Jaukūs, tvarkingi kambariai su mini virtuvėmis, privačiais vonios kambariais ir viskuo, ko reikia patogiam gyvenimui. Primena poilsiavietę Palangoje“, – apgyvendinimu maloniai nustebintas liko M. Stonkus.

Kita stotelė – Raseiniai, kuriuose vyksta įmonės vairuotojų apmokymai. Čia Mantas susitiko su „Baltic transline“ Kuro kontrolės skyriaus vadovu Andrej Revenko, kuris aktorių palydėjo iki mokymų poligono bei papasakojo apie jo laukiantį iššūkį.

„Pirmiausia tau teks išbandyti simuliacinį sunkiasvorio automobilio vairavimą. Tai yra nauja technologija, kuri labai primena didesnį „Playstation“ kompiuterį“, – su populiaria žaidimų konsole simuliatorių palygino įmonės atstovas.

Susipažinęs su jį apmokysiančiu instruktoriumi Nerijumi Ražiu, Mantas nepraleido progos pasigirti, kad jau netrukus pradės prasižengusių vairuotojų kursus bei svarsto galimybę išsilaikyti ir CE kategoriją – C kategorijos automobilio ir priekabos, kurios leidžiama maksimali masė didesnė kaip 750 kg, junginiai.

„Mano senelis ir dėdė buvo tolimųjų reisų vairuotojai, tačiau mano genuose kažkaip to nėra, o gal klystu, šiandien pamatysime“, – juokavo M. Stonkus.

Teorinį instruktažą išklausęs komikas sėdosi prie simuliatoriaus vairo. „Labai gerai, matai ratus, ištiesink, viskas puikiai“, – aktoriaus vairavimo sugebėjimus gyrė instruktorius.

Keletą parkavimo pratimų atlikusį M. Stonkų N. Ražys „išleido į gatves“.

„Kai su vilkiku važiuoji miestu, apie kiekvieną savo veiksmą turi galvoti kur kas anksčiau nei jį atlieki. Jei su lengvąja kažkur ne ten nusukus ar pasirinkus ne tą juostą, galima nesunkiai klaidą ištaisyti, tai su vilkiku, dėl jo dydžio, to padaryti nepavyks, todėl galvoti iš anksto yra būtina“, – Mantui aiškino instruktorius.

Į gatvę iššokantys vaikai, važiuojamąją dalį kertantys gyvūnai, atidarytos automobilių durelės – kasdienės situacijos, su kuriomis susiduria vilkikų vairuotojai. Simuliacijos metu tokių išbandymų netrūko ir Mantui, kuris nevengė ir vieno kito riebesnio žodžio.

„Kur tu eini?! Vaiką savo „susirink“! Eina kartu su asilu, asilas“, – neatsakingus eismo dalyvius simuliatoriuje plūdo komikas.

„Simuliacijos rezultatas – 0 proc. Kaip pirmam kartui, tai visai neblogai“, – šmaikštavo N. Ražys.

Išbandęs virtualias užduotis sunkiasvoriu automobiliu, Mantas pagaliau sulaukė savojo šanso – atsisėsti prie tikro vilkiko vairo. Tačiau kadangi aktorius dar tik mokinys, jam į pagalbą atskubėjo patyręs instruktorius Aurimas Daktaras.

Pirmoji užduotis – įvažiavimas į vadinamąją „eglutę“.

„Eina sau, kiek čia daug reikalų yra, visai nelengva“, – šiaip ne taip užduotį įveikęs konstatavo Mantas.

Kitas pratimas – prisiparkavimas prie rampos. Po virtinės manevrų tinkamai vilkiką pastatęs komikas pasidžiaugė rezultatu: „Visai neblogai, dar kelis metrus atgal, ir viskas.“

Po kelių pratimų aikštelėje, Mantas pagaliau suprato jam vaikystėje ištartus senelio žodžius apie toleranciją vilkikų vairuotojams.

„Kadaise man senelis yra pasakęs: „Kai turėsi mašiną ir pamatysi mieste ar autostradoje vilkiką, visada įsivaizduok, kad jame sėdžiu aš – jei gali padėk, praleisk, nelenk.“ Dabar suprantu, ką jis turėjo omeny. Tai išties dideli, sunkūs automobiliai, kuriuos valdyti labai sudėtinga“, – atsiduso M. Stonkus.

Ne vieną iššūkį įveikęs ir baigęs apmokymų dieną, Mantas atrodė ne ką prastesnės nuotaikos nei ją pradėjęs.

„Nebijokite, į miestą dar tikrai nevažiuosiu, man dar mokytis ir mokytis. Tačiau jei esate jaunas žmogus, kuris nori pamatyti pasaulį, gauti gyvenimiškos patirties ir įgūdžių – ateikite, mokykitės ir dirbkite geromis sąlygomis, su gera kompanija už gerą atlygį“, – kvietimu prisijungti prie „Baltic transline“ laidą baigė M. Stonkus.