Artėjama prie skandinaviško požiūrio

Jei anksčiau buvo populiaru prieš Kalėdas pirkti šventėms skirtus niekučius, papuošalus ir madingus, tačiau gana laikinus daiktus, per kelerius pastaruosius metus pirkėjai vis dažniau atsigręžia į praktiškas dovanas, tokias kaip šlepetės, spalvingos kojinės ar kuprinės.

„Pandemija tikrai pakeitė ne tik vertybes, bet ir mūsų poreikius. Dabar akivaizdu, kad artėjame prie skandinaviško požiūrio. Dar iki COVID–19 buvo perkami įvairūs simboliški niekučiai ir prekių buvo perkama kuo daugiau. Dabar galima pastebėti išaugusį susidomėjimą kasdien naudojamais ir reikalingais daiktais. Į geriausių dovanų sąrašus ir vėl sugrįžo kojinės, šlepetės ir rankinės. Žmonės renkasi dovaną, kuri ne tik reikalinga kiekvienam, bet ir primins apie dovanojusįjį, o kasdien avint ar nešiojant taps šiltu švenčių prisiminimu. Taip pat svarbu paminėti, kad pasirinkimas tapo atsakingesnis, nes norima turėti vieną kokybišką daiktą, o ne daugybę nekokybiškų.

Vis dažniau iš pirkėjų galime išgirsti ir klausimų apie tvarumą. Ieškoma natūralių ir tvarių prekių, pasirenkamos tvarios, o ne tiesiog blizgios ir akį traukiančios pakuotės ir tai džiugina. Ne vienerius metus atsižvelgiame į tai, todėl šie klausimai iš pirkėjų ir dėmesys tokioms prekėms parodo, kad mūsų darbas nenuėjo veltui, o žinutė bei misija pasiekė plačiąją auditoriją. Tikiu, kad tai nėra laikina“, – sakė „DANIJA.LT“ specialistė.

Anot pašnekovės, atsižvelgiant į augantį susidomėjimą tvarumu ir praktiškumu, vis daugiau kūrėjų pristato tvarias kolekcijas bei atsižvelgia į šį pirkėjų poreikį.

Patogesniam darbui iš namų

Prieš daugiau nei metus pradėjus dirbti per nuotolį bei biurams prisitaikius prie mišraus arba nuotolinio darbo modelio padidėjo susidomėjimas ir patogia namų avalyne. Jei prieš metus parduotuvių lentynose galėjome rasti vos keleto modelių šlepetes, dabar jos yra ne tik skirtingų stilių, spalvų ir medžiagų, tačiau ir pritaikytos avėti ilgą dieną namuose.

Foto: Organizatorių nuotr.

„Itin padidėjo susidomėjimas šlepetėmis, todėl šiemet pasistengėme ir sukūrėme bei pristatėme modelius, kurie yra skirti būtent dirbantiems per nuotolį ir daug laiko namuose praleidžiantiems žmonėms. „Ugg“, „Bugatti“, „Tommy Hifiger“, „Lorenzo“ ir kiti prekių ženklai pasiūlė patogią avalynę, kuri yra pralaidi orui bei nevargina kojos net ir avint ilgą dieną. Ypač praktiškas pasirinkimas yra šlepetės „Lorenzo“, – pasakojo ji.

Dovanų sąrašuose – kojinės ir kuprinės

V. Grauslytės pasiteiravus, kaip šiemet atrodo dovanų sąrašai ir pirkėjų pasirinkimai, specialistė užsiminė, kad vis dažniau pirkėjai ieško savo artimiesiems ir bičiuliams tinkančių kojinių. Įvairiaspalvės ir akį traukiančios kojinės tapo puikiu ir šmaikščiu pasirinkimu, dovanojant šlepetes ar tiesiog keletą porų kojinių.

„Tai gali tapti labai praktiška ir gražia dovana bei stiliaus akcentu. Galima pasitelkti išmonę ir įdomiai jas supakuoti, pagaminti šmaikščią atvirutę ir pasirinkus bičiulio mėgstamą spalvą, raštą jį nustebinti širdžiai miela smulkmena, kurią jis tikrai panaudos“, – pasakojo pašnekovė.

Prakalbus apie kuprines ir rankines, avalynės tinklo atstovė sakė, kad ir čia įsigalėjo minimalizmas. Pastaraisiais metais renkamasi turėti vieną ar keletą ilgaamžių rankinių ar kuprinių. Vienos tokių yra „Rains“ kuprinės, kurių galima rasti įvairių modelių ir atspalvių, tačiau išskirtinis jų ženklas yra medžiaga, kuri yra skirta net ir atšiauriausiems orams bei tarnauja eilę metų.

„Kuprinė visada bus aktuali stiliaus detalė. Pastebime, kad žmonės linkę į jas investuoti ir renkasi atsakingai bei skiria daugiau lėšų nei“ – pastebėjo ji.

Tvari pakuotė – kūrybiškas akcentas

Minimalistinės gyvensenos entuziastė Laura Prievelytė–Juknė sako, kad renkantis dovaną svarbu ne tik apgalvoti, ar ji bus praktiškai panaudota ir naudinga, tačiau kūrybiškai pažiūrėti ir į pakuotės pasirinkimą. Prieš skubant į parduotuvę dovanų popieriaus ji pataria apsidairyti namuose ir panaudoti džiovintus augalus, audeklus, spalvoto popieriaus atraižas ar senus žurnalus.

Dovanos mūsų visuomenėje yra vertinamos kaip meilės kalba. Man asmeniškai patinka dovanoti savo laiką“, – pasakojo L. Prievelytė–Juknė ir pridūrė, jog svarbu ne dovanų gausa, o jų prasmė ir rūpestis artimaisiais.

Dėmesingumas renkantis ne tik dovaną, bet ir ją pakuojant yra gražus gestas. Anot minimalistinės gyvensenos entuziastės, ypač gražiai atrodys dovana, kuri supakuota į audeklą ir skarelę. Tam galima panaudoti japonišką vyniojimo į audeklą būdą furoshiki. Kai atsirado ši pakavimo technika, ji buvo vertinama tarsi primityvi, bet dabar ypač išpopuliarėjo dėl stilistikos ir tvarumo.